G7 weekend

31 juli 2019 - Oss, Nederland

Ik begin er langzamerhand een punthoofd van te krijgen. Maanden van te voren ben je al aan het plannen, en aan het boeken. En je gaat er van uit dat je dan zonder problemen aan je grote reis kan beginnen. De bedoeling was om op 25 augustus met de Flixbus vanaf Eindhoven naar Bayonne te reizen. Daar is gelukkig niet veel aan veranderd, want ik vertrek nog steeds op de 25e. Maar mijn Busstop is na twee wijzigingen, niet meer in Bayonne maar verplaatst naar Saint Jean de Luz, wat 30 km zuidwestelijker ligt..

Dit alles heeft te maken met de G7 top, die in Biarritz gehouden wordt van 23 t/m 26 augustus. Biarritz / Bayonne en directe omgeving worden hermetisch van de buitenwereld afgesloten. Hierdoor is er in deze periode geen vlieg en treinverkeer mogelijk, en kan de Flixbus daar nergens stoppen. Door reizen op de 26e is voor mij nu onmogelijk geworden.

carte (1)

Mijn nieuw reisschema ziet er nu als volgt uit. Ik kom 26 augustus aan in St Jean de Luz/ Ciboure en heb daar een overnachting geboekt. Op de 27e reis ik met de TGV naar Station Biarritz. Hier pikt Taxi Express Bourricot mij om 10:40 uur op, voor de rit naar Saint Jean Pied de Port die ongeveer een uur duurt.

Het was eigenlijk de bedoeling dat ik de 26e in Saint Jean Pied de Port zou overnachten, waarna ik op de 27e s'morgens richting Orrison zou wandelen. Nu kom ik hier dus pas rond 12:00 uur aan, breng een kort bezoek aan het Pelgrimsbureau, en wandel zo rond 13:00 uur richting Orrison.

Snappen Jullie het nog een beetje.... Ja? Ik nog amper!! Een Punthoofd?? Echt wel!!!

images

1. Angelique:
    31 juli 2019
    Ha rianne! Komt allemaal goed!
    Jose en ik komen op 27 augustus om half 2 aan op vliegveld biarritz en dan met zo'n zelfde taxibusje naar Sjpdp en hopen daar om 3 uur aan te komen ook wij gaan even langs het pelgrimskantoor en lopen dan naar orrison! Dus wij volgen jou op 2 uur!
    Mocht je het vervelend vinden om alleen te starten, wacht dan op ons! We hebben tenslotte nog 40 dagen om in Santiago aan te komen! Uiteindelijk komt alles goed! 😜😜👍👍🚶‍♀️🚶‍♂️
  2. Rianne:
    31 juli 2019
    Hai Angelique, het komt zeker goed. Dit is gewoon op dat moment, het enige alternatief. Gelukkig is het naar Orrison maar 8 km, maar ik heb helemaal geen idee hoe lang wij daar over doen. Wij houden contact!!!
  3. Sylvia:
    31 juli 2019
    Het zal niet waar wezen 🙄!
  4. Rianne:
    31 juli 2019
    Ze houden mij zo wel bezig Syl!! Hotel boeken - Trein boeken - Taxibus regelen - Hotel in SJPdP annuleren.... Pfff een dagtaak. Hihihi.
  5. Kitty van Leur:
    1 augustus 2019
    ja schat je bent er wel lang mee bezig ,het is nu gelukkig qegelost
    Het zijn nog een paar weekjes ,anders had je niks om over te schrijven
  6. Rianne:
    1 augustus 2019
    Spijker op de kop schat. Je moet wat te schrijven hebben. Jij zal er ook wel een punthoofd van krijgen, want het gaat nog alleen maar over mijn avontuur. Ik ga je missen, dat is zeker💖
  7. Anita Werts:
    Hoi Rianne,
    wat opstart problemen lees ik. Ik wens je veel wandelplezier en dat verder alles mee mag zitten.
    Groetjes aan Kitty xxx
  8. Rianne:
    1 augustus 2019
    Gaat goed komen Anita, dank je wel!!
  9. Dorris:
    1 augustus 2019
    Hoi Rianne, een andere start dan gepland... maar gelukkig verder je eigen planning volgen.
    Van SJPdP naar Orrison met pauze koste mij 2,5 uur lopen. Is stijl, maar goed te doen! 👍🏻
  10. Rianne:
    1 augustus 2019
    Ik heb alle tijd Dorris, en 2,5 uur is te doen. Daarna inchecken en op het terras genieten van een heerlijk wijntje.
    Angelique komt 2 uur later aan...
  11. Ine:
    1 augustus 2019
    Komt allemaal op z'n pootjes terecht moet je maar denken je doet het toch maar
  12. Rianne:
    Komt goed Ine!!
  13. Hennie:
    1 augustus 2019
    Inderdaad vervelend!!! Maar je gaat een geweldig avontuur beleven en dan ga je al deze vervelende dingetjes wel vergeten!!
  14. Rianne:
    1 augustus 2019
    Ach nu het allemaal weer geregeld is, valt het allemaal wel weer mee!!!
  15. Miranda Hermkens:
    2 augustus 2019
    Gelukkig alles geregeld en kan over 25 dagen het grote gebeuren beginnen. Met een omweg kom je er ook. Het is even een hoop omgooien en opnieuw regelen maar dan kun je er weer tegen aan.
  16. Rianne:
    2 augustus 2019
    Inderdaad Miranda, alles is weer geregeld. En St Jean de Luz is een mooie badplaats, waar ik mij nog wel een middag en avond kan vermaken. xxx
  17. De leeuw Jacqueline:
    5 augustus 2019
    Maar wel weer een prachtig verhaal! Ik begrijp wel dat het vervelend is, maar kop op! Komt goed meid!!!
  18. Rianne:
    6 augustus 2019
    Zoals Kitty zei "Je hebt weer iets om over te schrijven." En zo is het maar net!!
    We hebben het reisschema moeten om gooien, maar ik ga nog steeds op dezelfde dag wandelen naar Santiago.
    Ik heb ca.45 dagen de tijd, dus dat gaat lukken.
  19. Tiny van Leur:
    11 augustus 2019
    Hoi Rianne, we volgen je op de voet. zijn zeer benieuwd naar de mooie reis die je gaat maken.

Tiny
  20. Rianne:
    12 augustus 2019
    Dank je wel Tiny voor de Felicitatie. Een paar dagen te laat, maar dat vergeef ik je. Je hebt er toch nog aan gedacht. Leuk dat je mijn reis gaat volgen. groetjes van Rianne..
  21. Tiny van Leur:
    11 augustus 2019
    OOH OOH OOH, nou denk ik er ook nog aan dat ik je ben vergeten te feliciteren Rianne. Alsnog van harte gefeliciteerd, ( zal de leeftijd wel zijn ) .

Gr Tiny