Dag 29 Rebanal del Camino - El Acebo de San Miguel 16,8 km

28 september 2019 - El Acebo de San Miguel, Spanje

Een eigen kamer hoe klein ook, op zijn tijd, is een must... althans voor mij. En als er dan ook nog een goed restaurant bij zit, ben ik helemaal happy.  Nu eens geen pelgrims of menu del dia menu, maar lekker a la carte. Lamsbout met patatas fritas en een heerlijke tira misu. De afgelopen dagen heb ik met lange tanden zitten eten, maar nu smaakte het mij weer☺☺.......

IMG_20190928_080504

En toch was het vanmorgen weer mis😢😢 Ik heb toch echt iets onder de leden. Ik hoest, ik nies en het liep er vanmorgen weer uit. Ik heb redelijk ontbeten en ben toch op pad gegaan. Na 5,8 km dient het eerste dorpje zich aan... Foncebadon.

IMG_20190928_101908IMG_20190928_082600

Hier heb ik geprobeerd om een slaapgelegenheid voor vandaag te vinden, maar alles was vol geboekt... Na het drinken van een Coca-Cola en het slikken van paracetamol, voelde ik mij goed genoeg om 2 km verder te gaan naar Cruz de Ferro.

IMG_20190928_111055IMG_20190928_111458

Vandaag passeerde ik het Cruz de Ferro, wat één van de meest indringende plekken van mijn Camino Francés is. Helemaal als je bedenkt dat het kruis er al 1000 jaar staat en dat er onder de gigantische stapel stenen, ook stenen liggen van pelgrims uit de middeleeuwen.

IMG_20190928_112836

Voor een zieke vriend liet ik vandaag bij het Cruz de Ferro een steentje achter. Een steentje meegenomen van thuis, wat symbool staat voor zijn ziekte.

IMG_20190928_121506

Ondanks dat ik mij niet top voelde, kon ik toch wel genieten, want wat was het toch weer mooi vandaag. Ik heb veel foto's gemaakt om een indruk te geven.

IMG_20190928_122120IMG_20190928_142407

Als je hoog zit weet je, dat er ook een afdaling volgt, en dit was een hele zware. De dames van Camino Comfort Luisa en Joyce, hadden mij er al voor gewaarschuwd. Als ik niet naar de pedicura in Astorga zou zijn geweest, zou dit een hel zijn geweest.

IMG_20190928_133301IMG_20190928_140552

Onderweg bij een donativo kraampje tref ik Alexandra, een Mexicaanse. Zij geeft het een en ander aan vitamine poedertjes voor in het water, wat goed voor mij is. Ik zal mij er beter door voelen zegt ze.

IMG_20190928_143923IMG_20190928_144302

Ik ben blij dat ik op een gegeven moment, het dorpje El Acebo de San Miguel zie liggen. Ik heb er dan toch 16.8 km op zitten. Wat de dag van morgen brengt zien we inderdaad morgen wel  weer...

1. Lizzie Delen:
    28 september 2019
    Toch al weer een stapje verder en weeral mooie fotos hopelijk morgen wat beter want is niet zo plezant als je je niet zo goed voelt
  2. Hans van Leur:
    28 september 2019
    Hopelijk ben je morgen weer een stukje beter; wel knap om dan vandaag toch nog 16 km te gaan. We kennen je dan ook als een doorzetter. 👍👍Hou vol.
  3. Luisa Carou Ferreiro:
    28 september 2019
    Toppertje! Ik was even bezorgd moet ik eerlijk toegeven... gelukkig helemaal weer in de bewoonde wereld na die afdaling. 16km op dat stuk is niet niks! Nog het meisje met de kersen boven op de berg gezien. Zo’n grote lekkere had ik nog nooit eerder geproefd.... nu lekker bijtanken. Geniet van het daar zijn. Het magische Galicië komt al dichterbij, die zal je weer voeden! Knuffels van ons!
  4. Corrie van helvoirt:
    28 september 2019
    knap dat je toch durft te lopen en dan nog zoveel km ik duim voor je dat het beter gaat ,maar wel fijn dat je een goed hotel had met lekker eten neem op tijd je rust. corrie
  5. Ineke Arts:
    28 september 2019
    Niet zo lekker en toch nog 16 km. gelopen.
    Petje af. En dan nu kleine verlichting nu je het steentje voor je vriend kwijt bent. Top!!!
  6. Elly:
    28 september 2019
    Top gedaan.Rust lekker uit, mooi stuk vandaag. Gelukkig kon je er toch van genieten. En ik geniet weer mee.
    Beterschap en neem de tijd om helemaal op te knappen. 🤒🤕🤧😷😷
  7. Sylvia:
    🙏🏻🙏🏻🙏🏻😘😘😘😘😘 voor onze Frans ❤️
    Beterschap lieve Rianne. Zorg aub goed voor jezelf 🌹🌹
  8. Dorien Boeijen:
    28 september 2019
    Hoop dat je morgen weer wat beter loopt,wel mooie foto s zeg!en zeker knap dat je er toch weer 16 hebt gelopen👍
  9. Monique:
    28 september 2019
    Knap hoor Rianne , je doet het toch maar even. En het zal echt niet meevallen want de ene dag is zwaarder als de andere en dat ik ook met hoe je je voelt. Maar jij gaat die klus klaren. Dikke knuffel van mij 😘
  10. Miranda Hermkens:
    29 september 2019
    Goed gedaan ondanks het feit dat je je niet lekker doet. En zo fijn dat je geholpen wordt door een fellow Camino loper. Hopelijk gaat het morgen wat beter. Maar dat je vandaag toch of 16 km gelopen hebt. Knap hoor ondanks alles. Buen Camino.
  11. Henriëtte:
    29 september 2019
    Super hoor 👌🏽🥾 Waar pedicures al goed goed voor zijn hè 😉 (ik ben 23jr pedicure geweest) Veel wandelplezier gewenst vanuit Santiago de C. Hennie mijn man en ik zijn vrijdag aangekomen in SdC, Camino Inglès. Prachtige, rustige route
  12. Ine:
    29 september 2019
    Petje af maar Rianne wel naar je lichaam luisteren want je moet nog wel even en kun je beter even een rust nemen en bij tanken
    Liefs van ons 🤓💋👌🏻
  13. Guus en Monique:
    29 september 2019
    Een hele speciale dag gisteren! Hopelijk gaat het vandaag weer stuk beter met je! Buen camino!