Peerkepad (1)

5 augustus 2020 - Oss, Nederland

Bedankt Allemaal weer voor Jullie positieve succes wensen!

omarm-de-eenvoud-lores-300x225-1

Mijn voorbereidingen zijn gedaan... het Peerkepad… Ik popel om op pad te gaan maar zal nog moeten wachten tot september. En dan is het nog maar de vraag nu de besmettingen weer toe nemen, of er weer zo iets als een lockdown alles in het honderd gooit. We zullen zien,  ik zal er niet wakker van liggen... maar teleurgesteld zal ik zeker zijn.

Op Dag nul reis ik met de trein naar Maastricht en neem de bus naar Wittem. Hier overnacht ik in "In den Roden Leeuw van Limburg."

roden-leeuw

Ik start mijn wandeling in Bedevaartsoord Wittem, en de eerste dag wandel ik naar Vilt. Dit ligt niet aan de route. Voor een slaapplek ben ik gaan kijken op de kaart en boekje van Vrienden op de Fiets… Ligt er een ovenachtingsplek in de buurt van mijn route... zo Ja, dan probeer ik daar wat te reserveren. Is er geen plek, ga ik verder kijken naar een B&B of hotel. Het is nog een hele uitzoekerij waar ik een gespreid bedje zal vinden.

Op dag 1 slaap ik dus in Vilt, bij "Vrienden op de fiets."

90495718_8

Mijn route op de Komoot App… pas ik dan aan om bij mijn overnachtingsplek uit te komen. De volgende dag plan ik hem zo, dat ik weer op de route kom om verder te wandelen.

Op dag 2 gaat het naar Meers. Hier wordt ik opgehaald en slaap ik bij een vriendin in Geleen.

De volgende dag brengt zij mij weer terug naar Meers, waar ik verder ga met

Dag 3. Ik loop dan een stukje noordelijk langs de Maas, om dan de Maas over te steken bij Berg a/d Maas. Aan de andere kant wandel ik België binnen en wandel ik via de Belgische Kempen naar Neeroeteren, waar ik weer een overnachting heb gevonden bij "Vrienden op de Fiets."

90495718_8

Op dag 4 gaat het weer verder en had ik willen overnachten bij Priorij Klaarland in Bocholt... Ik had daar wat langer willen blijven voor een persoonlijke retraite of bezinning in stilte. Maar door Corona perikelen is dat nu niet mogelijk. Maar ach... die bezinning in stilte, ik denk dat ik onderweg met alleen op pad zijn, genoeg tot bezinning kom.

Bezinning, stilte, verbondenheid en genieten zijn de kernwoorden die bij deze tocht passen. Dit PeerkePad is in eerste instantie bedoeld ter nagedachtenis aan de pater Peerke Donders. Door elke dag aandacht te geven aan een bepaald thema van de 'zeven werken van barmhartigheid' geeft men aan de tocht een pelgrimskarakter.

Deze dag overnacht ik nu bij...

104627252

Op dag 5 wandel ik weer verder door België richting Tilburg. Deze overnachting is nog niet ingevuld, maar waarschijnlijk slaap ik bij vrienden. Zij hebben aangeboden, dat als ik ergens geen overnachting kan vinden, zij hun camper daar neer zetten. En dat zal in de buurt van Hamont-Achel zijn.

md_73107e18de1a5930cd545cad351f7c5a

Op dag 6 wandel ik Nederland weer binnen, en kom ik weer in mijn eigen Brabant. Ik ben weer thuis...

Ik vervolg mijn weg en heb mijn route weer behoorlijk moeten aanpassen. Ik had in Bergeijk bij "Vrienden op de fiets"willen overnachten, maar ook hier voor één nacht geen plek. Het kost allemaal teveel moeite om te ontsmetten vanwege Corona.

Daarom overnacht ik in Riethoven bij 'Hotel Restaurant de Sleutel', een gewoon lekker betaalbaar Hotel met een restaurant er bij, en dat is ook wel fijn.

Dag 7 gaat het naar Vessem en overnacht ik in de Pelgrimshoeve ...

download (1)

Dag 8 wandel ik weer verder en overnacht ik bij Theetuin en B&B de Reijt in Haghorst.

unnamed-2 (1)

Dag 9 is mijn laatste dag want dan kom ik in Tilburg aan, waar ik uiteraard het Peerke Donders park... ga bezoeken.

download

1. Bea:
    5 augustus 2020
    Dat wordt weer een mooie reis! Ik lees graag je verslagen!👍🏻😘
  2. Guus en Monique:
    5 augustus 2020
    Klinkt weer super! laten we hopen dat de situatie rondom corona niet erger wordt zodat je gewoon kunt gaan! Nog succes met de voorbereidingen!
  3. Hennie:
    5 augustus 2020
    Hoop dat je deze tocht kunt gaan maken... ziet er allemaal mooi uit..
  4. De leeuw Jacqueline:
    6 augustus 2020
    Dat lijkt me een prachtige tocht Rianne. Je hebt je ieder geval weer goed voorbereid. Als nu Steun en Kreun zich maar goed gedragen!
  5. Petra:
    6 augustus 2020
    Hallo Rianne. Veel succes bij het wandelen. Laten we hopen dat Corona op afstand blijft. Wij wonen vlak bij het station in Maastricht. Je bent altijd welkom bij ons.
  6. Jose van Empel:
    6 augustus 2020
    Lijkt me weer een afwisselende tocht. Ik kijk nu al uit naar je verhalen en heb al een grijns op m'n gezicht als ik denk aan je manier van "vertellen".
    Alvast veel succes.
  7. Ine:
    6 augustus 2020
    Zo je huiswerk goed gedaan zo te lezen
    Maar kom gezond terug anders wil Peerke jou daar hebben ne hoor dit is een grapje succes ziet er goed uit
    Liefs Ine
  8. AnneMarie:
    8 augustus 2020
    Alleen al het voorbereiden geeft zoveel plezier en zin om te gaan. Veel succes. Ga je weer volgen..
  9. Chris:
    15 augustus 2020
    Rianne wat weer een mooie tocht in het vooruitzicht
    hoop voor jou dat alles naar wens verloopt
    heel veel suxces gewenst van ons Ria en Chris