Dag 32 Villafranca del Bierzo - Las Herrerias 19,1 km.

2 oktober 2019 - Las Herrerías, Spanje

Gisteren schreef ik, nog 207 km volgens de Camino Pilgrim App. En dan ben ik aan het wandelen, heb er al wat kilometers op zitten... Staat er weer zo'n paaltje waar ik altijd een foto van maak, 210 km. Ik geloof er niet meer in... Ik houd het dus op de Pelgrim App. Nog 183 km te gaan.

IMG_20191001_174512

Gisteren heerlijk Spaghetti Bolognese geten, en een schaaltje Piementos de Padron. Lekkerrrr, het begint weer te smaken☺☺

Vanmorgen begon mijn buurman al om half zes te rommelen, waarom moet dat zo vroeg. Om hun tas in te pakken moeten ze af en toe bij lichten, en dan schijnen ze je met zo'n bouwlamp in je gezicht.

IMG_20191002_080911IMG_20191002_083243

Het is bewolkt vanmorgen en aangenaam warm. Mijn pad voert grotendeels over een gecreëerd voetpad langs de doorgaande weg. Dat loopt lekker, ondanks dat Steun zich behoorlijk begint te roeren. Ik denk dat de schoenen hun stevigheid beginnen te verliezen, ze hebben er immers al 1300 km op zitten. En mijn 2e paar zolen zijn ook al haast weer naar de Filipijnen.

IMG_20191002_095542IMG_20191002_123402Er zijn allemaal nieuwe gezichten op de Camino. Waarschijnlijk ben ik de laatste pelgrim die zowat eind augustus is vertrokken. Maar ik heb dan ook 3 rustdagen, en 2 ziekte dagen gehad. Opvallend veel Duitsers en Fransen en natuurlijk Spanjaarden. Medelanders heb ik al dagen niet meer gezien, niet dat het iets uit maakt, ik heb genoeg aan mij zelf😉.IMG_20191002_090225IMG_20191002_091828

Opvallend veel dorpjes vandaag, en dat vind ik heerlijk. In elk dorpje stop ik wel even voor een kop koffie of een cola, en dan weer verder. Las Herrerias komt in zicht.... Omdat ik mij de laatste dagen niet helemaal top voel, heb ik mijn Albergues nu gereserveerd. Dan weet ik, waar ik naar toe moet werken. Het heet niet voor niets, dat de laatste loodjes het zwaarst wegen...

IMG_20191002_125809IMG_20191002_134109

Morgen gaan we klimmen... ik zit nu op 682 meter en moet naar 1286 meter, en daar heb ik 12 km de tijd voor. Waar ik ga stoppen heb ik nog niet bedacht.

Tot morgen voor Dag 33 Las Herrerias -

1. Miranda Hermkens:
    2 oktober 2019
    Wat fijn dat je je eetlust weer terug hebt. En wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt. Morgen weer klimmen! Ben al nieuwsgierig naar de foto's. Buen Camino lieverd.
  2. Chris:
    2 oktober 2019
    Gelukkig gaat het weer wat beter nog even volhouden
  3. Elly:
    2 oktober 2019
    Morgen supermooie klim. Geniet ervan. En of het nu 200 of 183 kilometer is. Het is wat het is. Je komt er vanzelf. Liefs voor Kreun en Steun deze keer. Zijn wel weer aan een massage toe denk ik zo als ik de verhalen hoor. 👣👣😘
  4. Dorris:
    2 oktober 2019
    Fijn dat je weer bent opgeknapt!
    Morgen het hoogste punt van de camino met mooie vergezichten. Zeggen ze, bij mij regende het pijpenstelen en mist, niets van gezien. Ik heb geslapen in Fonfría, albergue Reboleira. Groot maar goed georganiseerd, gemeenschappelijk eten. Lekker, Gallische muziek, mooie ambiance.... aanrader!
    Goede tocht morgen!
  5. Dorien Boeijen:
    2 oktober 2019
    Nog even volhouden rianne,al doe jij t wat rustiger,t gaat om t volbrengen en dat gaat je zeker lukken!
  6. Lizzie Delen:
    2 oktober 2019
    Al goed dat je terug je eetlust terug is en je hebt weer heel mooie foto genomen als kreun en steun nu nog wat meewillen dan komt alles welgoed👍👍👍😘🤗
  7. De leeuw Jacqueline:
    2 oktober 2019
    Dus zorg goed voor je schoenen, onder weg een schoenlapper?
    Ben benieuwd naar morgen, klimmen is zwaar maar het is gelukkig niet zo heel warm.
    Eet lekker en veel plezier morgen!

Oh ja, bedankt voor de mooie plaatjes!!!
  8. Guus en Monique:
    2 oktober 2019
    Je eigen tempo blijven lopen en luisteren naar je lichaam, je komt er toch wel!!
    Truste voor nu en ben camino voor morgen! Saludos Guus en Monique
  9. Rob van Empel:
    3 oktober 2019
    Mooi dat je eetlust weer op niveau komt, hoewel🤔😁! Tja, 210 of 183 km maakt nog wel wat verschil, is een flinke etappe extra, dus ik hoop voor jou dat de app gelijk heeft. Vandaag een flinke klim dus, maar hopelijk een mooie beloning in voldoening en vergezichten. Kop op Rianne, driekwart zit er op, voor mij ben je nu al een kanjer. Succes vandaag.
  10. Corrie van helvoirt:
    3 oktober 2019
    riane de laatste lootje wegen het zwaarst blijf je eigen tempo lopen en geniet van de mooie dingen die je tegen komt.het gaat weer beter met je .en wij blijven duimen.