Dag 37 Sarria - Portomarin 22,2 km.

7 oktober 2019 - Portomarin, Spanje

Ik ben er nog niet, maar wat heb ik geboft met het weer. Tot nu toe nog maar een hele dag regen gehad, en temperaturen maar zelden beneden de 20 graden. Ook vandaag gaat het weer naar de 27 graden, of het al niet moeilijk genoeg is. Want ik zweet mij kapot van inspanning... ik klaag niet hoor, want ik schiet er toch niets mee op. Gisteren schoot het in mijn rug, en deden mijn voeten pijn... ( wanneer niet eigenlijk 🤔🤔 ). Dus dacht ik, "en nu bel ik een taxi." Maar vaak waar ik hem nodig heb, kan hij niet komen...

IMG_20191006_130533

Wat vinden Jullie trouwens van mijn schoenen? Het wordt tijd om ze aan de wilgen te hangen. Kreun en Steun hebben er ook genoeg van, die zijn ook aan vernieuwing toe🙏🙏🙏

Vandaag ga ik naar Portomarin, of net niet... want ik blijf aan deze kant van de brug.

IMG_20191007_075221

Op aanraden van vriendinnen Luisa & Joyce, heb ik overnacht bij La Casona in Sarria wat op Booking. Com een 9.8 waard is. En dat is dik verdiend. Vanmorgen een ontbijt waar je U tegen zegt. Een gezamelijk ontbijt met Alles er op en er aan, en ik heb er dan ook heerlijk van gesmuld. En daarna Hartelijk afscheid genomen van Marcella de Chileense uitbaatster.

Bij het ontbijt tref ik de Ierse Aon, waarmee ik de eerste kilometers op loop. Aon is net als ik gestart in Saint Jean Pied de Port, en heeft ook zijn problemen met zijn knieën. Het ziet er niet uit hoe hij loopt, maar op een gegeven moment heb ik hem laten gaan, want hij gaat te snel voor mij.

IMG_20191007_082316IMG_20191007_082727

Ook vandaag gaat het niet lekker, en bij elke verkeerde beweging, ga ik door de grond van de pijn. Ik let goed op maar soms stap ik toch net weer verkeerd.

IMG_20191007_082756IMG_20191007_093500

Wat een verschil met gisteren toen het nog heerlijk rustig was op de route. Nu zijn het complete Spaanse families en is er vooral veel schooljeugd onderweg. Het lijkt echt op een georganiseerde wandeltocht.

IMG_20191007_093138

Het is heerlijk wandelweer, en vandaag gaat het door heel veel kleine dorpjes. Onderweg verscheidene donativo kraampjes, en druk bezette terrassen. Echt een heel verschil met gisteren, waar ik op een terras nog wel wat bekenden tegen kwam.

IMG_20191007_103724

Vandaag is het weer een weids landschap en nog steeds paden met veelvuldig Kastanje en eiken bomen. Ook zie je steeds meer Horréos in het beeld verschijnen. Dat zijn Galicische graan en mais opslaghuisjes.

IMG_20191007_104422

Zo rond lunch tijd ga ik naar een terras. Ik heb zin in de Galicische soep. Ik wist niet goed welke groente de groene kool was, maar nu weet ik het.

IMG_20191006_091717

Ze vroegen aan welke tafel ik zat... die had ik niet. De man voor mij riep six, waarop ik antwoorde... six. En zodoende kwam ik bij Australische Brad aan tafel te zitten. Die liep voor de tweede keer de Camino Frances. De eerste keer was het doel... Santiago de Compostella halen. Nu deed hij het om er ook van te genieten🤔🤔

IMG_20191007_114708

IMG_20191007_115442

Eindelijk passeer ik de magische grens van 100 kilometer🤓🤓🤓🍾🎺

Vanaf het terras hoef ik nog maar een kilometer of vier. In de verte zie ik beneden al Portomarin liggen. Ik kom op een splitsing en sta weer voor de keus, waarheen. In de lengte scheelt het maar 100 meter, dus kies ik weer voor de langere versie, omdat die mij dichter in de buurt van mijn Albergue brengt....

IMG_20191007_140509IMG_20191007_141426

Pfff Pfff wat een afdaling aan het eind, nu komen mijn lange stelten mij wel van pas, maar het is hier uitkijken geblazen. Maar als ik beneden ben, sta ik op de stoep van de Albergue. Dat had ik niet beter kunnen uit kienen.

IMG_20191007_141512IMG_20191007_173249

Omdat ik hier pas om 20:30 uur kan eten, besluit ik zo rond half zes naar de stad te wandelen om daar iets te eten.

IMG_20191007_174007IMG_20191007_174225

Aan het eind van de brug wacht de toegang tot de stad, een trap van 45 treden waar ik morgen met volle bepakking naar boven moet. Ik heb nu alvast kunnen oefenen. In de stad vind ik al snel een terrasje, waar ik Naga ontmoet.

IMG_20191007_181115

Toen ik eergisteren van Fillobal naar Samos liep, heb ik een tijdje met twee Japanners gelopen. En met de rondleiding in het klooster troffen wij elkaar weer, en nu samen maar eens op de foto dus.

Tot morgen voor dag 38 Portomarin - Palas de Rei 24,8 km.

1. Dorien Boeijen:
    7 oktober 2019
    De foto s zijn prachtig met dat zonnetje van vandaag,daar word je ondanks je pijntjes toch blij van!en gelukkig meer gezelligheid onderweg vanaf nu,dat leid ook fijn een beetje af!met jou handicaos echt een topprestatie,respect!zet um op weer morgen👍
  2. Tilly:
    7 oktober 2019
    Morgen is de route niet terug naar boven over de trap, tenzij je de stad wil bezoeken, maar net voor de trap links af! SUCCES!
  3. Rianne:
    7 oktober 2019
    Ik heb het net gezien op Maps.me, maar toch bedankt😘Tilly
  4. Jan en Ria van Rosmalen:
    7 oktober 2019
    Je ziet er op de foto's best relaxt uit 👏 Wanneer ga jij nog terug voor de fun?
    Eerst er maar eens voor de eerste keer zien te komen, je bent aardig op weg meid.
    Laat Kreun en Steun nog maar even zuchten en vertel ze maar dat ze gauw nieuwe schoenen krijgen. Dik verdiend, jullie aal drie 😍
  5. Lizzie Delen:
    7 oktober 2019
    Weer mooie fotos maar hopelijk niet te veel pijn want da is niet zo leuk zal duimen dat je hopelijk niet te veel last hebt voor die laatste 100 km👍👍👍👍👍👋👋🤗
  6. Guus en Monique:
    7 oktober 2019
    Hele mooie foto's! en onder de 100 km grens dat moet je goed doen! Buen camino!
    Groetjes Guus en Monique
  7. Bea:
    7 oktober 2019
    Ik heb genoten van je verslag en foto's van vandaag! En top dat je al zover bent gekomen. Geniet ervan🌞😊
  8. Luisa Carou Ferreiro:
    7 oktober 2019
    Toppertje! Pijn, maar toch haast in de benen zie ik vanwege iets of iemand...? Begint vast met een K en eindigt op itty... :-) :-).
  9. Hans van Leur:
    Nog even volhouden zus! Sterkte met de laatste 100😘😘
  10. Miranda Hermkens:
    8 oktober 2019
    Wij hebben hier regen. Lekker nat geregend. Morgen wordt het beter. Al gezocht naar het plein waar we jou weer zullen zien. Waren we verkeerd gelopen🤣🤣 uiteindelijk en kletsnat toch gevonden. Toch maar google maps gebruikt en ja hoor de weg terug veeeel korter. Spaans gelunched en vanavond weer naar de monniken. Goed restaurant en niet duur. Tot gauw love you 😍
  11. Rob van Empel:
    8 oktober 2019
    Goed bezig meid, de laatste 100, denk je eens in hoeveel km's je al achter je hebt liggen, geweldig! Het laatste stuk zullen alle pijntjes en ongemakken wel gaan opspelen, maar bedenk dan maar dat een deel van dat opspelen wordt veroorzaakt door je psyche, omdat je het einde naderd. Zeer goed bezig en een mooie omgeving, dat helpt ook lijkt mij. Veel succes verder.
  12. Nellie bosmans:
    8 oktober 2019
    je moet maar zo denken je bent niet de enige met pijntjes 100 k.m nog te gaan.
    ik vind het gweldig zet hem op.nog veel succes
  13. De leeuw Jacqueline:
    8 oktober 2019
    Jee, Rianne! Nog maar 100km, wat een prestatie. Thuis geniet ik van jouw foto's. Wat weer mooi. Leuke mensen onderweg, doet je goed! En denk om de voeten de laatste km, groetjes uit Groningen!