Krijtlandpad Dag Nul...

19 april 2022 - Oss, Nederland

De komende vijf dagen ga ik samen met Natalie het Krijtlandpad wandelen, een rondreis door het uiterste zuiden van ons land. Wij doen onze wandelschoenen aan en hangen onze rugzak om. Wij zijn er klaar voor en hebben onze trainingskilometers er op zitten. Voor dat het zo ver is moet ik vanmorgen er nog even zijn voor mijn stagiaires. Niet dat ik er zin in heb, maar sommige dingen moeten nu eenmaal gebeuren en dit is er een van. Om 11:00 uur ben ik al weer thuis voor de koffie met Kitty.

Daarna nog wat relaxen en mijn tassen inpakken… Normaal ga ik bij een meerdaagse wandeltocht altijd met een 35 liter backpack op pad. Hier zit dan mijn hele hebben en houden in, en daar zal ik het mee moeten doen.

omarm-de-eenvoud-lores-300x225-1

Maar nu gaat er veel meer mee, zoals een klein koffertje, een 25 liter dag rugzak, mijn laptop, een boodschappentas met… een doos wijn, chips, kaasjes en ik heb gisteravond nog acht empanadas gevuld met pittig gehakt gebakken, om mee te nemen. Pfff, waarschijnlijk ben ik beslist nog wel wat vergeten. Maar in Limburg hebben ze gelukkig ook winkels voor het geval dat wij iets tekort mochten komen.

Schermopname (500)

Natalie haalt mij rond 17:00 uur op, zij heeft nog moeten werken vandaag. Zij rijd ook nog even langs de Subway voor een broodje… en dan kunnen wij op weg naar het Limburgse Aalbeek, 137 kilometer verderop volgens de navigatie Miep. De reis verliep voorspoedig, ook al gaf de route informatie aan dat het door een ongeluk op de A2, het 38 minuten langer ging duren. Maar voordat wij daar waren was de file al opgelost. Rond half zeven zijn wij bij ‘De Wandelgids’ en maken wij kennis met onze gastheer Peter die ons rond leid in het appartement.

Hier verblijven wij vijf nachten, en van hieruit vertrekken wij iedere dag voor een etappe van het Krijtlandpad. Na de rondleiding gaan wij ons eerst even installeren. Daarna is het tijd voor koffie, subway broodjes en de zelf gebakken empanadas.

empanada600_10

Het nespresso apparaat zorgt voor waterige koffie, iets is er niet goed… maar wat dat weten wij ook niet. Dat vragen wij morgenvroeg wel aan Peter. Maar niet getreurd want wij kunnen ook nog filterkoffie zetten. En dan is het tijd om aan dit Blog te beginnen. Het is heerlijk toeven hier nadat ik de pellet kachel heb aan gemaakt.

Straks nog een heerlijk wijntje en gaan wij richting Dag 1 van Het Krijtlandpad.

Tot morgen….

1. Luisa Carou Ferreiro:
    Goed geregeld! Lijkt ons ook wel wat! We gaan jullie volgen 💫
  2. Rianne:
    23 april 2022
    Een ideale plek om te vertoeven, en het eens op deze manier te doen.
  3. Jan en Ria van Rosmalen:
    19 april 2022
    Zo, de 2de wandeling die ik op afstand ga volgen. Vrienden van ons zijn sinds een dag of 10 op weg naar Rome, ook wandelen dus. Dezelfde mensen waar ik jou de site van heb doorgegeven toen ze naar Santiago liepen. Volgens mij heb je dat toen ook een beetje gevolgd. Geniet samen van jullie wandeling, het weer hebben jullie in ieder geval óók mee. Lieve groet
  4. Rianne:
    23 april 2022
    Het is inderdaad een prachtige wandel week.
  5. Loes:
    19 april 2022
    Fijne wandeldagen!! Het weer hebben jullie zeker mee, gaat leuk worden. Zie uit naar je verhalen. Succes beide. Groetjes, Loes
  6. Rianne:
    23 april 2022
    Ik hoop dat je tot nu toe hebt genoten, wij doen het ook. 😘
  7. Petra:
    Dag Rianne,
    Jammer dat we elkaar morgen niet zien tijdens de eerste wandeldag.
    Maar dat houden we tegoed. Fijne wandeldagen samen met je vriendin. En geniet van het mooie zuiden.
  8. Rianne:
    23 april 2022
    Wij genieten met volle teugen Petra.
  9. Ineke Arts:
    19 april 2022
    Veel plezier Rianne en medewandelaarster. Volgens mij krijgen jullie prima wandelweer!
  10. Rianne:
    Beter weer kan bijna niet Ineke 😎
  11. Gerda:
    20 april 2022
    Wat is het toch fijn, dat je zo kunt genieten van de kleine simpele, maar o zo belangrijke dingen in het leven
  12. Rianne:
    23 april 2022
    Pakken wat je pakken kan Gerda. Genieten van kleine dingen kan al genoeg zijn.
  13. Ine:
    20 april 2022
    Succes samen en geniet van de omgeving
    Kitty zal jou wel weer missen 😍
  14. Rianne:
    Het is prachtig hier Ine👀😎
  15. Sylvia:
    20 april 2022
    Fijne dagen Rianne. Het is ook mooi weer dus denk dat het wel een mooie tocht gaat worden voor jullie.
  16. Rianne:
    23 april 2022
    Inderdaad een prachtige tocht en schitterend weer😘
  17. Dorris Duurland- van Dinther:
    22 april 2022
    Fijne wandeling samen en geniet van het zonnetje en het Limburgse land!
  18. Rianne:
    Genieten doen wij zeker Dorris😊