Dag 9 Torres del Rio - logroño 20,5 km

5 september 2019 - Logroño, Spanje

Ik heb geen haast, maar als er mensen zijn die rond vijf uur aan het rommelen zijn, ben je wel wakker. Het licht is nog niet aan, dus lichten zij zich bij met hoofdlampen of licht van hun smartphone. Wat een gedoe is dat toch...

Maar om kwart voor zes sta ik dan toch maar op. Om 07:00 uur wacht mijn ontbijt, dus alle tijd. De meesten zijn al weg, en ik ontbijt nagenoeg alleen. Toen ik buiten kwam miezerde het een beetje. Er wordt geen regen verwacht, en het wordt maar 21 graden, dus echt wandelweer. Ik heb even naar het hoogte profiel van vandaag gekeken, en er moet weer stevig geklommen worden aan het begin van deze dag. En dat begint al meteen als ik de poort uit wandel, en mijn ontbijt nog maar halverwege is...

IMG_20190905_072708

Het is bewolkt en maar 15 graden, dus heb ik voor de eerste keer tijdens het wandelen mijn vest aan. Als ik het dorp uit ben gaat het meteen weer naar beneden, en zo gaat het maar door. Bij een verhaal horen foto's, dus kijk ik ook wel eens om, in de hoop op een mooie zonsopkomst.

IMG_20190905_072416

IMG_20190905_074320

Het landschap is vandaag niet zo heel spectaculair, maar heeft ook wel zijn charmes. We komen in het gebied van de Rioja, dus verschijnen steeds meer akkers met wijnranken. Zomaar ergens tussen de wijnboeren staat er een kraampje met heerlijke koffie. Ik ben een van de weinigen die gaat zitten, en koop ook nog maar een banaantje voor straks onderweg.

IMG_20190905_075225IMG_20190905_085555

IMG_20190905_092742

En dan komt Viana in zicht, het eerste en enige stadje na 10,5 km op de route naar Logroño. In de dalen is het heerlijk, en wil ik het liefst mijn vest uit doen, maar kom je weer hoger is er een snijdende wind. Ook in het stadje staat er een wind die je tot op het bot raakt. Toch ga ik even zitten voor een café, en neem Americano en een bocadillo met omelet.

IMG_20190905_094655IMG_20190905_094717

IMG_20190905_095504

Na Viana  is het nog maar 10 km, maar ik heb het zwaar vandaag. De hele dag zie ik Logroño al liggen in de verte, maar geen een pad wat er rechtstreeks naar toe gaat. Dat het niet gemakkelijk zou zijn met mijn voeten, hadden Kreun, Steun en ik al ingecalculeerd. Maar wij blijven stug doorgaan. Vijf x vier moet er vandaag toch in zitten.

IMG_20190905_103140IMG_20190905_105033

De bergen blijven in het zicht, voor, links, rechts, overal zijn ze...dus daar zullen we morgen ook wel weer overheen moeten.

IMG_20190905_110510

Een minder leuk stuk dient zich aan, het industrieterrein van Logroño, het stinkt hier naar verf... een lucht die ik vaak op het werk ruik bij de spuiterij. Even doorbijten Kreun en Steun want mijn enkel gaat steken. Vanmorgen gestart met een stel Koreanen... dezelfde van gisteren, en ook vandaag een lange tijd met hun opgelopen. De conversatie gaat wat moeizaam, maar wij begrijpen elkaar.

IMG_20190905_120230

IMG_20190905_120636

IMG_20190905_120733IMG_20190905_121858

En dan zijn wij in Logroño, even dwalen op zoek naar een Albergue waar ik om 12:15 uur aan kom, precies vijf uur gelopen. Mij even installeren, douchen en dan bij de buren even een etappe biertje gaan drinken... een lekkere mini bocadillo en een pinxtos laten zich heerlijk smaken.

IMG_20190905_140752

En dan ga ik met de voetjes omhoog...Vanavond lekker eten in de stad, en morgen doe ik een korte etappe naar Navarrete.

Bedankt voor alle fijne reacties, het doet mij goed💖😘

Tot morgen voor Dag 10 naar Navarrete... 12,7 km

1. Dorien Boeijen:
    5 september 2019
    Nou dat was taai vandaag,maar nu lekker de tijd om weer te herstellen,hoop dat je wat meer rust word gegunt vannacht en dan succes morgen weer
  2. Tilly:
    Prachtige foto's Rianne! Je gaat super goed! Het is volop genieten! Liefs Tilly
  3. Miranda Hermkens:
    5 september 2019
    Prachtige foto's en verslag. Pittige dag vandaag en idd lekker met de voetjes omhoog en genieten van je vrije tijd. Laat het je allemaal maar lekker smaken.
    Liefs en knuffels van ons. 💞
  4. Luisa Carou Ferreiro:
    5 september 2019
    Nette afwisseling van inspanning en rust, goed bezig!
  5. Nolly:
    5 september 2019
    Navarrete is een lang dorp maar je kunt er heerlijke wijn drinken. De naam is Don Jacobo. Is een aanrader. Succes
  6. Hennie:
    5 september 2019
    Toch vervelend om elke keer weer die lekkere tapas te moeten eten🤔🥴😂
  7. Lizzie Delen:
    5 september 2019
    Voetjes omhoog en een lekkere maaltijd geniet ervan ik kijk nog eens naar je mooie fotos
  8. Guus en Monique:
    Hoi Rianne,
    weer een pittige dag maar you did it!
    Morgen een kortere etappe in het vooruitzicht, dat is ook wel lekker!
    Fijne avond, groetjes Guus en Monique
  9. Petra:
    Hoi Rianne.
    Het gaat goed, weer een leuk verslag met mooie foto’s.
    Smakelijk eten voor straks in de stad en morgen een fijne loopdag.
    Merk je dat het weer aan het veranderen is?
  10. Gerda:
    5 september 2019
    Wat kun je toch mooi vertellen.Ik geniet ervan, en jij ook begrijp ik
  11. Elly:
    👌👌👌😋 Ga er voor!
  12. De leeuw Jacqueline:
    5 september 2019
    Weer een stuk, kreun en steun houden zich net zo goed als jij!
    Ik geniet van je verhalen. Trots op je!!
  13. Rob van Empel:
    6 september 2019
    Mooi weer een dag achter de kuiten. Je bent goed bezig Rianne. Mooi dat je het in je eigen tempo doet en je eigen tijden hanteert. Blijf genieten.
  14. Corrie van helvoirt:
    6 september 2019
    geniet van je lekker eten en neem op zijn tijd je rust groetjes.