Dag 39 Palas de Rei - Ribadiso 25,7 km.

9 oktober 2019 - Ribadiso, Spanje

Ja... als ik dan hoor dat Miranda en Kitty, lekker uit eten gaan in Santiago de Compostella, kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om weer een menu del Peregrino te bestellen. Dus ben ik bij een echt Galicisch restaurant wezen eten hier in Palas de Rei. Het is dat ik morgen al weer weg ben, anders zou Restaurante Castro, het mijne worden.

IMG_20191008_192038

De ene dag is de andere niet, Glukkig maar... want deze dag zag er weer heel anders uit. Zo heb ik vannacht heel slecht geslapen, door dat mijn voet lag te steken, en ik blij was dat ik op kon staan. Even een ontbijtje en om 07:45 uur was ik weer op pad. Voor de verandering nu eens geen paracetemolleke, maar een ibuprofenneke achter mijn kiezen gestopt.

IMG_20191009_082136IMG_20191009_094230

Het gaf mij haast vleugels, met andere woorden... het ging lekker. Niet dat ik geen pijn had... maar allang niet zo veel als gisteren. Vandaag gewoon lekkere paden, en geen gekke dingen. Wel moeten klimmen maar dat kan ik goed, voetje voor voetje, geen grote stappen in één gestaag tempo.

IMG_20191009_090143

De dag begon bewolkt en wat later was er wat mist. En af en toe een zonnetje, met aan het eind van de middag echt zonnig weer. Prachtige paden door bos en over heide. Eucalyptus bomen die zo heerlijk ruiken... ik heb een blad gerold tussen mijn handen, en droeg lange tijd die geur met mij mee.

IMG_20191009_122819IMG_20191009_101712

De dorpjes zagen er ook veel anders uit dan gisteren, ik had vandaag duidelijk een andere bril op. Net voor het bruggetje in Furelos kom ik een Japanner tegen, waar ik gisteren mee kennis had gemaakt in de Albergue, en die ik ook weer tegen kwam in Restaurante Castro. Murata was zijn naam, en lange tijd hebben we samen gewandeld.

IMG_20191009_111421IMG_20191009_111623

Anderhalve kilometer verder, was het tijd voor de Lunch. En dat kwam helemaal goed uit, want Luisa en Joyce hadden mij wat ingefluisterd over Casa Alongos... wat een leuk en goed restaurant zou zijn. Nu neem ik niet alles klakkeloos aan wat die twee vertellen😉😉.  Maar hier hadden ze toch gelijk...

IMG_20191009_113551

​​​​​​Ik had een heerlijke Angus burger genomen... "hij was perfecto Luisa", en ik heb natuurlijk de  Hartelijke groeten overgebracht! Ze hadden daar een prachtige tuin waar zelfs kiwi's groeiden.

IMG_20191009_115518

En wie kwam ik daar weer tegen, Murata natuurlijk. Hij is 76 jaar en loopt de Camino vanaf Sarria. Voor een bedrijf in Japan was hij al vaak in Nederland geweest, vertelde hij.

IMG_20191009_120848

Na Melide moest ik nog 10 km. Raar hé, dat zijn nou altijd de lastigste. Of je nu een Vierdaagse loopt een andere wandeling, die laatste tien pfff... En dan kom ik weer bij een splitsing, maar ik blijf nu toch echt op het rechtse pad.

IMG_20191009_124124

Het voert weer door mooie gebieden, en er is genoeg om rond te kijken en daarvan te genieten.

IMG_20191009_132508IMG_20191009_133145

Bij het laatste terras van de dag, loop ik weer de andere Japanners tegen het lijf. Nu gaan we natuurlijk weer met zijn allen op de foto. En daarna ben ik al gauw bij mijn Albergue in Ribadiso.

Tot morgen voor Dag 40 Ribadiso - O Pedrouzo 22,5 km.

1. Lizzie Delen:
    9 oktober 2019
    Weer heel mooie fotos zal spijt hebben als je aangekomen bent nu zie ik er naar uit om je fotos te zien en je begint vleugeltjes te krijgen nog effen dootbijten en dan kan je kitty terugzien
  2. Hans van Leur:
    9 oktober 2019
    Je zult nu al wel een aardig woordje Japans spreken, denk ik...😁. Fijn dat het vandaag weer beter ging. Nog even.....
  3. Chris:
    9 oktober 2019
    Nog even volhouden kun je lekker gaan eten met kitty en Miranda
  4. Dorien Boeijen:
    9 oktober 2019
    Idd weer een heel andere dag,je blijft je lezers verrassen,op naar de laatste dagen,al is t op ibu s en para s,al moet je kruipen,je gaat t redden,liefs uit een regenachtig oss,vanaf morgen volg ik je vanuit malaga,ga voor een paar dagen met m n schoonzus
  5. Miranda Hermkens:
    9 oktober 2019
    Wij zijn weer bij de monniken wezen eten.
    Was weer goed. Veel gelachen. Voor Lisa en Joyce orujo gehaald en een lekker flesje met inhoud voor ons om te pruven.
    Buen Camino en tot vrijdag.
  6. Anja van Rooij:
    9 oktober 2019
    Gelukkig ging het vandaag weer beter met je , de eindstreep komt inzicht 🤗
  7. Angelique:
    Kop op rianne! Nog effekes! 😊😊
  8. Rob van Empel:
    10 oktober 2019
    Ff doorzetten nog, je bent er bijna. Geniet van die laatste dagen en veel succes.
  9. Corrie van helvoirt:
    10 oktober 2019
    riane; de laatste km zijn in zicht nog even er tegen aan ,het zijn de laatste lootjes,knap hoor,succes.
  10. Sjaak en Berrie:
    10 oktober 2019
    Hoi Rianne, Op naar de laatste loodjes met kreun en steun. Wat geweldig dat je Kitty weer kunt omhelzen . We hebben genoten van je prachtige verhalen, foto's en video's.

Groetjes Sjaak en Berrie
  11. Ine:
    11 oktober 2019
    Hou vol en wij nogmaals trots op u geweldig wat zul je blij zijn als je er bent 💋👌🏻🍀📢👏🏻👋🏾