Ik ben onderweg ( deel 2 )

26 augustus 2019 - Saint-Jean-de-Luz, Frankrijk

Jullie vragen je misschien af, waarom ik met de bus reis als je ook op een snellere manier met het vliegtuig kan... Ik krijg zo'n last van mijn oren, dat  ik liever 30 uur in de bus ga zitten, dan dat ik mijn oren 30 minuten moet blootstellen aan het dalen in een vliegtuig. Ik kan het druk verschil maar moeilijk verteren, vandaar...

22:50 uur vertrekt mijn bus weer richting het zuiden met als halte plaats Parijs waar wij om 01:25 uur aan komen. Hier staan tientallen bussen, waaronder heel veel Flixbus. Je hoort en leest wel eens van Flixbus en je ziet ze ook wel eens rijden, maar op deze reis naar het zuiden zie ik pas hoe omvangrijk deze organisatie is. Het is natuurlijk ook een goedkope manier van reizen, als je na gaat dat ik er maar €59,-- voor hoef te betalen om in Zuid Frankrijk te komen.

IMG_20190826_014213

1566801771146144111871

Goedemorgen...

Ik heb belabberd geslapen pff, ik heb wel eens fijner gereist met een bus. Vanmorgen om 06:00 uur een korte stop ergens onderweg om van chauffeur te wisselen,  en voor een korte plas pauze... wat was ik blij dat ik mijn lange stelten kon strekken. Maar daarna heb ik toch nog iets kunnen dutten, maar toen werd ik weer wakker van mijn eigen gesnurk. Zo schiet dat slapen ook niet op.

IMG_20190826_105006

In Bordeaux is de laatste stop voordat ik zelf aan de beurt kom, om uit te stappen. Ik heb gelezen dat er hier altijd veel pelgrims opstappen, maar nee hoor... ik ben en blijf de enige deze reis. De G7 zorgt er voor, dat er niet gereist kan worden naar Bayonne en Biarritz vandaag.

Het valt mij op, dat de bus precies op tijd rijd en ik ook precies om 11:45 uur in Ciboure aan kom, ondanks dat hij verkeerd reed... en ik haast zelfs bij mijn hotel was in Saint Jean de Luz. Maar daar was geen halte, en hij weer terug naar Ciboure.

5635fe4825dc5

Aanvankelijk was ik van plan, om  vandaar een taxi te nemen naar mijn hotel. Maar ik wilde die stijfheid uit mijn lijf hebben, dus besluit ik die 4 km te gaan lopen. We zitten hier al in de pyreneeën, dus ik kan meteen aan de bak, want het gaat hoofdzakelijk omhoog. Ik loop door enkele villa wijken en kom bij de baai die gelegen is tussen Ciboure en Saint Jean de Luz.

IMG_20190826_124634IMG_20190826_124557

depuis-vendredi-2-aout-en-debut-d-apres-midi-la-baignade-est-a-nouveau-autorisee-sur-la-grande-plage

Regematig een bankje pikken en genieten...

IMG_20190826_123802IMG_20190826_125947

IMG_20190826_132354

Ik was wat vroeg bij Grand Hotel de La Poste, maar mijn kamer was al gedaan. Gelukkig... ik ben er aan toe om even wat uurtjes heerlijk gestrekt te gaan liggen...Even heerlijk douchen, een wasje gedaan wat nu hangt te drogen... een tukkie doen en om 19:00 uur ga ik eten.

IMG_20190826_181521IMG_20190826_182323IMG_20190826_185249IMG-20190826-WA0007

Het is een echte badplaats waar heel veel Twiggy's lopen, en er wordt hier nog volop vakantie gevierd. Ik ben eerst maar gaan flaneren op de boulevard, wat fotootjes gemaakt en toen in een eet-straatje heerlijk sardines gegeten. Ja hier houd ik het wel vol...... maar morgenmiddag gaat het dan toch echt beginnen.

Tot morgen voor...Dag 1 ) 8 km naar Orisson.

1. Marij Smits:
    Succes voor morgen.🥾🌷🌻
  2. Dorien Boeijen:
    26 augustus 2019
    Fijn te horen dat je goed bent aangekomen,lekker ff bijkomen van de busreis,dat is toch altijd vermoeient!succes morgen met je eerste dag💪👍
  3. Kitty van Leur:
    26 augustus 2019
    succes morgen doe het rustig aan schat
  4. Rianne:
    26 augustus 2019
    Dank je wel schat💖rustig aan morgen😛
  5. Petra:
    26 augustus 2019
    Ondanks je vermoeidheid toch weer een leuk verhaal en leuke foto’s. Lekker genieten van je hotel, douche en lekkere bed!!
    Veel wandelplezier morgen.
  6. Borrelgasten Ellen en Piet:
    26 augustus 2019
    Ziet er goed uit.Toch nog een beetje een vakantiegevoel,maar morgen gaat het echt beginnen, veel succes.
  7. T-ke:
    26 augustus 2019
    Zet je beste beentje voor. succes.
  8. Luisa Carou Ferreiro:
    26 augustus 2019
    Lekker eten, lekker douchen, lekker slapen; mooi plan! Buen Camino!
  9. Miranda Hermkens:
    26 augustus 2019
    Succes morgen lieverd. Doe rustig aan. Love you!!!
  10. Ineke Arts:
    26 augustus 2019
    Goeie start morgen. We blijven je volgen. John en Ineke.
  11. Peregrinofrans:
    Bonsoir Pèlerine Rianne,
    Ik wens je een mooie avond/nacht toe!
    Voor morgen hoop ik dat je geniet van elke stap...
    Bon Chemin 🙏
  12. Hennie:
    26 augustus 2019
    Ziet er goed uit allemaal... mooie foto's en een lekkere maaltijd zo te zien..succes voor morgen..
  13. Patricia Summeren:
    Hoi Rianne.

Ik wens je heel veel succes en ook heel veel plezier. Super knap. Ik ga je verhalen zeker lezen.

Groetjes Patricia van Summeren
  14. Jan&Ans:
    26 augustus 2019
    Morgen gaat het echte werk beginnen. Wij wensen je hierbij heel veel wandelplezier en we hopen dat het gaat lopen zoals je in jouw voorbereiding het hebt voorgesteld.
    Nogmaals succes en een geslaagde missie.
    Groetjes Jan&Ans
  15. Dorris:
    26 augustus 2019
    Wat leuk je verhalen te lezen en je te volgen! Succes morgen!
  16. Patricia Marijnissen:
    27 augustus 2019
    Leuk om je verhalen te lezen, heel veel succes vandaag!
    Groetjes,
    Patricia Marijnissen
  17. Joke:
    27 augustus 2019
    Vandaag is jouw grote tocht begonnen,veel plezier,vriendschap en succes!
    Groetjes,
    Joke Leertouwer
  18. Corrie van helvoirt:
    27 augustus 2019
    rustig aan en veel lol groetjes corrie
  19. Hans van Leur:
    27 augustus 2019
    Fijn om te lezen dat je goed aangekomen bent. Goede stappen vandaag en alle dagen daarna!😘
  20. Guus en Monique:
    Hoi Rianne,
    Een flinke reis achter de rug maar je bent er!
    Geniet nog even van de mooie, ontspannen omgeving daar en morgen succes met de eerste 8 kilometers van de camino! Buena suerte Guus en Monique
  21. Lizzie Delen:
    27 augustus 2019
    Geniet er maar van eerst goe uitrusten en dan kan je er aan beginnen🤗👍👍👍👍👍
  22. Loes:
    27 augustus 2019
    Nu gaat morgen het echte werk beginnen!!! Geniet van wandeling en de mooie omgeving😊
  23. Nellie bosmans:
    sucses morgen
  24. Anja van Rooij:
    27 augustus 2019
    Rianne morgen heel veel succes , met de start van je grote droom 👍🏼