Dag 31 Ponferrada - Villafranca de Bierzo 24,1 km.

1 oktober 2019 - Villafranca del Bierzo, Spanje

Het verbaast mij elke avond weer, hoeveel pelgrims gewoon met hun kleren aan naar bed gaan. Natuurlijk is dat s'morgens dan gemakkelijk, als je in het donker je spullen bij elkaar moet zoeken. Maar ik slaap in mijn slip en hemdje, en vind dat toch fijner.

IMG_20191001_091342IMG_20191001_083025

Om half acht ga ik op pad, het is dan nog donker maar omdat ik de halve stad nog door moet, is dat goed te doen. Het is bewolkt, en dat blijft de hele ochtend zo. Het gaat over wat doorgaande weggetjes in landbouw gebied. Hier zie ik toch, dat er groente verbouwd wordt, die ik s'avonds jammer genoeg nooit op mijn bord zie.

IMG_20191001_082847IMG_20191001_121549

Het dreigt te gaan regenen, maar het blijft droog en de temperatuur ligt zo rond de 20 graden. Ik kom door steden waar de hoofdweg doorheen loopt, en waar je de benzine dampen op snuift. Nu merk je pas echt, dat ik tot nu toe erg veel door de natuur heb gewandeld.

IMG_20191001_102736

Ik zie een huis waar koperen regenpijpen uit de dakgoot steken. Hoe is het mogelijk dat deze er nog gewoon aan zitten. Bij ons waren ze al verzilverd😉

IMG_20191001_123818IMG_20191001_130309

Het wordt steeds meer bergachtiger, en ik kom weer langs een wijn gebied. Het laatste stuk naar Villafranaca del Bierzo volgt de carratera wat minder leuk is, maar gelukkig is er ook een alternatief.

IMG_20191001_131755IMG_20191001_133850

Nog even op zoek naar de Albergue, en dan zit het er op voor vandaag. De was even in de wasmachine, want ik weet niet of alles op tijd droog is.

IMG_20191001_134955

Ja... en hoe ging het vandaag🤔🤔 Het was een zware dag... mijn voeten deden weer behoorlijk zeer vandaag. Op zich voel ik mij goed, maar na het ontbijt lukt het haast niet om iets te eten. Maar een banaantje gaat er gelukkig altijd in. En als ik bij de Albergue ben, pak ik iets van mijn noodrantsoen en dat gaat er ook wel in... Vanavond maar eens kijken of ik iets lekkers kan vinden, wat naar binnen glijd... iets van pasta of zo.

De etappe naar O cebreiro splits ik in twee delen, want er moet weer een behoorlijk hoogte verschil overbrugd worden.

Tot morgen voor Dag 32 Villafranca del Bierzo - Las Herrerias 19,7 km.

1. Ruud van Breda:
    1 oktober 2019
    Mooie beelden. Nog 200 km te gaan.
    Hier heeft het vandaag 10mm geregend en in Brabant 500 km file.
    Succes
  2. Luisa Carou Ferreiro:
    1 oktober 2019
    Je gaat lekker! Goed dat je in Herrerias afbreekt, mooi punt om de volgende dag O Cebreiro op te gaan. Iets frisser daar meestal ;-). Tip om aan groenten te komen: vraag eens in een restaurant naar verduras a la parrilla. Grote kans dat ze het gewoon hebben hoor ;-). Zo komen wij meestal aan onze groenten; niet via het Menu del Peregrino in ieder geval ;-). Smakelijk vast!
  3. Miranda Hermkens:
    1 oktober 2019
    Het gaat goed begrijp ik. Kreun en steun gedraag je!! 😉 gelukkig voor jou even niet zo warm. Nog een kleine 200km en dan is het klaar met de Camino. Nu nog genieten!! Buen Camino!
  4. Sjaak en Berrie:
    1 oktober 2019
    Hoi Rianne, wat een prachtige plaatjes en wat fijn dat je nog zo,n mooi weer hebt, hier regent het al de hele dag. Zo te zien aan de foto,s en je schrijven ga je nog lekker.

Groetjes Sjaak en Berrie
  5. Dorien Boeijen:
    1 oktober 2019
    Nou dit was een flinke etappe en gelukkig goed weer,hier ziet t er troisteloos uit al een paar dagen,bah heb een hekel aan de herfst!dus geniet daar nog lekker,suc6 morgen weer
  6. Guus en Monique:
    1 oktober 2019
    Bijna onder de 200 km of inmiddels al eronder?! Hopelijk hebt je iets (lekkers) kunnen eten! Fijne avond en morgen weer Buen Camino!! Groetjes Guus en Monique
  7. Elly:
    Hoi hoi
    Het schiet al flink op. Goed dat je morgen etappe in tweeën doet.
    Het lijf geeft toch nog "easy going" aan zo te horen👣
    En...... anders zou je niet kunnen genieten van het stuk omhoog naar O Cebreiro, dat is namelijk helemaal super. Succes morgen en slaap lekker.😄
  8. Dorris:
    Hoi Rianne, nog 200 km... en dan schiet het ineens op met de km...🙃
    Grappig om te zien, we maken veel dezelfde foto’s... Die witte boerderij in de wijngaard😊.
    Succes morgen!
  9. Lizzie Delen:
    1 oktober 2019
    Weer mooie fotos goed te horen dat je beter bent nu begint het af te korten dus geniet er nog maar van
  10. Hans van Leur:
    1 oktober 2019
    Hoi Rianne, gelukkig gaat het beter met je. Afgelopen zondag hebben we met de familie op Theo's verjaardag veel over jouw reis gesproken.Er zijn er die jaloers op je zijn.... Hou je taai👍😘
  11. Nolly:
    2 oktober 2019
    Hallo Rianne.
    Ondanks alle klachten van je lijf gaat het toch redelijk goed. Maar de komende dagen gaat het weer spannend worden.
    De O Cebreiro is ook een pittige jongen, zeker het laatste stuk. De afdaling heeft een fantastisch uitzicht maar kijk ook regelmatig naar beneden daar is het allemaal smal en Romeins .
    Veel succes het gaat goed.👏👏👏
  12. Corrie van helvoirt:
    2 oktober 2019
    weer die mooie foto.s ik geniet er van, hou je taai ik blijf duimen .groetjes