Camino de Madrid ... Dag 18 Santervas de Campos - Sahagún 20,5 km

14 mei 2023 - Sahagún, Spanje

Deel 1van deze laatste etappe...

Met de laatste etappe in het vooruitzicht, liep mijn vogeltjes wekker vanmorgen al om 06:45 uur af. Even een wissewasje en om 07:15 uur zit ik in de keuken voor mijn ontbijt. Gastvrouw Mercedes heeft al het e.e.a. Klaargezet.

IMG-20230513-WA0005

Maar in de ochtend kan ik nooit zo goed eten, dus neem ik wat toast met wat Jam. Om half acht loop ik naar de Albergue de Peregrinos waar Marianne overnacht. Wij hebben afgesproken dat wij vroeg op pad gaan.

IMG_20230514_075429

Daar aangekomen van Marianne geen spoor. Volgens Gabriella de hospilatera van de Albergue, slaapt Marianne nog. Ik wordt uitgenodigd om het ontbijt hier te nuttigen, en dat sla ik niet af want dat ziet er heel goed uit. Tussendoor loop ik toch maar even naar boven om die slaapkop wakker te maken.

IMG_20230514_075400

Vroeg op pad is vroeg op pad... Ze schijnt gisteravond nog naar de plaatselijke bar te zijn geweest. Ik maak verder kennis met Gabriella van Braziliaanse komaf, en de Duitser Norman. Zij vinden de Veer op mijn hoed zo mooi. Gabriella heeft er ook zo een, maar die is wat kleiner.

1683885591686

Zij zegt de Spaanse benaming van deze grote roofvogel. Norman zegt de Duitse benaming... en ik zeg, "in het Nederlands heet deze Rode Wouw". Ik laat wat foto's zien van deze roofvogel die ik gemaakt heb... waarop Norman zegt... WAUW, waarop ik zeg "daarom heet hij dus Rode Wouw". Snappen Jullie het nog? Beter kan ik het niet uitleggen!!!

1684045831312

En dan is het tijd om op pad te gaan, veels te laat natuurlijk en zo komt er van onze goede voornemens weer eens niets terecht. Gelukkig hoeven wij aan niemand verantwoording af te leggen, en doen wij lekker ons eigen ding.

1684045778902

Het is 08:31 uur als ik onderstaande foto maak, en wij op weg gaan naar Sahagún 20 km verderop. Het is even zoeken naar de pijlen in de goede richting.

1684045864493

1684046278061

Vanuit het dorp gaat het een stuk over de doorgaande weg, dat loopt lekker gemakkelijk, en op zondag is er geen kiep op de weg. Na een drietal kilometers gaat het rechts af, en lopen wij weer de wijde wereld in.

Hier heb ik een eerste filmpje gemaakt...

1684048502152

1684051032290

Het is minder glooiend dan gisteren, en daardoor kunnen wij weer een heel eind vooruit kijken.

1684051050878

Hier heb ik weer een filmpje gemaakt..

Op deze 20,5 km lange weg komen we niets tegen. Althans niets om even een koffie te drinken. Er ligt wel weer een gehuchtje op de route, maar of er mensen wonen weten wij niet want je treft gewoonweg niemand op straat.

1684052041399

1684052288997

Er is wel een klein kapelletje maar ook hiervan is de deur op slot. Marianne heeft toch wel pech met de kerkjes op deze Camino, want de meesten zijn gesloten. Er wonen toch wel mensen hier want er staat zomaar een taxi voor een huis.

1684052407391

Wat verleidelijk om te vragen, of deze ons naar Sahagún kan brengen brengen. Maar nee hoor, deze laatste kilometers leggen wij te voet af. Wij gaan op zoek naar de...

1684052893818

Daar is... of een bar of er staan altijd wel een aantal bankjes waar je lekker kan zitten. Het laatste is het geval en daar maken wij gebruik van voor een korte pauze.

1684052863920

Oeps... Verhaal is nog niet af... Morgen volgt de rest. Per ongeluk weer op publiceren gedrukt😅😅😅

1. Ria Van Den Heuvel:
    15 mei 2023
    Wauw! of is het wouw! 😂 je zorgt weer voor een leuke woordspeling, een prachtig verhaal en geweldige foto's 👍
  2. Rianne:
    15 mei 2023