Klik Klik... klik

11 augustus 2019 - Oss, Nederland

Nog twee weken en dan is het zo ver, want dan gaat mijn avontuur beginnen. Spannend is het zeker, want ook nu heb ik weer dat rare onderbuik gevoel. Of het nu een vakantiereis, motortocht, vierdaagse of een muziek optreden is... altijd is er die spanning. Dus laat mij nu maar vertrekken, dan ben ik daar ook weer van af.

Backpack

Mijn Wandelschoenen zijn geveterd met mijn oranje gekleurde 4Daagse veters uit 2012. Dan zijn ze straks gemakkelijk herkenbaar, want op de meeste plekken moet je ze uit doen bij de voordeur van de herberg. Ook mijn Backpack is klaar... Jacobschelp, geluk wensers en badges zijn bevestigd... ik kan gaan.

Een laatste test op de N70-Duivelsberg is achter de rug. Daar heb ik ook nog kennis gemaakt met Jose, een derde camino-gangster... die dezelfde dag vanuit Saint Jean Pied de Port vertrekt. Met Angelique was er meteen een Klik, daarom heet dit bericht ook Klik Klik.. Met Jose is er geen klik... althans gisteren was die er niet.

Samen beginnen is oke...  overdag elkaar vrij laten is oke. En elkaar s'avond's weer ontmoeten vind ik ook oke. Zeker de eerste dagen is dit niet verkeerd, maar daarna ga ik toch mijn eigen plan trekken, met ruimte om elkaar weer te ontmoeten als het zo uit komt.

Cruz de Ferro

Kitty weet als enige wat mijn beweegredenen zijn, en waarom ik naar Santiago de Compostella wandel... Ik heb daarom een missie... en daarnaast heb ik as bij van mijn overleden schoonouders, die ik uit strooi op een mooie plek ergens onderweg op de Camino de Francés.

Voor een zieke vriend laat ik bij het Cruz de Ferro een steentje achter. Een steentje meegenomen van thuis, wat symbool staat voor zijn ziekte.

Nog 13 dagen...

1. Rob van Empel:
    12 augustus 2019
    Hoi Rianne, spannend nu het zo dichtbij komt. Lijkt mij een moeilijke afweging of je gezelschap zoekt voor onderweg of juist helemaal de confrontatie met jezelf aangaat. Wat je daarin kiest is niet zo belangrijk zolang jij je er goed bij voelt en het aansluit bij het doel van je reis. Mooi ook dat je ook gedachten, wensen en herinneringen aan anderen mee op reis neemt. Nog even op de nagels bijten en dan kun je op pad. Wij zullen in ieder geval veel aan je denken.
  2. Angelique:
    Hai rianne!
    Je hebt weer mooi geschreven! Ook ik heb ontzettend veel zin om te gaan en heb last van gezonde spanning!
    Weer je de camino lopen betekend ook loslaten!het gaat zoals het gaat!
    😊😊💋
  3. Ellen en Piet:
    12 augustus 2019
    Rianne, het komt allemaal goed, je hoeft ook niet met iedereen een klik te hebben, toch.
  4. Tilly:
    12 augustus 2019
    Lieve Rianne, je kiest je eigen pad dan komt het altijd goed! Maar vooral genieten het is zo fantastisch!
  5. Elly:
    Hoi hoi
    Mooi stukje weer. Ik ga je verhalen met plezier lezen. Het wordt helemaal je eigen tocht! Go with the flow😘
  6. Ine:
    12 augustus 2019
    Rianne dat zal,weer een moeilijke plek worden om ze uit te strooien maak er een foto van dan kunnen wij ook mee leven met jou en aan Jan en Hennie waar we heel veel,plezier van hebben gehad we zullen ze ook nooit vergeten nou nog een paar nachtjes en dan ga je aan je grote reisbeginnen.
    je kunt het 💋💋🤓
  7. Marij Smits:
    Hoi Rianne
    Wel spannend ja het komt nu steeds dichterbij. Ik wens jou heel veel succes. Ik ga je verhalen volgen.
    🥾🌷🔝♥️ gr Marij
  8. Monique:
    12 augustus 2019
    Hoi Rianne , het komt nu steeds dichter bij en ik snap dat de spanning steeds meer word. Maar zoals alles wat je doet ga je dit ook goed doen! Gr en veel liefs van mij 👍🏼😘
  9. Miranda Hermkens:
    12 augustus 2019
    Hoi Rianne. Mooie gedachte om as van pa en ma uit te strooien op een gedenkwaardige plek. En je eigen weg gaan met ruimte voor andere is ook goed. Maar vooral een vorm van gezonde egoïsme is denk ik heel belangrijk. Deze reis is voor jou heel belangrijk. Ik ga in gedachte een stuk met je mee. Kus en knuffel.
  10. Nolly:
    12 augustus 2019
    Laat alles op je afkomen het gaat vanzelf.
    Wij hebben soms een hele week met anderen gelopen. Was heel gezellig en opeens gaan ze weer verder en kom je Ze een week later weer tegen. Het gaat zoals het gaat.
  11. Nellie bosmans:
    13 augustus 2019
    rianne ik weet dat je het kan met die goede voorbereiding
    ga er vooral van genieten.
    kijk nu al uit naar je vehalen.
  12. Rianne:
    14 augustus 2019
    Allemaal bedankt voor de bemoedigende reacties. Ik laat alles op mij af komen en ga er van genieten. En zoals mijn schoonzus Miranda zegt, kan een beetje gezond egoïsme geen kwaad. Het is tenslotte mijn Camino...
  13. Jannie:
    15 augustus 2019
    veel succes Riane en maak er een mooie onvergetelijke tocht van
  14. Guus en Monique:
    15 augustus 2019
    Hoi Rianne,
    leuk dat we je mogen volgen.
    Succes met de laatste voorbereidingen en ga er van genieten!
    Groetjes Guus en Monique
  15. Rianne:
    17 augustus 2019
    Hoi Guus en Monique

Ik moet Jullie bedanken dat je mij wil volgen.
    En ik ga er zeker van genieten.
    groetjes, Rianne