In Voorbereiding op mijn Camino...

25 juli 2019 - Oss, Nederland

Nu de 4daagse er op zit, ga ik niet op mijn lauweren rusten. Dat kan ook niet, want over een maand wacht de Camino, mijn reis naar Santiago de Compostella. Met mijn conditie zit het wel goed, daar ben ik ook niet bang voor. Vele kilometers, zo'n achthonderd heb ik al vanaf januari in mijn benen, waarvan een zevenhonderdtal op vlakke wegen.

Maar er moet ook geklommen worden bij de Camino, en daarom ben ik drie daagjes na de 4Daagse al weer aan het klimmen geweest op de Duivelsberg in Beek Ubbergen. Uiteraard weer met een volle Backpack van 11 kg, want dat is het met eten en drinken er bij.

Ik had afgesproken met Angelique, die op dezelfde dag als ik aan haar Camino Frances begint. Zij wil samen... maar toch apart van elkaar aan deze tocht beginnen. Bijvoorbeeld s'morgens samen vertrekken vanuit de Albergue, en dan overdag ieder haar of zijn eigen plan trekken, om elkaar in de middag weer te ontmoeten.

IMG-20190723-WA0012

Het was een eerste kennismaking met Angelique, en het klikt. Wij hebben dezelfde ideeën over hoe wij onze Camino willen gaan wandelen, en het is een heel aardige spontane vrouw. Omdat het dinsdag 33 graden zou worden, hadden wij om 07:00 uur afgesproken om onze tocht te beginnen vanaf "Hotel De Spijker. Vanaf daar volgenden wij de groene paaltjes van de N70 wandelroute. Na 100 meter begon de "Muur Van Beek", een gemeen kuitenbijtertje van 1170 meter lang van 10%.

IMG-20190723-WA0014IMG-20190723-WA0011

Op de top sloegen wij linksaf het bos in... Het is heerlijk wandelen in de vroege ochtend, en wij blijven af en toe stil staan om foto's te maken. Hoe anders mooi is het hier vergeleken met Januari, toen ik hier was met Silvia.

IMG-20190723-WA0010

Ondertussen vertellen wij elkaars plannen voor onze komende Camino, maar dat doen wij alleen op de spaarzame momenten dat het vlak is. Want klimmen moet je hier, het zweet guts van mijn gezicht. Het is een ideale training, want straks in Spanje zal het ook warm zijn. Heel even ben ik in Duitsland geweest. Angelique stond in Nederland, en ik voorbij de grenspaal in Duitsland... dus een foto momentje.

IMG-20190723-WA0009

Om half negen kwamen wij bij het pannenkoekenhuis. Veel te vroeg natuurlijk, maar zijn toch maar op hun terras gaan zitten. Onze boterhammen met koffie uit de thermosfles laat zich dan goed smaken.

IMG_20190723_083348

Wij hebben de route niet geheel afgemaakt, maar hadden er toch 11,5 km op zitten. Ik wilde niets forceren, omdat ik toch een paar kleine blaartjes aan de 4daagse heb over gehouden, die zich nog moeten herstellen.

IMG_20190723_080559Bij terugkomst bij "Hotel de Spijker" was het een verademing om mijn wandelschoenen uit te kunnen doen, en mijn sandalen aan. Daarna hebben Angelique en ik heerlijk nog wat op het terras gezeten, en nog ideeën uitgewisseld. Ik ben echt blij dat het klikt tussen ons, en dat onze plannen, dicht bij elkaar liggen.IMG_20190723_093943Zeker in het begin van onze Camino zullen wij samen pelgrimeren, om misschien daarna ons eigen weg te gaan. Wij gaan het mee maken en kijken er beiden naar uit

Nog 31 dagen ...

1. Elly:
    25 juli 2019
    Topper, met dat hete weer!
  2. Rianne:
    25 juli 2019
    Het viel gelukkig in het bos nog wel mee Elly
  3. Sylvia:
    Jeetje wat goed weer Rianne. Zeker na de 4 daagse. En mooie kiekjes ook 👍🏻👍🏻
    Spannend allemaal maar wel fijn dat het klikt met Angelique.
  4. Tilly:
    25 juli 2019
    Wat leuk Rianne dat het klikt! Mooie route de N 70 pittig en zeker met deze warmte, super gedaan!
  5. Joke:
    25 juli 2019
    Met de grote tocht voor de boeg lijkt het me geweldig om een fijn wandelmaatje te hebben.Alvast veel succes met alles wat er aan zit te komen.
  6. Marij Smits:
    25 juli 2019
    Toch wel fijn dat je iemand hebt om mee op te trekken.
  7. Henk van Rosmalen:
    25 juli 2019
    Waar haal je de moed vandaan
  8. Rianne:
    25 juli 2019
    Verstand op Nul Henk en er voor gaan!!!
  9. Nellie bosmans:
    25 juli 2019
    knap van jouw rianne zo vlak naar de 4 daagse nog veel plezier met de voorbereiding
  10. Bea:
    Goed bezig!
  11. Dorris:
    25 juli 2019
    Super, zeker met de warmte!
    Mooie route de N70! Goede training voor de camino... ik liep hem elke week als voorbereiding.... heeft me erg geholpen.
  12. Rianne:
    25 juli 2019
    Ik moet mijn nieuwe zolen nog in lopen, dus denk ik dat ik nog wel een keer terug keer naar de N70.
  13. Ine:
    25 juli 2019
    Je kunt trots zijn Kittie op jou meisje die het toch weer flikt om te trainen na de vierdaagse knap trots op je
    Liefs van ons
  14. Miranda Hermkens:
    25 juli 2019
    Goh Rianne. Wat goed van je. Al die extra km in de "kuiten". Kun je goed gebruiken tijdens de camino. Ik doe het je niet na!
  15. Ellen en Piet:
    25 juli 2019
    Wat fijn voor je Rianne, dat het klikt met Angelique, altijd prettig om iemand in de buurt te hebben die je een beetje kent.
    Nu is het aftellen geblazen🏜
  16. Rianne:
    25 juli 2019
    Inderdaad Ellen, eerst wou de tijd maar niet opschieten, maar nu komt het met rasse schreden dichterbij,
  17. Rob van Empel:
    27 juli 2019
    Mooi dat je iemand hebt ontmoet die tegelijk hetzelfde gaat doen en dat het ook klikt tussen jullie. Ik hoop dat je een voorspoedige voorbereiding krijgt verder en dat Kreun en Steun zich op hun gemak gaan voelen bij de taak die hen nog wacht. Goed bezig meid.