Het Vervolg... Camino de Madrid

2 februari 2020 - Oss, Nederland

Lieve Familie en Vrienden

En iedereen die mij gevolgd heeft op mijn Camino naar Santiago. Na een onvergetelijke Camino Francés in 2019, gaat er een vervolg op komen, en dat al in 2020. Ik heb inmiddels wel geleerd om niets meer uit te stellen. Dus ben ik mijn volgende Camino al aan het plannen. Zoals het er nu uit ziet, wandel ik in september Camino de Madrid.

13b0053416145d1cafb38a15dfcd87a9

Deze Camino is 322 km en loopt van Madrid naar Sahagun  wat 54 km voor León ligt op de Camino Francés.                                                                                                      Na een drukke Francés kies ik nu voor de vrij eenzame Madrid route.                                                                                                                                                                              Ik ben mij nu aan het inlezen, en een mooie beschrijving van deze Camino heb ik gevonden op de website van het Vlaams Compostela Genootschap

Een week of vier wil ik hier voor uittrekken, en dan ben ik heen en terug. Ik denk dat ik in de tweede week van september naar Madrid af reis.                                              Het kan daar dan nog erg heet zijn rond die tijd, maar omdat ik een koukleum ben heb ik geen zin om later te vertrekken, omdat ik dan pas half of eind oktober in Sahagun aan zal komen, wat 300 km noordelijker op de mesesta ligt. De meseta is een Spaanse hoogvlakte die door veel Pelgrims gemeden wordt door de uitgestrektheid en eenzaamheid hier van. Op de Francés kwam ik er over heen, maar ook op mijn weg naar het noorden op de Madrid, wandel ik een groot gedeelte over de diezelfde meseta.

IMG_20190916_102007_resized_20190916_020647789

In tegenstelling tot mijn vorige Camino wandel ik dus niet naar Santiago de Compostella. Het zal mij meer rust brengen denk ik, nu ik geen tijdsdruk zal ervaren. Onderweg op de Francés trof ik Australiër Brad, die deze Camino voor de tweede keer liep. Hij zei, "ik was alleen bezig met aankomen in Santiago de Compostella."    "Nu kom ik om te genieten." Het was zo waar wat hij vertelde, want dit gold ook voor mij... ik was heel erg gefixeerd op "ik moet Santiago halen, ik moet... ik moet.

Die druk heb ik nu niet want ik wandel nu naar Sahagun. En maak het andere stuk naar Santiago de Compostella en dan nog door naar Fisterra en Muxia, af in 2022. Het gedeelte Sahagun - Santiago de Compostella liep ik ook in 2019, maar toen werd ik na León ziek en heb daar wat minder van kunnen genieten toen, omdat ik mij  helemaal niet top voelde. Daarom in mei 2022 de volgende etappe.

Camino-Finisterre-Muxia-de-Santiago-route-map 1200px-Caminos_Santiago_actuales_-_02_Rutas_jacobeas_en_Galicia.svg

Maar eerst Camino de Madrid. Mijn broer Hans heeft interesse om het stukje Segovia naar Valladolid, met mij mee te wandelen. Dan ben ik al een paar dagen onderweg, heb dan de hoogste berg ( 1796 meter ) van alle Camino's overwonnen, en ben ik toe aan een rustdag in Segovia. Een derde voor mij... twee derde met Hans... en het laatste stuk alleen of met ??? Heb je zin en een weekje tijd? Wandel met mij mee!!

Lieve mensen, ik houd Jullie op de hoogte hoe mijn plannen verder gaan verlopen.

1. Ruud van Breda:
    Hallo Rianne,
    Een mooie uitdaging. Ik zal je dan weer gaan volgen.Voor die tijd zou ik graag nog persoonlijk contact met je willen hebben.
    Groetjes Ruud
  2. John Arts:
    Hallo Rianne,
    wat een plannen. Diep respect voor wat je doet! Heel veel succes met alle voorbereidingen!
    Groetjes, John
  3. Chris:
    Hallo Rianne wat een onderneming zeg Ik heb bewondering Chris ook
    we zien elkaar wel weer gauw groetjes
  4. Hennie:
    2 februari 2020
    Geweldig, zou graag meelopen... maar dat zit er voor mij niet meer in😞. Maar ga graag weer genieten van je mooie verhalen en foto’s.. succes met de planning en tot snel💪👌
  5. Loes:
    2 februari 2020
    Dat wordt weer een mooie onderneming. Erg leuk dat Hans ook een stuk mee loopt.Chapeau!! Wij kennen een beetje deze omgeving. Segovia heeft een prachtige kathedraal en aquaduct. Als je tijd hebt moet je die zeker gaan bezoeken. We gaan je weer met plezier volgen. Groetjes, Loes en Jac
  6. Jannie:
    2 februari 2020
    Weer iets om na uit te zien ,het gaat jou zeker wel lukken met jou doorzettingsvermogen
  7. Bea:
    Mooie plannen Rianne!👍🏻
  8. Miranda Hermkens:
    2 februari 2020
    Oh wat zou ik graag met je mee wandelen. Altijd een grote hobby van mij geweest. Maar door die vervelende fybromyalgie helaas niet mogelijk. In gedachten ga ik met je mee, net als de vorige keer. Buon Camino!!!
  9. Gerda:
    2 februari 2020
    Je hebt de smaak wel te pakken.Goed van jou!!!Je moet eruit halen wat er in zit.Respect voor jou.
  10. Sylvia:
    2 februari 2020
    Mooi Rianne. Ik zal je zeker volgen.
    Liefs Sylvia xx
  11. Maria Feldkamp:
    3 februari 2020
    Zou graag, al was het maar 1 dagje, met je mee wandelen, maar dan zul je een grote rugzak moeten kopen waar ik in pas. Helaas is er voor mij geen andere mogelijkheid en dat kan ik je niet aandoen. Ik wens je nou alvast veel voorpret.
    Liefs en groetjes. Ria Feldkamp.
  12. Lizzie Delen:
    3 februari 2020
    Vind het echt chapeau voor jou zal je zeker weer volgen want is precies of ik dan wat mee wandel en al die mooie plekjes zie
  13. Herman Theeuwen:
    3 februari 2020
    Petje af Rianne. Diep respect voor jouw wil en moed om dit te bereiken. Heel veel succes bij deze onderneming. Gr Annie en Herman
  14. Sjaak en Berrie:
    3 februari 2020
    Hoi Rianne, wat leuk voor je. We zullen je weer volgen en wensen je veel succes.

Groetjes Sjaak en Berrie
  15. Ine:
    4 februari 2020
    Wat een uitdaging weer je krijgtzo wel de smaak te pakken en ons Kitty dan 😳💋
  16. Joke:
    5 februari 2020
    Petje af,wat een energie.
  17. Guus en Monique:
    5 februari 2020
    Weer een heel mooi vooruitzicht! Veel plezier met de voorbereidingen! Groetjes Guus en Monique
  18. Corrie van helvoirt:
    6 februari 2020
    wat geweldig ik zal je zeker volgen ik kijk er naar uit succes.