Krijtlandpad Dag 2 +

21 april 2022 - Slenaken, Nederland

Om 07:00 uur beginnen de vogeltjes weer te fluiten, en hiermee bedoel ik mijn wekker-app. Even nog wat doezelen totdat het akelige tring tring geluid van Natalie, mij om 07:15 uur echt wakker maakt.

Voordat ik op sta kijk ik nog even naar reacties en statistieken op mijn Blog.  Normaal zo’n 60 bezoekers per dag maar gisteren waren het er 152. Dat komt doordat ik mijn bericht ook op de Krijtlandpad Facebook pagina had gezet. Leuk… Dank jullie wel, ik hoop dat iedereen van mijn avonturen geniet, en er misschien iets aan heeft die binnenkort dit prachtige pad gaat lopen.

Tring tring… Nu moet ik toch echt opstaan…

Douchen, spullen bij elkaar zoeken en ontbijten en daarna staat Peter om 09:00 uur voor de deur om ons naar Oost Maarland te brengen voor de start van Dag 2.

Het is de dag van de kapelletjes en vele kruisen. Een kapelletje staat recht tegenover onze B&B, en Natalie grijpt de kans om nog even te bidden voor een mooie en veilige wandeltocht.

Schermopname (527)

Vanuit Oost Maarland lopen wij richting de Maas, om dan via de uiterwaarden naar Eijsden te wandelen. Wij komen door een mooi stukje natuurgebied en zien bij een watertje ‘konikspaarden’ lopen. Onder een boom zit een man met een loei van een lens op zijn camera. Een eindje verderop liggen er twee op hun buik… Wat zien zij wat wij niet zien. Natalie ziet een klein vogeltje met een wipstaart, zou het dat zijn?

Schermopname (528)

In Eijsden komen wij langs Kasteel Eijsden. Wat is dat een mooi kasteel, en wat gewoon vrij te bezichtigen is, en wat wij dan ook doen.

Schermopname (536)

Ik ben steeds minder tevreden over mijn navigatie Miep, want terwijl ik aan een mevrouw vraag of zij een foto van ons wil maken… komt zij er met haar snebbel tussendoor, “Keer nu om.” Ik zeg tegen die mevrouw dat dit niet voor haar bestemd is. Stel je voor… als zij omdraait hebben wij geen foto.

Schermopname (529)

Na Eijsden gaan wij geleidelijk omhoog en gaat het over smalle paadjes. Nooit geweten dat er in deze omgeving zoveel fruit wordt geteeld, het lijkt wel een bloesemtocht.

Schermopname (530)

Op Facebook werd er door een Krijtlandpad wandelaarster, ons een prettige wandeling toegewenst, en dat wij moesten genieten van de vele bankjes onderweg. En dat hebben wij gedaan want ze staan werkelijk op de mooiste plekjes.

Schermopname (531)

Er viel ook weer van alles te fotograferen en dan moet ik een selectie maken, wat niet eenvoudig is want op het moment dat je ze maakt, zijn ze allemaal bijzonder. Maar onderstaande foto is toch de foto van de dag vind ik.

Schermopname (532)

Wandelend over een straat met aan de rechterkant een Haag zie ik de kop van Klaartje over de de haag uitkomen.

Helemaal geïnspireerd door de fotograven aan het begin van onze wandeling, hebben wij ook geprobeerd om wat bijzondere vogels vast te leggen. Ik zeg geprobeerd want ze waren net niet dichtbij genoeg, of ze vlogen net weg.

Schermopname (533)

Natalie zag een ‘Zwarte Roodstaart’. En net voor Slenaken werden wij door een wandelaar, er op geattendeerd dat er op de akker verderop, vier ‘Rode Wouwen’ aan het jagen waren op een twintigtal kauwen / kraaien. Een tijd lang stond ik met de camera in de aanslag, maar jammer genoeg lukte het niet om ze goed vast te leggen. Jammer want ze zijn prachtig om te zien…

Schermopname (534)

Om iets over vieren zijn wij in Slenaken, het eind van Dag 2. Wij voelen ons heel erg stoffig en besluiten om het afsluitende etappebiertje thuis in de B&B te drinken.

Tot morgen voor Dag 3…

1. Ruud:
    21 april 2022
    Jullie boffen het met het weer.
    De Krijtlandpad geeft je het gevoel of je in het buitenland bent.
  2. Rianne:
    Kan niet beter Ruud.
  3. Sylvia:
    21 april 2022
    Leuk weer om alles te lezen. En je humor kan ik ook wel waarderen 🤣🤣
  4. Rianne:
    23 april 2022
    Als Jij geniet dan doe ik dat ook. Vaak zit ik met een glimlach al te schrijven😊😊
  5. Jannie:
    22 april 2022
    Mooi verhaal
  6. Rianne:
    Dank je wel. 😊
  7. Sjaak en Berrie:
    22 april 2022
    Hoi Rianne, Wat een schitterende plaatjes weer. Wat fijn dat Jullie zo'n mooi weer treffen.
    Groetjes Sjaak en Berrie.
  8. Rianne:
    23 april 2022
    Schitterend weer is het en wij genieten met volle teugen. Alvast een fijne verjaardag morgen.