Kreun en Steun Blikken terug...

31 december 2020 - Oss, Nederland

Op Rianne Blogt hebben wij onze terugblik al gepost, maar omdat niet iedereen dit leest plaatsen wij het nog een keer op Reislogger.

Kreun & Steun

Het is al weer een hele tijd geleden dat wij hier wat te vertellen hadden. Wij wilden dat wel natuurlijk, maar sinds het vrouwtje nieuwe zooltjes heeft doet ze net of wij er niet meer toe doen. Vond Jij het niet frappant ‘Kreun’, dat onze fans en volgers wel aan ons dachten toen wij met ons drieën het Peerkepad liepen, en Rianne daar amper aandacht aan gaf…Dat zegt toch genoeg!!

Een beetje stank voor dank zullen  wij maar zeggen…. want een jaar geleden was het heel andere koek. Toen was het Kreun voor… Kreun achter & Steun voor en Steun achter, en droegen wij de pijn met ons drietjes. Maar nu zij geen pijn meer heeft zijn wij als het ware lucht voor haar.

Natuurlijk zijn wij blij voor Rianne, dat zij niet meer naast haar schoenen loopt. Want dat dit opgelost is door twee zooltjes in haar schoenen, bewijst voor ons dat wonderen nog bestaan.

Maar goed… zoals Jullie al gemerkt hebben wordt er heel wat af gewandeld door ons drietjes. En daar genieten Kreun en ik ( Steun dus ) natuurlijk ook van, en gaat al onze aandacht daar naar uit. Het is een raar jaar geworden door dat corona gebeuren, want van alle plannen die Rianne had… daar is maar weinig van terecht gekomen.

Zo zou zij meedoen met de Nijmeegse Vierdaagse… Zou ze in Spanje Camino de Madrid gaan wandelen… Stond er een wandeling met de Marbella Rodeo Girls op het programma… Zou ze gaan wandelen met een vriendin uit Groningen.

Het ging allemaal niet door!! Maar het vrouwtje ( Rianne dus ) is niet voor een gat te vangen, en bedacht wel weer wat anders. En zo werd het toch nog een mooi jaar waar Kreun en ik met heel veel plezier op terug kunnen kijken.

De Nijmeegse vierdaagse is niet te vervangen en al was er een alternatieve in het leven geroepen, Rianne had geen zin om die te gaan wandelen. En daar geven wij haar groot gelijk in, wij wachten gewoon tot het wel door gaat en anders maar niet!!

In plaats van Camino de Madrid is ut vrouwtje wel het Peerkepad gaan lopen. 160 km van Wittem naar Tilburg. Wat hebben wij genoten van al die mooie natuur onderweg, de bijzondere ontmoetingen, en amper een centje pijn onderweg. Rianne was in haar element. Pelgrimeren noemt zij dat… Omarm de eenvoud zegt zij dan, het mooiste wat er is.

omarm-de-eenvoud-lores-300x225-1

Maar dat snap ik niet helemaal ‘Kreun’, want zij wil wel met alleen een backpack op stap, waar haar hele hebben en houden in zit, maar van eenvoudig eten… daar heeft zij nog nooit van gehoord. Dat denk ik ook ‘Steun’…. Rianne is een Bourgondische meid! Heb je gezien wat zij op deze Pelgrimage gegeten heeft, en het dan raar vinden dat zij na tien dagen wandelen niet afgevallen is. “Ik wandel toch” zegt zij dan!! Jaja…

IMG_20200917_183437

Dat zal wel nooit veranderen ‘Steun’, neem dat maar van mij aan.

Wat is er nog meer gebeurt dit jaar ‘Kreun’. Nou dat zal ik je vertellen! Op Rianne Blogt zijn weer heel veel volgers bijgekomen, en met een van die volgers is een leuk contact ontstaan. Oh wat leuk, Vertel vertel…

Neeltje heet ze, nou ja zo heet ze niet maar op haar Blog van ‘Neeltje Leeft‘ heet ze Neeltje. Een vrouw vol bruisende energie, en een van haar hobby’s, hoe kan het ook anders is Wandelen. En ze hebben al samen gewandeld, zijn bij elkaar al op de koffie geweest… en belangrijk, voor het nieuwe jaar zijn er wandelplannen gemaakt.

Wat nog meer ‘Kreun’, ik laat Jou maar aan het woord. Nou ‘Steun’, dit is iets minder leuk. Silvia en Rianne wandelen niet meer samen. Na vier jaar wandelen hebben ze dit besloten… Jammer maar begrijpelijk, want hun wandeltempo’s lagen de laatste tijd te ver uit elkaar. Silvia moet steeds meer inhouden voor Rianne, en andersom gaat het voor Rianne te snel. Dat werkt niet, maar voor een lunchwandeling ( en daar heb je het weer, het draait om ‘Eten’ ) gaan ze nog twee keer per jaar op stap. Een uurtje wandelen en onderweg lekker lunchen, zodat het contact niet verloren gaat.

Maar ‘Kreun’ hoe moet het dan verder, want Silvia zorgde wel voor regelmaat… Nou ‘Steun’ dat zal ik je vertellen. Er is geen kink in de kabel gekomen, want allereerst ging ze met nichtje Alice wandelen… ze ging 2x op pad met het Jacob genootschap… een 6 tal keren met Elly… 1x met Neeltje… 2x met Toon… 1x met Luisa,… en inmiddels een 12 tal keren met Tilly

En dan ook nog eens een 35 tal keren in haar uppie. O O wat zijn wij ‘Kreun & Steun’ toch een bofkonten, met Rianne die zo geniet van het wandelen… want als zij geniet genieten wij dus ook.

Wat dit jaar ook leuk was nu alle horeca dicht was… Coffee to go onderweg. Maar vaak neemt zij gewoon zelf koffie mee, en daar geniet Rianne dan van op een bankje onderweg. Haha ‘Kreun’ dat zou voor Rianne zo moeten blijven, “Omarm de eenvoud” zegt zij toch. Beter dan altijd die lunches onderweg!!

omarm-de-eenvoud-lores-300x225-1

Rianne is van het avontuurlijke, als het maar anders is wat anderen doen dan is zij in haar element. Zo raakt zij nog al eens van het padje…. en daarom is het maar goed dat zij Komoot heeft leren kennen. Wie is dat nu weer ‘Kreun’? Nou, het is niet Wie het is… maar Wat het is?

Het is een navigatie app die haar op het rechte pad houd.

In mei heeft Rianne de Komoot app aangeschaft en ze heeft er sindsdien 65 wandelingen mee genavigeerd. Ze heeft er duidelijk plezier in want alles gaat nu van een leien dakje. Op Komoot heeft Rianne al zo’n 35 volgers die de wandelingen van Rianne leuk vinden. En zo blijft wandelen leuk…

Dit was het zo’n beetje…. O ja, ook belangrijk om te vertellen is dat Rianne nu veel wandelt met Tilly. Die hebben elkaar in 2018, bij het Camino info Café van Camino Comfort leren kennen, en zijn sindsdien dik bevriend.

IMG_20201218_131556

En zo ‘Steun’ is het ondanks Corona toch nog een heel leuk wandeljaar geworden. Wij kijken uit naar 2021, waarin wij samen met Rianne en al haar wandelvriendjes en vriendinnetjes op pad kunnen gaan. Samen genieten van alles wat er op ons pad komt in ons mooie Nederland.

Tot de volgende keer want ‘Kreun & Steun’ blijven gewoon schrijven.

1. Miranda Hermkens:
    31 december 2020
    Nou kreun en steun, wat fijn dat jullie samen met Rianne kunnen genieten van redelijk pijnvrij wandelen. Op naar een nieuw jaar met allemaal nieuwe avonturen.
  2. Rianne:
    2 januari 2021
    Dank je wel Miranda. Wij gaan er met zun drietjes van genieten, en laten Jou mee genieten.
    Nogmaals bedankt voor je trouwe commentaar en steun.
  3. De leeuw Jacqueline:
    31 december 2020
    Wat weer een prachtig verhaal van jullie!
    Ik hoop dat we snel onze wandeling alsnog kunnen maken In een Covid vrij land.
    Proost op een mooi gezond jaar!🍷🍷
  4. Rianne:
    Hallo s'Jacqueline.
    Dit jaar moet het toch lukken om wat af te spreken, ergens onderweg tussen Groningen en Oss.
    Kreun & Steun kijken er naar uit, en ik vanzelfsprekend ook.
    Lieve groet en blijf gezond,
    Rianne
  5. Gerda:
    1 januari 2021
    Knap van je om steeds nieuwe plannen te maken, en niet te zeuren over wat allemaal niet kan maar leuk vinden wat wel kan en je horizon te verbreden.Die steun en kreun hebben toch wel geluk!!!!
  6. Rianne:
    Hallo Gerda
    Bedankt voor je reactie. Ja hoor wij houden stug vol en blijven genieten van alles wat kan.
    Ik ben inmiddels aardig verslaafd geraakt aan het wandelen.
    Ik zat van de week het programma 'Dwars door België' op NPO 2 te kijken. Als ik ze dan zie lopen met hun backpack op, de bijzondere ontmoetingen onderweg. De prachtige natuur... Ja dan krijg ik kippenvel en wil ik onderweg zijn. Waar naar toe is niet van belang, als ik maar kan wandelen.
    Groetjes van ons drietjes
  7. Loes:
    2 januari 2021
    Altijd weer leuk om je verhalen te lezen.Hele mooie foto’s bij de wandelingen die je maakt. Blijf je zeker volgen! Wens jou en Kitty een heel gezond en goed 2021. Loes en Jac
  8. Rianne:
    2 januari 2021
    Dank je wel Loes en Jac. Leuk dat Julie mij nog steeds volgen en dat Jullie genieten van de verhalen en foto's.
    Ook voor Jullie de beste wensen voor 2021, maar vooral een goede gezondheid.
    Hopelijk komt er een tijd waarin wij elkaar weer kunnen ontmoeten, en dat wij Ton kunnen gedenken op een manier die hij verdiende.

Lieve groet van Rianne
  9. Ine:
    2 januari 2021
    Dank voor je verhaal en blijf gezond ook voor Kittie. Een fijn jaar 2021 en hoop dat het weer een beetje normaal gaat worden
    Liefs van Ine en Adriaan 🤓💋
  10. Ruud van Breda:
    7 maart 2021
    Rianne,

Kan jij een mail naar mij sturen