Dag 34 O Cebreiro - Fillobal 17,3 km.

4 oktober 2019 - Fillobal, Spanje

Een Pelgrim moet lijden schreef mijn broer Hans, en ik denk dat ik daar wel aan voldoe. Elke klim en afdaling lijd ik, kom een bocht om, "gadverdamme... nog verder omhoog." Maar aan het einde wacht altijd een beloning, want dan wordt er weer een mooi schilderij geopend...... of er is een bar.

IMG_20191004_080410

Ik had op een mooie zonsondergang gerekend, maar helaas ging het later in de middag betrekken. Je merkt wel dat je hier hoog zit, en het daarom ook een stuk kouder is. Ook in de Albergue vond ik het maar koud, dus voor de nacht ook mijn lakenzak in mijn slaapzak gedaan. En na het eten en voordat ik terug ging naar de Albergue, nog een carajillo genomen, want daar wordt je warm van. Je zou toch denken als je daar met een honderd pelgrims ligt, dat die toch allemaal warmte af geven. Maar daar heb ik maar weinig van gemerkt...

IMG_20191004_083437IMG_20191004_083812

Vanmorgen was het nat, niet dat het regende maar wel door de laaghangende bewolking. Klokslag 08:00 uur ging ik op pad, nog niet echt licht maar met de lichtjes mensen voorop komt alles goed.

IMG_20191004_090553IMG_20191004_085458

Het was gisteren een goede keus om in O Cebreiro te stoppen. Nu passeer ik alleen wat boeren gehuchtjes, met amper een overnachtings mogelijkheid. Het is er zo stil dat je je af vraagd of er wel iemand woont.

IMG_20191004_094403IMG_20191004_120504

Het klimmen vandaag vind ik wel mee vallen, niet dat het gemakkelijk is want hier is niets een fluitje van een cent. Eerst kom ik aan bij Alto do San Roque op 1270 meter, om dan door te stoten naar Alto do Poio op 1370 meter. Die laatste heb ik gemist... hoe kan dat nou, als ik op de kaart kijk ligt het er toch echt. Was ik wat afwezig, geen idee🤔🤔

IMG_20191004_121944IMG_20191004_122124Af en toe komt er een zonnestraaltje door, en dat levert weer een mooi plaatje op... en dan gaan we dalen, eerst geleidelijk daana wat steviger. Ik houd er niet van... Als Fillobal op duikt ben ik al 400 meter gedaald. Hier ben ik weer de eerste in de Albergue, maar nu hoef ik maar 10 minuutjes te wachten, voordat het om 13:00 uur open gaat.IMG_20191004_124959IMG_20191004_125223

Even inchecken en mij instaleren, en dan ga ik naar de naast de Albergue gelegen bar voor mijn lunch. Als ik terug kom tref ik al weer Amarell die ook hier gereserveerd heeft. Het is een internationale kamer en we slapen met zes vrouwen. Boven mij ligt de Italiaanse Elena... Naast mij de Schotse Amarell, daarboven de Deense Eva... daarnaast Damara uit Oregon US. En daaronder de Russische Svetlana... nu ik de namen opgeschreven heb, kan ik ze misschien onthouden.

Want morgen schijnt iedereen naar Samos te gaan, en dan is het toch gemakkelijk als ik de namen nog weet.

Tot morgen voor Dag 35 Fillobal - Samos 13,8 km.

1. Luisa Carou Ferreiro:
    4 oktober 2019
    Hahahaha! Alto do Poio is heel kort en heel stijl. Ik denk dat je in trance was hihihi! Veel plezier in Samos, en de rondleiding in het klooster is een aanrader!
  2. Dorien Boeijen:
    4 oktober 2019
    Klinkt gezellig met al die nationaliteiten !hoop dat t morgen wat zonniger word want t ziet er maar somber uit,nog een stukske rianne😉
  3. Lizzie Delen:
    4 oktober 2019
    Weer heel mooie fotos is precies wel heel oud maar heel knus en het is wat ze zeggen de laatste loodjes wegen het zwaards dus nog effen ertegenaan en dan heb je het gehaald maar tussendoor ook wel wat rust nemen he🤗👍🖐
  4. Sylvia:
    4 oktober 2019
    Samos.... ouzo....souvlaki....o nee dat is ergens anders 🤗🤗
    Sterkte nog lieve Rianne. Het schiet op ......
  5. Nolly:
    Ho Rianne
    Proficiat vanaf nu is het voor jou appeltje eitje. De laatste dagen zijn er wat minder hoge heuvels, maar het word niet plat.
    Er komen wat gezellige dorpen bv Sarria en Arzúa, daar kun je lekker eten plus heerlijke padrons.
    Petje af👏👏👏👏
  6. Elly:
    4 oktober 2019
    Het gaat goed komen met jou. Hoop dat je goed weer hebt het laatste stuk. Geniet waar het maar mogelijk is. Voor je het weet is het voorbij. Ik ben er even niet. Pelgrineten in Duitsland, zonder mobiel.Succes verder 😘😘😘
  7. Miranda Hermkens:
    4 oktober 2019
    Gefeliciteerd met het moeilijkste gedeelte. Geniet van alles waar en wanneer je bent. Wij genieten mee door je verhalen en foto's. Nog een paar dagen en dan komen wij jou kant op.
  8. Rob van Empel:
    5 oktober 2019
    Weer een stukkie verder richting de eindstreep, je bent een kanjer hoor.👊👏 Lekker warm aankleden, dan kom je die kou ook wel door. Groetjes van ons en weer veel succes vandaag.
  9. Tiny van Leur:
    5 oktober 2019
    Mooi om te lezen Rianne. Kitty en Miranda komen binnenkort om je binnen te halen. nog heel veel plezier de komende dagen en het gaat je zekers lukken de tocht uit te lopen.

groet Tiny van Leur