Dag 35 Fillobal - Samos 13,8 km

5 oktober 2019 - Samos, Spanje

Het was mijn bedoeling de 10e aan te komen in Santiago de Compostella. Dat gaat jammer genoeg niet lukken... mijn lief moet iets langer wachten, en ze heeft al zo lang gewacht. Gelukkig gaat het beter met mij... ik lust weer een cerveza, het wijntje smaakt weer. En ook het eten gaat steeds beter.  Door mijn ziektedagen ben ik achterop schema geraakt, en dat is niet zo maar in te halen.

IMG_20191005_080415IMG_20191005_082619Fillobal is maar een klein gehucht, maar de Albergue en de ernaast gelegen Bar zijn perfecto. Ook mijn ontbijt vanmorgen laat zich smaken. Ontbijten kan van 07:00-08:00 uur, maar ik moet echt wachten tot na achten voordat ik op pad ga. Ik moet nog een stukje dalen en omdat het met Steun niet lekker gaat, is het belangrijk dat ik niet mis stap. IMG_20191005_082755IMG_20191005_081921

Ook vandaag is het maar een bewolkte en frisse ochtend, en gaan we weer via landbouw weggetjes en boeren gehuchtjes, en over boeren erven. Je zou hier maar wonen. In Triacastella moet ik de keus maken welke route ik ga nemen. Kies ik voor rechts loop ik door mooie valleien en is mijn route 8 km korter. Wel aan te bevelen natuurlijk, maar ik kies toch voor de lange versie naar het Benedictijnse klooster uit de 9e eeuw in Samos, (niet te verwarren met het Griekse eiland Samos).

IMG_20191005_084742IMG_20191005_105759De prachtige locatie, tussen Triacastela en Sarria, is voor velen al reden genoeg om deze plaats te bezoeken. Een rustig stijgende route over grindpaden en zandweggetjes leidt naar deze magische plek. Het bergachtige landschap ligt bezaaid met bossen, piepkleine dorpjes en boerderijen.IMG_20191005_100927IMG_20191005_105927

Er is ook een video hier van te zien...

Vanaf de aankomstroute kunnen pelgrims het dorp met haar majestueuze klooster al zien liggen, voordat zij de afdaling naar Samos maken.

IMG_20191005_115854

Aan de achterkant van het klooster ligt mijn Albergue, niet in het klooster zelf want dat kan ook. Voor 18 euro heb ik weer een eigen kamer om weer eens een keer goed te slapen. Ik ben er om 13:00 uur, ga eerst even lunchen en dan naar bed om te rusten. Om 16:30 uur is de rondleiding in het klooster, dus ik heb de tijd.

IMG_20191005_123051

Een prachtig klooster, en heb nogal wat foto's gemaakt. Straks zal ik thuis de documentatie er bij moeten nemen, want de rondleiding was in het Spaans.

Een heerlijke dag en ook grotendeels alleen op pad. Het begint rustiger te worden op de Camino Frances, zo lijkt het... maar de meesten vandaag kozen voor de kortere route.

Tot morgen voor Dag 36 Samos - Sarria 14,8 km.

1. Dorien Boeijen:
    Lekker weer een keer een kamer voor jezelf,lekker uitrusten en suc6 weer morgen
  2. Dorien Boeijen:
    5 oktober 2019
    Prachtige foto s trouwens,dat is zonder de uitleg al de moeite waard
  3. Lizzie Delen:
    5 oktober 2019
    De fotos waren weer de moeite spijtig dat kitty nu wat langer moet wachten maar ze zal dat wel begrijpen je kunt er ook niks aan doen dat je wat ziek bent geweest 🤗❤
  4. Ellen en Piet:
    5 oktober 2019
    Rianne fijn te lezen dat het weer wat beter gaat met je,, nog heel veel succes mett je tocht naar de Compostello, groetjes Piet en Ellen
  5. Peregrinofrans:
    Hola Peregrina Rianne,
    Toch weer fijn om te lezen dat je weer herstelt!
    Er staat nog een mooi pad op je te wachten, en concentreer daarop, niet met de aankomst!
    Ik wens jenog veel bijzondere stappen toe!
    Bo Camiño 🙏
  6. Sylvia:
    Wat een prachtige natuur! En dat klooster 😳
    Jammer dat de uitleg alleen in het Spaans was.
  7. Loes:
    6 oktober 2019
    Wat een mooie route was dit!! Lijkt ons een bijzonder mooi klooster. Nog even een stukje lopen... en dan bereik je het eindpunt en Kitty. Groetjes, Loes en Jac
  8. Rob van Empel:
    6 oktober 2019
    Je bent goed bezig en fijn dat jij je steeds sterker gaat voelen weer. Mooie foto's gemaakt en erg mooie paden hoor. Lijkt mij genieten op die bosrijke hellingen. Een paar dagen later is ook geen ramp toch, blijf goed op jezelf letten, succes maar weer.
  9. Hans van Leur:
    6 oktober 2019
    Die omweg via Samos was zeker de moeite waard; wat een mooi klooster.