Krijtlandpad

31 maart 2022 - Oss, Nederland

Hallo Allemaal, daar ben ik weer... Zoals Jullie weten ben ik vorig jaar in drie weken van Oldenzaal naar Scheveningen gewandeld. Dat was de LAW3- Het Marskramerpad. Twaalf dagen werd ik toen vergezeld door vriendin Tilly, en twee dagen was ik met Natalie onderweg, die het jammer vond dat het maar twee dagen waren. Dus werd toen het plan geboren om in 2022 een meerdaagse tocht te gaan lopen. Langer als een week kan zij geen vrij krijgen, dus moet het iets zijn van zo'n 100 kilometer.

Op aanraden van Tilly hebben wij gekozen voor het Krijtlandpad. Tilly liep deze in 2020 en was daar vol lof over.

download

Het Krijtlandpad is misschien wel de koning van de Zuid-Limburgse wandelroutes, en is een lange-afstands-wandelroute van 100 km lang. Je vindt er alles wat het Zuid-Limburgse Heuvelland zo aantrekkelijk maakt. Natuurlijk het krijt van het Mergellandplateau, maar ook de glooiende weiden, de boomgaarden, de Geul en de Gulp. En niet te vergeten de wegkruisen, de kapelletjes, de vakwerkhuizen, de gastvrije pensions, de vlaaien en het bier.

Schermopname (472)

Vooral dat laatste staat Natalie en mij wel aan, want beiden zijn wij lid van een vriendengroep die zich de Borrelgasten noemt. En je moet nu eenmaal de eer hoog houden... Wij gaan genieten van dit Krijtlandpad, en hebben er voor gekozen om vijf nachten te logeren in Bed & Breakfast De Wandelgids Die hebben een mooi Wandelarrangement met een weg- brengservice waar Natalie en ik wel oren naar hebben. Gemak dient de mens mag ook wel een keer.

collage krijt

Voor Dag 1 ziet ons programma er zo uit... Start bij de Geulhemmermolen in Geulhem en vandaar wandelen wij naar Parkeerplaats Oost-Maarland.

S'morgens rijden we  met twee auto's (B&B eigenaar en Natalie) naar het eindpunt van onze eerste etappe. Daar parkeren wij onze auto, de eigenaar van de B&B brengt ons dan met zijn auto naar het beginpunt. Daar begint onze wandeling van in totaal 18 kilometer. In Oost Maarland staat onze auto en rijden wij in de middag weer terug naar B&B De Wandelgids.

Op dinsdag 19 april is het zo ver en rijden Natalie en ik naar Hulsberg voor onze eerste overnachting. Op 20 april starten wij met onze wandeling, en ik vind het fijn dat Jullie, mijn trouwe volgers er bij zijn.

Tot de 19e

Groetjes van Rianne

1. Gerda:
    1 april 2022
    Goed bezig Rianne, en veel wandelplezier samen.De voorpret hoort daar ook bij
  2. Rianne:
    4 april 2022
    Dank je wel Gerda. Ja de voorpret maakt het al leuk... je maakt allerlei plannen die je nog maar eens moet zien te verwezenlijken, maar dat komt wel goed. Wij gaan er van genieten... weer of geen weer. Leuk dat je mij weer volgt!!
  3. Sjaak en Berrie:
    1 april 2022
    Hoi Rianne, wij wensen je ook veel wandelplezier. Zoals we het hebben bekeken lijkt het een hele mooie route. Groetjes Sjaak en Berrie
  4. Rianne:
    4 april 2022
    Dank Jullie wel Jullie tweetjes. Zuid Limburg is altijd mooi om te wandelen, en wij gaan er van genieten. Duim maar voor mooi weer!!
  5. Dorris Duurland- van Dinther:
    Hoi Rianne,
    Wat leuk weer van je te horen! Weer een nieuwe trip bedacht. Veel wandelplezier samen!!
  6. Rianne:
    4 april 2022
    Insgelijks Dorris... Leuk om weer van Jou te horen. Ja op aanraden van Tilly ga ik het Krijtlandpad lopen, en zie daar naar uit. In augustus/september wacht nog een wandel vakantie in Galicië, waar ik ook naar uit kijk. Kitty gaat dan ook mee😊
  7. Corrie van helvoirt:
    1 april 2022
    succes en veel mooi weer
  8. Rianne:
    4 april 2022
    Dank je wel Corrie.. Fijn dat je er weer bij bent. Duim maar voor mooi weer, in ieder geval beter dan het nu is!!
  9. Maria Feldkamp:
    2 april 2022
    Succes Rianne. Het lijkt weer een mooie tocht te worden. Geniet er weer van, dan doen wij dat ook. Liefs en groetjes.
  10. Rianne:
    4 april 2022
    Dank je wel Ria Wij gaan er van genieten en hoop weer mooie wandelverslagen te maken.
  11. Jannie:
    2 april 2022
    Heel veel succes Rianne en geniet van de tocht
  12. Rianne:
    Dank je wel Jannie😊
  13. De leeuw Jacqueline:
    4 april 2022
    Geweldig veel plezier gewenst met de voorbereidingen, ik ga je weer met veel plezier volgen👣🥾🧢🌂
  14. Rianne:
    10 april 2022
    Dank je wel s'Jacqueline. Heel fijn dat je mij weer gaat volgen. Na het Krijtlandpad zullen wij gauw eens wat afspreken om samen te wandelen.
  15. De leeuw Jacqueline:
    11 april 2022
    Lijkt me geweldig leuk, kan ook met overnachting!
  16. Rianne:
    23 april 2022
    Als het mogelijk is gaan we dat zeker doen😊