Dag 40 Ribadiso - O Pedrouzo 22,5 km.

10 oktober 2019 - O Pedrouzo, Spanje

De voorlaatste dag...

Ik heb vannacht redelijk geslapen, maar dat had beter gekunnen. Mijn gevoel zei mij, dat het bed niet waterpas stond. Ik lag als het ware met mijn benen in de lucht, en dat gevoel ging maar niet weg. Raar is dat...

Het was maar 7 graden en mistig toen ik om 08:00 uur vanmorgen weg wandelde, maar gelukkig waren de eerste kilomers nog gewoon over een straat met lantaarns. Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen gaat de Camino Frances van Oost naar West, en als ik een mooie zonopkomst wil zien, moet ik altijd omkijken. De eerste 3,5 km ging grotendeels langs de doorgaande weg tot in Arzúa. En daar was het de moeite waard om om te kijken.

IMG_20191010_081822IMG_20191010_082209

In Arzúa werd het pas echt druk op de route. De schoolkinderen waren er weer, die ik gisteren gemist had. Ik was ze gisteren voor, en nu was het andersom. Tjonge jonge wat een drukte, ze maken er echt een wedstrijdje van, en hebben een hoop kabaal. Ik probeerde ze maar snel voorbij te gaan, maar dat lieten ze niet op zich zitten, en kwamen mij dan weer voorbij, als het naar boven ging.

IMG_20191010_090301IMG_20191010_090328

Onderweg op een klim naar boven haalde ik een Pelgrim in, die mij bekend voor kwam. Het was de Pelgrim die in Fromísta nog vrij laat s'avonds, aan klopte bij de Albergue Municipal. Voor hem haalden ze nog gauw een matras uit de garage. Dat was op 14 September, en nu drie weken later is hij net zo ver als ik. Uiteraard zag ik ook de Japanners weer vandaag.

Onderweg was er natuurlijk ook entertainment, en dat klonk zo ... Zie de Video...

IMG_20191010_094626

Het was dichtbij een stop in de ochtend, toen ik bij een brouwerij kwam. Als je hier op het terras ging zitten moest je een biertje drinken, daarna zette je je naam op de onderkant, en plaatste je deze op een lege plek bij de Anderen.

IMG_20191010_110732IMG_20191010_104459

... Zie de Video...

Zoals de laatste dagen is het erg druk, en lijkt het of wij op roze woensdag met de 4Daagse zijn beland.

IMG_20191010_130548

Of op een Camino voor de Kynologen club, je houd het niet voor mogelijk, maar het gebeurt.

IMG_20191010_131714

Vandaag heb ik genoten, eindelijk rust in mijn lijf en pakte ik regelmatig mijn pauzes.

IMG_20191010_123153

Ook vandaag gaat het weer over mooie bospaden, en komen wij door mooie dorpjes. Ik wilde mijn schoenen in Spanje achter laten, maar als ik langs deze wand kom denk ik dat ik er toch een bestemming voor gevonden heb.

IMG_20191010_110840

En dan hoeven we morgen nog maar een kleine 20 km. Ik verwacht zo rond half drie binnen te komen, en dan zit het er op. Ik blijf nog wel even schrijven over hoe ik mijn Camino ervaren heb. Jullie zijn nog niet van mij af.

Tot morgen... O Pedrouza - Santiago de Compostella.

1. Nolly:
    10 oktober 2019
    Nou Rianne dat heb je toch maar mooi geleverd. Morgen dan loop je even op wolken en zeker als je het plein op komt.
    Dan gaat er heel wat door je heen. Het is fijn dat je wat tijd hebt om met Kitty in Santiago
    te blijven. Maak er nog wat fijne dagen van
    En geniet samen.
    👏👏👏👏👏
  2. Ellen en Piet:
    10 oktober 2019
    Rianne, het einde is in zicht, alvast gefeliciteerd met deze fantastische wandel tocht, klasse hoor, ook aan kreun en steun, Ellen en Piet
  3. Dorien Boeijen:
    10 oktober 2019
    Nou dan heb je t toch maar mooi volbracht met kreun en steun,nu lekker dromen over t weerzien met kitty,geniet ervan en nog fijne dagen samen!
  4. Chris:
    10 oktober 2019
    Knap gedaan respect nog een dagje
  5. Gerda:
    10 oktober 2019
    Samen genieten van een prachtige prestatie, dat staat morgen op het programma.Ik ken het gevoel en het is fantastisch.Prima prestatie.
  6. Marij Smits:
    10 oktober 2019
    Rianne knap gedaan. Petje af👍succes met de laatste km's .
    Fijne dagen nog samen met Kitty.
  7. De leeuw Jacqueline:
    10 oktober 2019
    Wat zal dat morgen een emoties met zich mee brengen. Lijkt me heel bijzonder!
    Maak al vast een diepe buiging voor je.
    Een fijne laatste dag, waar je vooral van moet genieten.
    Liefs
  8. Lizzie Delen:
    10 oktober 2019
    Weer mooie fotos bijna aan het einde fijn dat je er van genoten hebt want het zit erbijna op zal het ook missen want zag er alle dagen naar uit maar petje af dat je het gehaald hebt veel respect🤗❤👍👍👍
  9. Jan&Ans:
    10 oktober 2019
    Morgen succes met je laatste etappe .
    Geniet van de laatste km .en een heel fijn weerzien met Kitty
    Groetjes Ans en Jan
  10. Sylvia:
    10 oktober 2019
    Almost there!!!! Wat een weerzien zal dat zijn voor jullie 🤗🤗.
    Ik zou een mooi plateautje maken op jullie terras beneden en daar je schoenen een ereplekje geven 👍🏻
    Succes nog de laatste dag 😘
  11. Loes:
    10 oktober 2019
    Je bent er bijna. Morgen de laatste etappe!! Chapeau!! We zullen je mooie verhalen en foto's gaan missen. Nog fijne dagen samen met Kitty. Lieve groet, Loes en Jac
  12. Monique:
    10 oktober 2019
    Nou Rianne , dat heb je toch maar weer mooi bijna geflikt ! Nu nog even en je bent weer bij jou kitty. Geniet van je laatste kilometers ! 😘
  13. Miranda Hermkens:
    10 oktober 2019
    Nou Rianne, goed gedaan. Petje af en veel respect . En ik wacht je morgen ook op. Kus en knuffel van Kitty en Miranda.
  14. Hennie:
    10 oktober 2019
    Wat een geweldige foto’s weer vandaag.. Geniet morgen van je laatste wandelwagen en loop niet te snel zodat je niet helemaal afgemat je lieve Kitty in je armen kunt nemen en Miranda natuurlijk ook😀. Geniet nog van jullie dagen in Santiago en dan ook geen pelgrim menu meer eten🤔.. je bent een toppertje👍Groetjes Nico en Hennie💐
  15. Jan en Ria van Rosmalen:
    10 oktober 2019
    Wat zullen we je verhalen missen. Geweldige prestatie geleverd. Chapeau! 👏👏De laatste kilometers morgen en dan is daar Kitty! Nog een paar fijne dagen. Liefs
  16. Rob van Empel:
    11 oktober 2019
    Je zit nu op je laatste etappe, ik hoop dat je een hoop schik hebt onderweg. Nog even en je kunt op je lauweren rusten en dat heb je dan ook verdient. Je bent een toppertje.🏆🎋
  17. Wilma van Herpen:
    11 oktober 2019
    super wat je beleefd heb in een woord geweldig!!!

Je bent een dijk van een wijf hou ik van .

Geniet van de binnenkomst
  18. Jose van Empel:
    11 oktober 2019
    Na deze tocht zou je bijna geen Vierdaagse meer lopen🤔wat een prachtige omgeving, lieve en mooie mensen met het zelfde doel.
    Meisje geweldig gedaan, je hebt karakter getoond op de momenten dat het nodig was.
    Een prestatie die niemand je meer afpakt.
    Dikke knuffel voor jou en Kit.😙
  19. Jannie:
    11 oktober 2019
    ik heb genoten van jou mooie verhalen ,nu nog het laatste stukje knap gedaan Rianne
  20. Hans van Leur:
    11 oktober 2019
    Lieve zus, als ik dit schrijf is het inmiddels vrijdag en loop je nu ongeveer het plein in Santiago op. Wat een prestatie heb je geleverd en wat een herinneringen heb je opgedaan tijdens deze reis. Ik hoor ze graag als je straks terug bent. Geniet nu maar van je laatste dagen daar en het weerzien met Kitty. Veel liefs😘😘😘😘
  21. Ine:
    11 oktober 2019
    Had even je hoofd gedraaid en de voeten naar beneden had je misschien een ander gevoel gehad .maar de laatste lootjes knap gedaan Rianne en de rest die ook gelopen hebben ik doe je niet na maar samen met je vrouwtje geniet wat je nu al bijna volbracht heb knap ben trots op je
    Liefs Ine en Adriaaan
  22. Corrie van helvoirt:
    12 oktober 2019
    riane wat een prestatie om dit te doen, proficiat- bent er maar trots op,,geniet er nog even van samen met kitty,. je hebt veel gezien en genoten,maar wij zullen jou mooie verhalen en foto-s missen corrie