Dag 36 Samos - Sarria 14,8 km

6 oktober 2019 - Sarria, Spanje

Om in aanmerking te komen voor het officiële document dat ik naar Santiago de Compostella gelopen heb, een op naam gestelde Compostella... moet ik in mijn geval, de laatste honderd kilometer vanaf Sarria gelopen hebben. En moet ik per dag twee stempels in mijn Credentcial, ( pelgrimspaspoort ) hebben staan. Tot nu toe liet ik alleen een stempel zetten als ik ergens deed overnachten. Nu zal ik er ook in een kerk of bar, eentje moeten vragen.

Vanaf Sarria gaat het nu ook echt druk worden, met pelgrims die alleen dit laatste stuk doen.

IMG_20191006_081840

Zzzzzz😴😴😴😴 Geeuw... ik heb heerlijk geslapen, en dat is echt heel lang geleden. Dat doet mij goed☺☺

Er zijn twee barretjes open, dus ik heb keus waar ik kan gaan ontbijten. Ik pak heerlijk scrambled eggs and ham, dat is mij gisteren goed bevallen. Ik moet tenslotte niet te veel af vallen. Of ik zo veel ga afvallen als Angelique, het Camino maatje waar ik mee gestart ben, weet ik niet. Zij is meteen naar huis gegaan, en ik blijf nog een week. Dus de 7 kg van haar ga ik niet halen.... denk ik.

IMG_20191006_084107IMG_20191006_084218

Het is een heerlijke ochtend om te wandelen, en het gaat als gisteren over prachtige paden en lanen met eeuwenoude eiken en vooral kastanje bomen. Ook blijven we nog stevig klimmen en uiteraard moeten wij  daarna ook dalen. Dat blijft zo tot in Santiago de Compostella... Ik heb twee uur gelopen en heb er 8 km op zitten, als er een leuke donativo verschijnt. Er wordt dankbaar gebruik van gemaakt, en hier kom ik verschijnende bekenden tegen.

IMG_20191006_090312IMG_20191006_103109

Het is dan nog maar 6 km wandelen naar Sarria, nog even 2 km op de rustige alternatieve route van Samos. Maar als de anderen er bij komen is het gedaan met het rustig wandelen.

IMG_20191006_093942IMG_20191006_092530

Als ik bij mijn Albergue kom, stopt er net een taxi met Spaanse honderd-kilometer wandelaars. Die zitten morgen dus ook op de route naar Portomarin.

Tot morgen voor Dag 37 Sarria - Portomarin 22,2 km.

1. Chris:
    6 oktober 2019
    Weer mooie foto's en he begint nu op te schieten nog even doorgaan succes
  2. Tilly:
    6 oktober 2019
    Ook wij hebben bij de donativo rustplaats koffie gedronken, mooie plek!
  3. Natalie:
    6 oktober 2019
    Dat woedt file lopen vanaf nu dan een foto met alleen natuur zal niet meer lukken. Misschien ook fijn om soms in decflow mee te lopen. Veel succes.
  4. Miranda Hermkens:
    6 oktober 2019
    Weer een prachtig verslag en foto's. Het schiet al aardig op!! Tot over een paar dagen. Buen Camino!!!
  5. Lizzie Delen:
    6 oktober 2019
    Weer mooie fotos en weer een dagje minder nu is het aftellen echt begonnen al goed dat het met jou ook weer terug beter gaat ☺🤗👍
  6. Marij Smits:
    6 oktober 2019
    Rianne succes met de laatste loodjes.
  7. Rob van Empel:
    6 oktober 2019
    Spannend hoor, het einde in zicht. Jammer voor de beleving dat die laatste 100km de rust er niet is, maar mogelijk zal het een gezellig 4 daagse gevoel geven onder elkaar. Wij zijn erg trots op jou en de prestatie die je neerzet. Veel succes nog meid.
  8. Dorien Boeijen:
    6 oktober 2019
    Lijkt me wel gezellig als t drukker word op de route,allemaal t zelfde doel,dat verbind en leid af voor t laatste stukje😉
  9. Jan&Ans:
    6 oktober 2019
    Hai Rianne, je hebt tot nu toe je tocht goed in beeld gebracht, door er telkens weer de tijd voor te nemen een foto te maken en aan elkaar verbonden met een verhaaltje.
    Prima gedaan. Nu lees ik dat het laatste weekje eraan komt. Wij wensen jou veel doorzettingsvermogen maar ook veel plezier deze laatste week wandelen in jouw bedevaart. Succes en groetjes Jan&Ans
  10. De leeuw Jacqueline:
    6 oktober 2019
    Dat wordt een heel drukke 100 km. Wel gezellig, maar niet iets voor jou, kreun en steun hebben het al moeilijk genoeg zonder extra obstakels. Maar afleiding heb je zeker. Geniet ervan! Veel succes!!
  11. Nolly:
    Hoi Rianne
    Twee stempels dat hoef niet, dat geld alleen voor diegene die in Sarria starten.
    Maar nu word het druk op de Camino. Veel studenten lopen deze korte route, zij krijgen daarvoor een aantekening op hun CV .
    Nou de laatste loten doe je best het gaat goed.👏👏👏👏👏
  12. Corrie van helvoirt:
    7 oktober 2019
    hoi riane het einde komt dichter bij heel fijn voor jou ,jammer voor ons,. wij gaan straks jou mooie verhalen missen.en de prachtige foto,s.jij weet ook de laatste lootjes hoe zwaar die wegen ,maar kreun steun helpen jou er doorheen .toi toi
  13. Anja van Rooij:
    De laatste loodjes , succes ermee 🙋🏻‍♀️