Marskramerpad Dag 3 - 11 augustus Delden - Rijssen 15,8 km

11 augustus 2021 - Rijssen, Nederland

Voor vandaag stond er een lange etappe van dik 22 km op het programma, die Tilly en ik gisteravond drastisch ingekort hebben. Soms moet je wel als de route niet te belopen is. Wij zijn allebei lid van een Marskramerpad Facebook groep, en dan lees je de ervaringen van anderen die ook met dit pad bezig zijn.

En als je dan leest... tot de knieën nat van het water, krabben wij achter onze oren. Daarnaast is 22 km op het moment te ver, voor onze knie- problemen die nog niet over zijn.

IMG_20210811_101247

Vanmorgen heerlijk op het terras in de tuin ontbeten, en onze gastvrouw kwam er lekker bij zitten. Zij had ook de Camino gelopen en dan is er gespreksstof genoeg. Gezellig😊

16286662897181628666326685

Voordat wij echt op pad kunnen gaan wij via oude straatjes naar de bakker en daarna naar Dirk v/d Broek. Broodjes beleg en een banaantje voor onderweg.

1628668007749

1628669046571

Ons pad vandaag is een alternatief Marskramerpad, maar wat hebben wij het weer goed gepland want het fietspad ligt naast de Rijssenseweg door het bos, en dat kilometers lang. Regelmatig kruisen wij het Marskramerpad wat parallel loopt aan de route die wij volgen.

16286765888331628673084757

Gisteren liepen wij over het Landgoed Twickel en ook vandaag komen wij regelmatig bordjes tegen die dit aangeven. Het is er prachtig wonen met hier en daar een kapitale boerderij met een grote lap grond.

1628680150465

IMG-20210811-WA0004

De route wordt aangepast... Keer nu om horen wij Wanda regelmatig zeggen. Ach die arme begrijpt er niets van. Ik ben vanmorgen gewoon op stap gegaan met de navigatie van 22 km. Daarom begrijpt zij het niet en probeert ons telkenmale op het juiste pad te krijgen, terwijl Tilly en ik juist van het padje af zijn... als je begrijpt wat ik bedoel.

1628677753138

Als je alle tijd van de wereld hebt, genieten wij daarom regelmatig van een bankje. Schoenen uit en zitten, selfie maken, banaantje eten... en omdat het al half twaalf is ook maar vast een broodje van Dirk. Het is immers nog een dik uur voordat wij in Enter zijn.

1628678411341

1628679510946

Het is de bedoeling om tot Enter in de buurt van het Marskramerpad te blijven. Normaal gaat dit pad er helemaal om heen, maar wij gaan dat niet doen... wij nemen in het dorp een soepje o.i.d want na zo'n inspanning moet de inwendige kachel opgestookt worden.

IMG_20210811_133319IMG_20210811_133442IMG_20210811_133454

Onderstaande aardappelsoep met spekjes was heerlijk. Het duurde wel een lange tijd voordat wij hem kregen. De aardappelen moesten nog gerooid worden leek het wel.

IMG_20210811_135449

Vanaf Enter is het nog maar 4 kilometer maar O O wat zijn die zwaar. Dat is altijd zo of je er nu 10.. 20.. of 30 loopt, het is afzien en zeker nu de thermometer 31 graden in het zonnetje aan wijst. Bijna geen schaduw op dit laatste stuk naar Rijssen.

1628684686809

Als er nog maar een kilometer te wandelen is, zien wij bij een restaurant een terras in de schaduw liggen.

1628686171449

1628691513018

Een ideale plek om een pauze te nemen omdat wij pas om 17:00 uur kunnen inchecken bij Anna's B&B. Misschien is het wel zelfbediening want er verschijnt niemand om ons te bedienen. Wij vinden het niet erg want met de beentjes omhoog houden wij het hier best een uurtje uit.

IMG_20210811_154212

En dat heeft het ook gedaan, wij zouden nog best een uurtje of wat kunnen lopen, maar wij hoeven nog maar een kilometer tot aan Anna's B&B.

IMG_20210811_163328

Wij worden verwelkomd door een aardige mevrouw die ons meteen koffie en een warme appelpunt aanbied. Tjongejonge wat treffen wij het weer, en weer hebben wij een hele bovenverdieping voor ons alleen. Kamer met balkon, wc en luxe douche en whirlpool.

IMG_20210811_170236

IMG_20210811_170245

Ons eten hebben wij maar besteld bij Domino's, hoeven wij de deur niet meer uit, lekker handig!!

IMG_20210811_184947

Tot morgen voor dag 4😊...

1. De leeuw Jacqueline:
    11 augustus 2021
    Haha, heerlijk biertje! Op de achtergrond de juiste tekst:interieurverzorging! 😉🍺
  2. Rianne:
    11 augustus 2021
    Die tekst erachter had ik natuurlijk niet gezien. 😊
  3. Maria Feldkamp:
    11 augustus 2021
    Hallo dames. Ziet er allemaal weer leuk en lekker uit. Als jullie de tocht achter de rug hebben, een tip voor jullie. Ga met aanhang, als jullie last hebben van knie en voeten, de holterberg met de auto beklimmen. Onderweg kom je een parkeerplaats tegen waar je de auto neer kunt zetten en een schitterend uitzicht hebt over een stukje restant van de ijstijd. Van Nijverdal naar Holten. Onderweg interessante restaurantjes. Voor nu : veel succes. Ria F.
  4. Rianne:
    12 augustus 2021
    Ria, vandaag lopen wij van Rijssen naar Holten, en komen dan over de mooiste plekjes,. De Holterberg zit daar ook bij, dus denk ik dat wij ook bij het uitzichtpunt komen, maar bedankt voor de Tip😊
  5. Sylvia:
    11 augustus 2021
    Mooie dag weer maar wel warm. Morgen ook een warme dag voor jullie dames. Maar wel een prachtige provincie. Als klein meisje hebben we daar veel tijd doorgebracht. Woonde in die buurt.
    Veel succes morgen !!
  6. Rianne:
    12 augustus 2021
    Sylvia 😘 Het is een en al genieten hier. Ook met Tilly klikt het helemaal, daar ben ik blij om, omdat ik gewend ben om altijd alleen op pad te zijn met meerdaagse tochten. Maar wij passen goed bij elkaar 😊
  7. Miranda Hermkens:
    11 augustus 2021
    Aha, het biertje om de pizza weg te spoelen. Leuk om weer jullie verhaal te lezen. Mee genieten van jullie avonturen. Hopelijk blijft de knie onder controle. Morgen wordt het erg warm, maar alles beter dan tot de knieën nat. Zorg goed voor jezelf en geniet met volle teugen. Dag lieverds.
  8. Gerda:
    11 augustus 2021
    Zoals altijd beleef ik weer veel plezier aan jullie verhalen.Goed bezig en hou vol
  9. Sjaak en Berrie:
    12 augustus 2021
    Hoi Rianne, wat een mooie foto's en wat hebben we toch veel groen hier in Nederland.
    Ziet er allemaal prachtig uit. Jammer van het slechte weer. We blijven je volgen.

Groetjes Berrie en Sjaak