Alternatief Peerkepad.

7 september 2020 - Oss, Nederland

Tot nu toe met een week te gaan gaat alles nog door...

Dit jaar is alles rondom Covid-19 zo onzeker dat ik het eigenlijk al had in gecalculeerd. Volgende week ga ik op pad en wandel ik van Wittem naar Tilburg. Twee pelgrims oorden die verbonden worden door het Peerkepad, vernoemd naar Petrus Donders. Afgelopen vrijdag kreeg ik een notificatie met het reisadvies binnen België, en Ja hoor… ik kan de boel weer gaan omgooien, want ik ga niet door België wandelen. Als ik langer dan 48 uur in België verblijf moet ik voorafgaand aan mijn verblijf een PLF ( Passenger Locator Form ) invullen. Een hoop gedoe allemaal wat ik helemaal niet wil, en in Quarantaine wil ik al helemaal niet.

De eerste etappes blijven staan, maar op dag 3 zou ik bij Berg aan de Maas de maas oversteken, om dan via België schuin over te steken, om zo bij de Achelse Kluis uit te komen. Dit gaat door reis beperkingen niet door, dus heb ik de hele dag aan mijn route zitten sleutelen.

Allereerst heb ik de accomodatie's in België geannuleerd, om daarna mijn route aan te passen, wat niet zo eenvoudig is want bij Berg a/d Maas verlaat ik het Peerkepad. Ik wandel nu rechtdoor naar het Noorden en volg een gedeelte van het Pieterpad en Pelgrimspad. Mijn 3e overnachting pak ik nu in Susteren, de 4e in Sint Odiliënberg en op de 5e dag ben ik weer waar ik volgens mijn eerder geplande route zou moeten zijn…

Een klein gedeelte zal ik nu noodgedwongen met het openbare vervoer moeten reizen. Zo reis ik op dag 5 met de bus een half uurtje van Sint Odiliënberg naar Roermond, om vanaf daar met de trein in een kwartiertje naar Weert te reizen. In Weert hoop ik dan zo rond 10:00 uur richting Achelse kluis te wandelen.

Het wordt zo een héél ander Peerkepad maar het is niet anders. Ik wil nu eenmaal graag wandelen en dat ik nu mijn tocht moet aan passen maakt het niet minder leuk. Een beetje flexibel zijn en wat avonturieren ligt mij wel. Wat deze omweg ook interessant maakt, is dat ik nu in Sint Odiliënberg overnacht waar ik de prachtige Basiliek, en de Priorij van Thabor kan bezoeken.

Op Dag 5… als ik weer op de route zit in de buurt van van de Achelse Kluis… ( in Nederland ), heeft een vriendin aangeboden om daar in de buurt haar camper neer te zetten, zodat ik daar mijn overnachting kan pakken. Ik vind dit heel lief aangeboden waar ik dankbaar gebruik van maak. Op Dag 6 ga ik dan weer verder met mijn eerder geplande Peerkepad. Ik ga er hoe dan ook van genieten…

Ik ben klaar om te gaan... Deze week nog even de puntjes op de ie zetten, zoals mijn backpack inpakken. Wat neem ik mee en wat laat ik thuis.

Nu maar afwachten of Corona geen roet in het eten gooit deze laatste week.

1. Ellen en Piet:
    7 september 2020
    RIANNE heel veel loopplezier met het Peerkepad en geniet ervan.
  2. Jose van Empel:
    7 september 2020
    Mooi dat je de route nog op tijd hebt aan kunnen passen.
    Ga ervoor!! Veel plezier en maak mooie foto's, waar wij ook van kunnen genieten👍😘
  3. Gerda:
    7 september 2020
    Ja ik begrijp dat het niet leuk is als het niet gaat zoals gepland, maarrrrrr het heeft ook wel iets.Anders had je niet in die leuke camper overnacht.Niet dat lieve aanbod gehad, en dat vind ik eigenlijk het allermooiste.Veel loopplezier
  4. Borrelgasten Ellen en Piet:
    Rianne,
    Heel veel wandelplezier met het alternatieve Peerke Pad.
    Zijn beniewd naar je nieuwe wandelverhalen.
    Groetjes Ellen en Piet
  5. Dorien Boeijen:
    7 september 2020
    Heel veel wandelplezier volgende week!
  6. Ruud van Breda:
    Hoi Rianne,
    Ik het vind het mooi dat je deze wandeling maakt.
    Zelf heb ik verschillende kaarsjes op gestoken in de kapel van Peerke Donders in Tilburg.
    Groetjes Ruud
  7. Dorris:
    Veel wandelplezier Rianne!
  8. Miranda Hermkens:
    7 september 2020
    Heel veel wandelplezier en reisgenot. Dat gaat goed komen. Al die goede voorbereiding en al het plezier vooraf. Ook de groeten aan kreun en steun. Dat ze het ook maar als goed ervaren haha.
  9. Peter van Dijk:
    Goed bezig Rianne,
    Ben benieuwd hoe de reis gaat verlopen, succes !
  10. AnneMarie:
    7 september 2020
    Het blijft behelpen en aanpassen met die corona. Gelukkig ben je wel wat gewend en lange afstanden wandelen vergt meer dan alleen de ene voet voor de andere zetten.
    Puzzelen, aanpassen en je weg zien te vinden horen er nu eenmaal bij en is ook leuk om te doen.
    Succes. We gaan je weer volgen.
  11. Jan&Ans:
    7 september 2020
    Rianne, wandel ze Nederland is ook mooi zullen we maar troosten. Zo te lezen een mooi alternatief . Weer wat andere interessante plekken (plaatsen).
    Groetjes Jan&Ans
  12. Corrie van helvoirt:
    8 september 2020
    hoi rianne-- nederland is ook mooi ,succes ik volg je weer ,leuk idee.groetjes corrie
  13. Ine:
    8 september 2020
    Succes en natuurlijk blijf gezond dat is in deze corona tijd wel het voornaamste denk ik
    Maar geniet van dez Nederlandse toch en misschien dát j e ook andere mensen aan spreekt om het te doen dus bewaar al je routes goed veel liefs van Ine en Adriaan
    Ook Kitty sterkte met je vrouwke even te missen in deze tocht het is wel makkelijker opzoeken nu he 😘😜💋👏🏻🍀💋
  14. Fred & Ineke:
    8 september 2020
    Nou Rianne, weer een mooi initiatief. Weer even helemaal met jezelf zijn. Ik zou op z'n Brabants willen zeggen: zieget te maken. Hoe lang gaat de tocht duren? En hoeveel heb je dan gelopen? Toch fijn voor Kitty, dat je een beetje in de buurt bent. Geniet er van. Wij duimen voor goed wandelweer! 🤞 We lezen en horen de verhalen wel. Groetjes ook voor Kitty. 😘😊🥾🆒🍷🍀 Van Fred & Ineke
  15. Sjaak en Berrie:
    9 september 2020
    Hoi Rianne, wij wensen je veel wandelplezier. we zullen het weer lezen.
    Sjaak en Berrie
  16. Maria Feldkamp:
    10 september 2020
    Het gaat ongetwijfeld allemaal weer een plekje krijgen. Ook het Corona virus. Je bent
    flexibel genoeg om dit op te vangen. Heel veel plezier en goeiiii weer.
    Groetjes. Ria.
  17. Sylvia:
    10 september 2020
    Succes Rianne. Ik ga je weer volgen xx
  18. Rianne:
    11 september 2020
    Dank je wel Sylvia, fijn dat je mij weer volgt!! xxx