Marskramerpad 1

3 juni 2021 - Oss, Nederland

Hallo Allemaal

Het heeft even geduurd maar hier ben ik weer, want er wordt nog steeds gewandeld. Diegene die mij ook op 'Rianne Blogt' volgen, zien dat regelmatig voorbijkomen. Maar er zijn ook nieuwe plannen ontstaan die ik ook met de Reislogger volger wil delen. Plannen voor een Lange Afstands Wandeling ( LAW ). Gewoon hier in Nederland zolang het virus hier nog rond waart, en het nog niet verantwoord is om in Spanje een Camino te gaan lopen. Ik hoop dat ik die droom in 2022 kan verwezenlijken.

omarm-de-eenvoud-lores-300x225-1

Ik ga in augustus de LAW3 lopen, dat is het Marskramerpad, een oude handelsroute van 372km dwars door Nederland. Op dit 372km lange Marskramerpad… ga ik ervaren hoe vroegere marskramers met hun koopwaar visa versa tussen het Duitse Bad Bentheim en Scheveningen trokken. Onderweg kom ik langs oude handelssteden als Oldenzaal, Deventer en Amersfoort.

12079

Als ik kijk naar het landschap waar ik doorheen wandel, weet ik zeker dat ik ga genieten. Want.. Het oostelijke deel van de route loopt door een afwisselend landschap over het licht glooiende land van Salland en Twente. Het middengedeelte doorkruist de Veluwe van Deventer naar Amersfoort. Het gaat vanuit het IJsseldal door de bossen van Hoederloo, het stuifzandgebied bij Kootwijk richting Gelderse Vallei. Het laatste deel van het Marskramerpad loopt via het Gooi, de Utrechtse heuvelrug door het Groene Hart om dan uiteindelijk te eindigen bij de Scheveningse duinen.

Mijn bedoeling is om op 9 augustus op pad te gaan en dit Marskramerpad in 24 dagen te gaan lopen.

wandelaars-wandelen-cartoon--06-04-2013

Ik loop het pad in een keer... maar omdat ik na vijf a zes dagen wandelen een rustdag wil nemen, denk ik er over na om die rustdag thuis door te brengen. Zo wandel ik vijf a zes dagen, heb ik een rustdag thuis wat ook leuk is voor het thuisfront. En kan ik mijn was thuis doen of wisselen voor schone. Daarna ga ik weer verder waar ik gebleven was. Een rustdag in een B&B of hotel kost ook een aardige duit, en voordat geld kan ik gemakkelijk op en neer naar huis met het OV.

Mijn oorspronkelijke plan om ook een tentje mee te nemen, is allang in de prullenbak beland. Het klinkt heerlijk in mijn oren om te slapen waar het uit komt, en van niemand afhankelijk te zijn. Maar ik heb dit nog nooit gedaan, en dan ben je de 65 gepasseerd en krijg ik het tentje in mijn bol, terwijl mijn lichaam niet meer zo soepel is. Niet doen Rianne... gewoon lekker in een bed in een B&B of vrienden op de Fiets, en s'morgens uitgerust weer op pad.

vrienden-op-de-fiets-2

Het geeft zoveel plezier om weer bezig te zijn met de voorbereidingen, en om straks weer onderweg te zijn...

Binnenkort meer!

1. Silvia:
    3 juni 2021
    Succes met de voorbereidingen, ik ga je volgen.
  2. Rianne:
    7 juni 2021
    Dank je wel Silvia. Gaat helemaal goed komen.
  3. Ine:
    3 juni 2021
    Jij kunt ook niet stilzitten hè
    Succes
  4. Rianne:
    7 juni 2021
    Dat zit niet in mijn aard Ine. Dank je wel!!
  5. Maria Feldkamp:
    3 juni 2021
    Je gaat weer door mooi Nederland. Vooral de Sallandse heuvelrug is supermooi, maar zeker niet vlak. Heel veel succes t.z.t. en veel voorpret.
  6. Rianne:
    7 juni 2021
    Ik heb al wat filmpje gekeken op Youtube, door welke gebieden ik kom. En dat wordt genieten Ria, en met de voorpret begint mijn reis al. Dank je wel!!
  7. Herman Theeuwen:
    3 juni 2021
    Succes Rianne gaat jou zeker lukken.
  8. Rianne:
    7 juni 2021
    Dank Jullie wel voor je reactie. Het gaat zeker lukken, heb er zin in.
  9. Sylvia:
    4 juni 2021
    Leuk te horen dat je weer op pad gaat 👍🏻
    Een mooie route. Nederland heeft ook wel wat te bieden.
  10. Rianne:
    7 juni 2021
    Ik kan niet stil zitten Sylvia, dat weet je💞
  11. Jannie:
    4 juni 2021
    succes Rianne samen met kreun en steun kan jij dit
  12. Rianne:
    7 juni 2021
    Ja Jannie, die twee vrienden houden mij wel op het rechte pad. Gaat helemaal lukken, dank je wel voor je reactie!🦾
  13. Nellie bosmans:
    4 juni 2021
    mocht je ooit in de buurt van bakel zijn heb ik een kamer voor je vrij
    sucses met al je plannen gr nellie
  14. Rianne:
    7 juni 2021
    Dank je wel Nellie. Met het Marskramerpad kom ik niet in de buurt van Bakel, maar wie weet in de toekomst op een ander pad😁
  15. Loes:
    4 juni 2021
    Heel veel succes Rianne! Je gaat er zeker van genieten. En wij wachten vol spanning op je leuke verhalen van de tocht. Succes, Loes en Jac
  16. Rianne:
    7 juni 2021
    Dank je wel Loes. Alleen al met het onderweg zijn, daar beleef ik al heel veel plezier aan. En als ik dan iets te schrijven heb voel ik mij helemaal happy😁😀
  17. Marij Smits:
    Succes Rianne. Mooie wandelroute. Ik ga je zeker volgen
  18. Rianne:
    Dank je wel Marij!!
  19. Corrie van helvoirt:
    6 juni 2021
    succes rianne geniet er van.
  20. Rianne:
    Dank je wel Corrie. Gaat helemaal goed komen.😁
  21. De leeuw Jacqueline:
    7 juni 2021
    Wat wordt dat weer een geweldige tocht, succes met de voorbereidingen. Voor die tijd samen tochtje doen?
  22. Rianne:
    10 juni 2021
    Ik ga er van genieten s'Jacqueline. Ik probeer voor die tijd nog iets met Jou te plannen.
  23. Ine:
    9 juni 2021
    Proficiat met je Kitty ben je thuis of is Kitty bij jou veel plezier samen
    Proost op het leven 🍷☕️🎂🥰💋
  24. Rianne:
    10 juni 2021
    Dank je wel Ine. Wat bedoel je "ben je thuis of is Kitty bij jou?" Wij zijn toch altijd samen😀
    groetjes van Rianne
  25. Ine:
    10 juni 2021
    Ik dacht dat je aan het wandelen was vandaar die vraag maar helemaal goed zo