Dag 28 Astorga - Rebanal del Camino 20,1 km

27 september 2019 - Rabanal Del Camino, Spanje

Omdat er hier geen ontbijt is ben ik om 07:00 uur al op pad.

IMG_20190927_065637

Schuin tegenover is een hotel en daar neem ik mijn ontbijt, wat meestal bestaat uit tostado en marmelade. Misschien is dat wel beter voor mij, dan dat eeuwige chocolade broodje..

In het hotel zie ik een Duits echtpaar, die ik gisteren bij de Donativo tegen kwam. Daar stond hij te treuzelen, waarop ik tegen hem zei, dat het selfservice was. " Gegen eine spende," zei hij... Daarop nam hij maar iets uit zijn backpack... Pfff, wel in een duur hotel en te beroerd om een kleine gift te geven.

IMG_20190927_074815

In de hal van het hotel staan weer vele koffers klaar voor Jacotransport. Het is toch een hele logistieke onderneming, om alle koffers elke dag weer, naar het volgende adres te krijgen. Maar er zijn ook andere mogelijkheden, zoals gisteren de pelgrim die haar rolkoffer mee zeulde. Of vandaag een karretje, wat bevestigd zat aan zijn heup, met daarop de backpack van zijn vrouw.

IMG_20190924_114827 IMG_20190927_105407

Om 07:45 uur ga ik op pad en de route gaat nog even langs de mooi verlichte Kathedraal en het Bisschoppelijk paleis van Gaudi. Mooi om er nu een panorama foto van te maken, gevangen in één shot.

Ik heb een rustig Camino tempo gevonden, en het gaat weer bijna als van ouds. ( zie video ) Mijn voeten doen weer gewoon zeer, en Kreun en Steun moeten er weer uit als ik een terrasje pak. Het weeige gevoel in mijn buik is ook nagenoeg weg. En ik heb weer ouderwets gejankt dat ik mijn Lief mis. Nooit langer als een week, en nu al 4,5 week..

IMG_20190927_120221IMG_20190927_112842

Ik wil Jullie ook allemaal bedanken voor Jullie steun, zeker in de tijden dat het minder met mij gaat. En natuurlijk ook voor de vele reacties, ik geniet er telkens weer van. Ik vind het leuk om Jullie mee te nemen op mijn reis...

IMG_20190927_105003

Vanaf Astorga blijft het flauwtjes stijgen, je hebt er haast geen erg in. Toch gaat het van 873 meter naar 1152 meter. Ik heb ook een vijftal keren een rustpauze genomen, en dat beviel prima.

IMG_20190927_091657

Af en toe een praatje, met een Ier en met een Amerikaans echtpaar waarvan de man 79 jaar was. En voor de rest alleen en ik vind het prima zo, ik heb er immers voor gekozen om alleen op pad te zijn... niet altijd gemakkelijk maar het is goed zo.

De laatste kilometers waren natuurlijk weer zwaar, en om half drie kom ik in Rebanal del Camino, waar de tijd is stil blijven staan.

IMG_20190927_135909IMG_20190927_141912

Ik heb een eigen kamer en als ik op het bed ga staan, kan ik door het dakraam naar buiten kijken. Mijn was kan ik hier laten doen, maar 15 euros vind ik afzetterij. Waarschijnlijk een prijs om de pelgrim te ontmoedigen, die hier zijn of haar was wil laten doen. De Wifi is slecht, en ik heb geen goede verbinding met internet, om mijn foto's te up-loaden. Gelukkig is het toch weer gelukt om er iets van te maken...

Tot morgen voor Wandeldag 29 Rebanal del Camino - El Acebo de San Miguel 16.8 km

1. Miranda Hermkens:
    27 september 2019
    Weer een etappe naar het einde. Een hele natuurlijke reactie dat je huilt omdat je je lief mist. Zou raar zijn als dat niet zo zou zijn! Geniet er nog van Kreun en Steun! Rianne heeft jullie heel hard nodig! Lieverd nog even en dan zijn we bij jou en knuffelen wij jou heeeeeeel lang! 😍
  2. Marij Smits:
    27 september 2019
    Fijn dat je weer opgeknapt bent. Op af en toe 👣kreun en 👣steun na.
    Toch iedere dag weer een hele belevenis. Knap van je dat je dit in je eentje onderneemt.
    Wij volgen jou op de voet. Iedere dag een mooi verhaal en foto's.
    Groetjes en tot morgen. Marij
  3. Nolly:
    27 september 2019
    Het mooiste van de Camino is dat alles kan. Huilen lachen noem maar op. Het is heerlijk om van alles zo intens te genieten en de kleine dingen te waarderen. De Camino neemt en de Camino geeft.
    Morgen een fijne dag.
  4. Elly:
    27 september 2019
    😘😘😘😘😘 Komt helemaal goed met jou. Had gehoopt dat de pedicure een miniwondertje verricht zou hebben. 👣 Maar aan deze Kreun en Steun ben je in ieder geval gewend. Ik geniet van je verhalen en de foto's
    Fijne avond en voor morgen Buen Camino👍👍
  5. Lizzie Delen:
    27 september 2019
    Is normaal dat je kitty mist maar als je mekaar binnenkort terugziet is dit ondanks her gemis toch iets onvergetelijks geweest en kitty zal dit samen met jou koesteren 💖👍🖐
  6. Chris:
    27 september 2019
    Gaat prima schiet al aardig op nog even en je ziet je schatje weer
  7. Gerda van den Broek:
    Ga zo door ,je doet het goed Rianne .Groetjes 👍😏
  8. Dorien Boeijen:
    27 september 2019
    Nou rianne,je schiet al lekker op hoor !nog een stukske en t weerzien met kitty zal extra bijzonder zijn na al die weken!houd die gedachte vast en je gaat t zeker redden!en je kunt toch nog steeds je bagage met t vervoer meegeven!lijkt me extra zwaar met die kilo s op je rug!morgen weer fijne wandeling gewenst🤗
  9. Natalie:
    28 september 2019
    Fijn dat het weer beter met je gaat, een weeïg buikgevoel is niet fijn. En kreun en steun leveren in ieder geval de prestatie die je van ze verwacht. Niet te behulpzaam maar goed te hebben. Veel succes maar weer de komende dagen.