Ik ben onderweg ( deel 1 )

25 augustus 2019 - Oss, Nederland

Na een jaar van voorbereiden en wachten op het tijdstip dat ik kon gaan, ben ik nu dan eindelijk onderweg. Onderweg naar Zuid Frankrijk, waar ik vanuit Saint Jean Pied de Port start voor mijn Pelgrimage naar Santiago de Compostella.

IMG_20190825_175326

Afgezet door mijn Lief en drie andere lieverds, bij de Internationale busstop in Eindhoven. Van hieruit vertrekt mijn Flixbus naar Lille. Ruimschoots op tijd natuurlijk... je zou maar eens te laat zijn. Allerlei bussen leggen hier aan... naar Amsterdam, naar Amsterdam, naar Zurich... hé hé daar is ie dan. Nog even een dikke knuffel en een pootje van Paio, en daar ga ik dan. Het is nu toch echt begonnen.

Het heet een reisbus te zijn, en zolang je niet naar het toilet moet is er ook niets aan de hand. Misschien kennen Jullie het fotomodel Twiggy nog wel... super Super slank, en zij had misschien nog op een normale manier door de deur gekunnen.

Maar ik moest mij er echt doorheen wringen. Ik drink niet meer... althans deze reis niet... ik zat zowaar klem (het zou zomaar door Kreun en Steun geschreven kunnen zijn).

De reis gaat via Antwerpen

IMG_20190825_193508

en Gent naar Lille. In Antwerpen en Gent stappen mensen in en uit, deze Flixbus is immers maar een gewone lijndienst. Volgens mij is de chauffeur een Italiaan, gezien zijn wilde handgebaren in het verkeer.

IMG_20190825_211946

Het ziet er wel spectaculair uit, je maakt zo wat mee als je vooraan in de bus zit, en je ziet nog eens wat.

Ik ben nu in Lille waar ik een overstap heb voor de bus naar Bilbao. 1:15 uur wachten, gelukkig is het hier nog 27 graden en is het heerlijk toeven in een bushokje.

Tot morgen.....

1. Sylvia:
    Nogmaals een goede reis lieve Rianne. We zijn in ons gedachten bij je ❤️😘
    Geniet ervan !!
  2. Angelique:
    25 augustus 2019
    Ben nu al jaloers! Tot morgen in je blog en tot dinsdag in orisson!!!!!!
  3. Gerda van den Broek:
    Spannend
  4. Jan&Ans:
    Goede bus- reis Rianne.
  5. Miranda Hermkens:
    25 augustus 2019
    Een spannende en fantastische reis. Pedro en ik blijven je volgen. Tot morgen in de volgende blog. Groetjes Miranda en Pedro.
  6. Luisa Carou Ferreiro:
    25 augustus 2019
    Buen Camino peregrinas, ook voor Angelique! Wij passen op Kitty, niet dat ze dat nodig heeft, maar zodat jij rustig kan lopen :-). Geniet met volle teugen! We volgen je op de voet 😘
  7. Tilly:
    25 augustus 2019
    Buen camino! En volop genieten van de prachtige camino Frances!
  8. Ingrid:
    Buen Camino!!!
  9. Gerda:
    25 augustus 2019
    Ja spannend is het, met veel humor red je het altijd
  10. Chris:
    Succes en geniet maar
  11. Ineke Arts:
    Dag Rianne, veel plezier en succes met het behalen van je doel. Liefs Ineke
  12. Elly:
    Veel plezier en Buen Camino! 😘
  13. Jennifer:
    26 augustus 2019
    Veel plezier met dit mooie avontuur!
  14. Kitty van Leur:
    26 augustus 2019
    ja schat ik wens veel wandel plezier.geniet ervan .
  15. Rob van Empel:
    26 augustus 2019
    Geweldig dat je nu dan eindelijk onderweg bent. Pas goed op jezelf en vooral heel veel plezier op je tocht gewenst. Wij gaan natuurlijk al je verhalen volgen. We hopen dat alles voorspoedig verloopt en wensen je veel succes en doorzettingsvermogen. Liefs van José en Rob.
  16. Corrie van helvoirt:
    26 augustus 2019
    hoi riane je zult nog vele stapjes moeten zetten ,maar het komt goed,zeker weten corrie
  17. Ruud van Breda:
    Hier is het ook warm.
    Gisteren de Maashorst route gefietst.
    We reden zelfs bij een boer door de koeienstal. Goede reis.
  18. Nellie bosmans:
    26 augustus 2019
    vooral genieten rianne maar jou kennende gaat dat lukken.
  19. Lizzie Delen:
    27 augustus 2019
    Heel veel plezier geniet ervan
  20. Ine:
    28 augustus 2019