Camino de Madrid Dag 19 - Sahagún

15 mei 2023 - Sahagún, Spanje

Aan alles komt een eind en dus ook hier in Sahagún. Ik blijf hier nog een dagje, dat was al gepland voordat ik besloot er een punt achter te zetten. Gisteravond nog even heerlijk op de Plaza Mayor gezeten, ook Harriet schoof nog even aan. Helaas was ze even later met de noorderzon vertrokken, waardoor ik geen afscheid van haar heb kunnen nemen.

Je hoort hier tegenstrijdige berichten over hoe druk het is op de Camino Francés. Ik heb een tweetal dames gesproken, een uit Nederland en een uit Canada. Allebei vertellen ze dat zij al om 05:00 uur moeten vertrekken, om rond 12:00 uur bij een Albergue aan te komen, hopende dat er een slaapplek is. Er zijn heel veel Amerikanen en Koreanen onderweg die alles reserveren. Maar hier in Sahagún waren nog genoeg slaapplaatsen.

De meeste Pelgrims houden de officiële etappe plaatsen aan, en daar is het druk. Maar als je in een plaats daarvoor of daarna stopt, heb je veel meer kans.

IMG_20230515_074228

Vanmorgen heb ik Marianne nog even naar het station gebracht. En op het station troffen wij ook Franse Regis, die een klein stuk met de trein gaat, en de rest van de etappe wandelt.

De stationshal is aardig gevuld met Pelgrims, die net als Marianne naar huis gaan. Je weet het niet hé, misschien slaan ze wel een stuk over. Er zijn heel veel nationaliteiten, dat hoor ik wel.

IMG_20230515_083204

Een hele groep Koreanen zijn met de fiets gekomen, dat is toch wel een heel eind fietsen. Ben benieuwd waar die zo naar toe gaan.

IMG_20230515_083610

IMG_20230515_083454

Het is maar een koude dag die ik mij anders had voorgesteld. Want wat is er mooier, dan lekker in het zonnetje op een terrasje te zitten als je een dagje vrij hebt, en dan Pelgrims kijken 😊 Maar niets van dit alles, en ik ga terug naar mijn Hostal en kruip onder de wol. Het is zelfs geen weer om de was te doen.

Dan ga ik maar de reacties beantwoorden waar ik onderweg geen tijd voor had. De reacties van Jose nemen wat meer tijd in beslag, want die reageert alleen op foto's en dat zijn er heel wat😅😅

Later op de ochtend breekt er een flauw zonnetje door, en ik besluit toch maar de was te doen. Hopelijk wordt die nog droog vandaag. Daarna ga ik nog wat sightseeing doen.

IMG_20230515_120828

IMG_20230515_122532

Er zijn overal in de stad prachtige muurschilderingen te zien, dus die wil ik vereeuwigen. En ik wil nog even naar wat andere monumenten, waar ik in 2019 geen tijd voor had.

IMG_20230515_121920

IMG_20230515_122247

Daarna ga ik weer terug naar de Albergue de Peregrinos, want daar is altijd reuring. Ik ga buiten op het terras zitten en bestel een Carajillo, maar kan hier niet van genieten. En dat is niet zo gek want het is nog maar 14 graden en veel warmer gaat het niet worden vandaag. Brr brr ik heb de hitte nog in mijn lijf van de afgelopen weken. Wat hebben wij het daarmee toch getroffen gehad.

IMG_20230515_130549

Ik besluit terug te gaan naar de Hostal, en daar de Lunch te gebruiken. Ik heb nog het e.e.a. in mijn tas zitten wat op moet. Het was een dag bedoeld als rustdag, en dat is het ook want ik doe niet anders.

IMG_20230515_173003

IMG_20230515_173017

Zo rond half zes maak ik nog een rondje door het stadje en raak ik echt in mineur stemming als het begint te regenen.

IMG_20230515_175339

Maar goed dat ik de was binnen gehaald heb. Ik ga nog een hapje eten hier ergens in de buurt, en dan sluit ik deze dag af.

IMG_20230515_181057

Een lekkere salade en patatas alioli, twee vino blanco's en twee carajillo's, moeten het gemis van Marianne goed maken. Het wordt tijd om naar mijn Lief te gaan... Oost west Thuis best😘

Morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen in León. Hopelijk met beter weer... Op woensdag reis ik terug naar huis. Ik kom pas om 23:00 uur aan op Schiphol, dus zal ik daar een hotel moeten nemen.

Doei en tot morgen in León

1. Neeltje:
    15 mei 2023
    Nog even genieten van de laatste dagen daar!
  2. Rianne:
    Gaat helemaal goedkomen 😊
  3. Ria Van Den Heuvel:
    15 mei 2023
    Niet echt een dag waarvan je denkt 'wauw' of is het 'wouw' 🤭. Maar ik leef met je mee lieverd. De eenzame regenfoto zegt alles😒, maar als ik dan je bordje en het drankje zie dan denk ik... yes, het gaat goedkomen en binnenkort ben je weer terug bij je lief.
    Maar je hebtvhetvtoch maar weer mooi voor elkaar gekregen kanjer💪👍
  4. Rianne:
    16 mei 2023
    Dank je wel voor het compliment Ria😊
  5. Henk en Ria:
    15 mei 2023
    Goede reis naar huis Rianne!
    Mijn vorige reactie ging mis, ipv thuisreis stond er thuiswedstrijd 😣
  6. Rianne:
    Dank je wel Ria 😊
  7. Sylvia:
    16 mei 2023
    Goeie terugreis Rianne. Misschien kun je overnachten op Schiphol bij het CitizenM hotel. Bij de Starbucks naar buiten en ongeveer 150 meter doorlopen. Overdekt wandelpad met lampen in de grond. Doeiii tot gauw xxxx
  8. Rianne:
    Dank voor de tip. Heb bij van der Valk geboekt. Tot gauw Sylvia 😘
  9. Ellen (Heelsum):
    16 mei 2023
    Dat gezicht van jou op de foto zegt genoeg. Jammer dat het weer je gisteren niet meezit. Maar je hebt het gedaan ... zó knap van je .
    De Francés is een beetje en hype aan het worden, lees ik her en der. Als je van wandelen houdt mag de Camino Francés niet ontbreken.
    Nog 1 dagje Sahagún ... ik hoop dat het je warmte en gezelligheid biedt.
  10. Rianne:
    Vandaag weer prachtig weer 😘😍😊
  11. Angelique:
    Ha Rianne!
    Ik heb weer genoten van jouw heerlijke verslag iedere dag.
    Aan alles komt een eind, dus ook weer aan deze mooie tocht.
    Ik voel weer het Trieste dubbele gevoel, fijn weer naar huis te gaan, maar verdrietig dat er een eind aan deze prachtige wandeling en tijd is gekomen....
    Ik mis het nog altijd....
  12. Rianne:
    16 mei 2023
    Het blijft dubbel als je weer naar huis gaat... Het blijft aan beide kanten trekken. Binnenkort maar weer eens samen wandelen. 😘😘
  13. Jannie:
    Een veilige reis terug
  14. Rianne:
    Dank je wel Jannie 😊
  15. Patricia Marijnissen:
    16 mei 2023
    Ha Rianne, ik vond het weer leuk om iedere dag jouw verslag te lezen, en de foto's te bekijken. Je hebt het toch maar weer gedaan, kei knap ! Ik wens je een veilige reis terug naar huis. Tot snel weer.
  16. Rianne:
    Dank je wel Patricia voor het volgen van mijn avontuur. Tot binnenkort 😊
  17. Gert van der Linden:
    16 mei 2023
    Een mooi beeld van deze Camino de afgelopen weken zo. Veel herkenning en herinneringen.
    Wel grappig dat het mij er toe aangezet heeft nog een keer terug te gaan. In 2018 mocht ik vanwege de weersomstandigheden niet over de pas voor Segovia. En vanwege de tijdfactor kwam ik tot Medina de Riosecco indertijd. Na jouw verslagen ga ik dit alsnog lopen. Dat document in Sahagun is wel zeer fraai. Dank je voor het mogen meelezen/mee beleven en ik kijk uit naar een komend verslag! (Het Camino virus is een hardnekkige... Toch?)
    Goede thuisreis.
  18. Rianne:
    16 mei 2023
    Als ik hem nog een keer zou doen, zou ik in Sahagún beginnen. Het Camino virus? Daar kom je nooit meer van af. 😊
    Ik ga naar huis met een geweldige ervaring rijker... en ga nieuwe plannen maken voor een volgend avontuur. Op Rianne Blogt kom ik er zeker nog op terug, maar eerst moet het nog allemaal landen... daar heb ik nog wel even voor nodig.
  19. Natalie:
    16 mei 2023
    Hey Rianne, ik liep een beetje achter met het lezen van je verslagen en in eens ga je al naar huis. Goed van je hoor dat je voor jezelf kiest. Probeer nog even te genieten van deze toch weer bijzondere reis die je gemaakt hebt, en tot snel
  20. Rianne:
    16 mei 2023
    Tot gauw Natalie en ik kijk al weer uit naar onze wandeling in augustus. 😘
  21. Nellie bosmans:
    16 mei 2023
    het was weer een hele belevenis mooie vehalen.
    prachtige foto,s ik heb ervan genoten.
    goede reis terug en doe kittie de gr van mij
  22. Rianne:
    Dank je wel Nellie, en ik zal de groeten overbrengen aan Kitty 😊
  23. Ine:
    23 mei 2023
    Welkom thuis en dank je voor je verhalen en foto’s
  24. Maria Feldkamp:
    4 juni 2023
    Hallo Rianne. Geweldig dat je er weer een mooie wandeltocht op hebt zitten. Ik heb er nog weinig van gelezen en gekeken maar ik heb alles gearchiveerd en ga t.z.t. alle verslagen lezen. Voor nu groetjes, ook aan Kitty.
  25. Rianne:
    10 juni 2023
    Dank je wel Ria voor je reactie. Ik dacht al "waar blijft Ria toch met haar reacties?" Ik heb de groetjes over gebracht😃