Dag 33 Las Herreriás - O Cebreiro 8,1 km.

3 oktober 2019 - O Cebreiro, Spanje

Vannacht heb ik weer een kamer voor mij zelf gehad, zodat ik vanmorgen gewoon door mijn Goudvink gewekt werd. Even mijn backpack in pakken, en dan naar beneden voor mijn ontbijtje... een ontbijtje wat niet veel voorsteld.

IMG_20191003_081716IMG_20191003_091416

En dan ga ik op weg, steil en nog eens steil. Over een afstand van 5,5 km loopt het pad 480 meter omhoog. Geregeld moet ik even een korte pauze nemen. Enerzijds op wat op adem te komen, anderzijds om mijn snot te verwijderen, want ik ben nog steeds verkouden. En stil staan om prachtige foto's te maken. Het eerste dorpje Faba bereik ik na een uur klimmen en heb er 3,5 km op zitten. De bar geeft aan gesloten te zijn, maar wenst ons "Buen Camino!!"

IMG_20191003_092528IMG_20191003_092914

En weer gaat het verder over ezelpaadjes, waar je je overigens wel met paarden naar boven kunt laten brengen. Aan de paardenvijgen te zien, wordt hier veelvuldig gebruik van gemaakt. Het is maar 8,1 km vandaag naar O Cebreiro, dat is weinig, maar in totaal moet er zo'n 12,5 km geklommen worden. En na O Cebreiro zijn er haast geen overnachtings mogelijkheden...

IMG_20191003_102306

Het is een leuk plaatsje, waar ik al om 11:00 uur ben, terwijl de Albergue pas om 13:00 uur open gaat. Maar ik voel mij nog steeds niet top, dus blijf ik hier.

IMG_20191003_120307

Vergeet niet de Video te bekijken

Bij de Albergue tref ik Amarell uit Schotland weer. Met haar deelde ik mijn kamer in Ponferrada. Je ziet ze een paar dagen niet, en dan is zij er weer... en zo gaat het met meerderen. Blijft leuk...

IMG_20191003_120712

Ik ben nummer drie in de rij bij de Albergue, als ik daar mijn backpack achterlaat. Het is hier te koud om te gaan zitten, dus ga ik een terrasje in de zon zoeken en pak maar meteen de lunch. Groentensoep, van aardappel, witte bonen en boerenkool. Het voed goed in ieder geval.

IMG_20191003_103825

Wij zijn nu in een ander deel van Noord Spanje terecht gekomen, en dat merk je ook al aan de Keltische muziek die er nu gedraaid wordt.

Morgen gaan we nog een stuk klimmen naar de Alto de Poio, gevolgd door een lange pittge afdaling...

Tot morgen voor Dag 34 O Cebreiro - Fillobal 17.3 km

1. Miranda Hermkens:
    3 oktober 2019
    Weer prachtige omgeving. Morgen eerst nog klimmen en dan lang afdalen. Kreun en Steun vinden dat niet zo leuk, maar ook aan het afdalen komt een eind. En je bent ook nog maar een snotneus!!! Hihi succes morgen.
  2. Lizzie Delen:
    3 oktober 2019
    Weer heel mooie fotos was precies een pittige wandeling omhoog nu de afdaling nog neem er maar rustig je tijd voor zeker omdat je dan nog een verkoudheid hebt verzorg je maar🤗😉😊👍🖐
  3. Angelique:
    3 oktober 2019
    Ha rianne! Wat was klim zwaar he! Ik gruwel nog als ik eraan terugdenk maar we hebben het toch maar fff geflikt!!! 😊😊💋💋
  4. Elly:
    Hoi hoi
    Prachtige foto's. Ik vind dat een magisch mooi stuk.
    Goed dat je daar blijft, de volgende herberg is echt een stuk verder.
    Sterkte met je snotneus. Beterschap en Buen Camino. 😘
  5. Hans van Leur:
    3 oktober 2019
    Ja Pelgrims moeten lijden!! Maar wat een prachtige natuur, dat maakt toch weer veel goed lijkt me. Veel sterkte Rianne!
  6. Hennie:
    3 oktober 2019
    Weer een prachtig verhaal en foto’s.. hopelijk genoeg zachte zakdoekjes bij🤔👌succes voor morgen💪👍
  7. Dorien Boeijen:
    3 oktober 2019
    Nou wat een klim zeg,goed dat je rustigaan doet,t ziet er wel prachtig uit,wat een rust zeg,buiten t klimmen om dan😉,slaap lekker,tot morgen weer
  8. Sylvia:
    3 oktober 2019
    Snotter de snotter maar weer een dag verder en dichter bij je doel 👍🏻
    Prachtig landschap 🤗
  9. Sjaaken Berrie:
    4 oktober 2019
    Hoi Rianne, we hebben weer genoten van je verhaal je foto,s en je video en wensen je veel succes met de klim die je vandaag weer gaat afleggen.

Groetjes Sjaak en Berrie
  10. Rob van Empel:
    4 oktober 2019
    Leuk verslag van de dag weer. Nu op naar de 😡afdaling. Stapje voor stapje en geen haast maken. We willen graag dat alles heel blijft.😁 Succes vandaag.