Dag 26 Villar de Mazarife - Villares de Órbigo 17,1 km.

24 september 2019 - Villares de Órbigo, Spanje

Op het bed en de vliegen na, is dit een geweldige Albergue. Wat een dinee🤓, een heerlijke salade, een gazpacho, een groente paella, en als toetje... een flensje met aardbei, slagroom en chocolade🤓🤓 Ik heb goed gegeten... ofschoon ik mij niet pollo achtig lekker voelde. Ik voelde mij wat rillerig, en ben met 2 paracetamol om acht uur naar bed gegaan.

Vanmorgen was ik nog steeds niet lekker, maar heb ondanks een wat weeig gevoel in mijn buik toch maar wat gegeten bij het ontbijt. Het wordt steeds later licht, zo rond acht uur. En dat is ook de tijd dat je de Albergue verlaten moet hebben, meestal ben ik iets eerder weg.

Omdat het gisteren niet lekker liep, had ik de Albergue voor vandaag in Villares de Órbigo al  gereserveerd. 17,1 km valt mee, maar ook hier zijn de eerste 9,8 km over één lange polderweg. Toch gaat het wandelen op zich best wel goed, maar dat gevoel in mijn maag, dat blijft. Ik haal een vrouw in die gehurkt in de berm zat. Ze blijkt Barbara te heten en komt uit Canada, en zij voelt zich net als ik, ook niet lekker. Maar zij heeft er ook nog eens buikloop bij, niet fijn...

En zo lopen wij samen op tot het eerst volgende plaatsje, waar ik een Café Americano, een chocoladebroodje en twee bananen voor onderweg mee neem. Deze route is nog steeds de alternatieve, die veelal langs mais mais en nog eens mais voert.

IMG_20190924_090241

En voor de verandering geen pad langs een weg maar kilometers langs een spoorlijn... het zullen waarschijnlijk wel enkele honderden meters zijn, maar het lijken kilometers waar geen einde aan komt.

IMG_20190924_102614Barbara twijfelt waar ze heen moet, maar ik heb de Maps.me app met daarop de Jacobsweg gedownload, en dan kan het haast niet mis. Dus blijft zij bij mij in de buurt.IMG_20190924_113821IMG_20190924_113948

In Hospital de Órbigo waar een prachtige brug is gelegen, is het weer oppassen geblazen, want daar moet je weer kiezen... rechtdoor of rechtsaf en de oorspronkelijke route kiezen. Barbara en ik moeten rechts, anders komen wij niet bij onze Albergue. Voor mij nog 2,5 km, Barbara gaat door naar het volgende plaatsje.

Ik moet Kreun en Steun een compliment geven vandaag, ze wilden zelfs niet uit de schoenen. Raar hé, je kunt er ook niets van op aan, van die twee...

De Albergue El Encanto ligt meteen aan de linkerkant als ik het plaatsje binnen kom. Wat een mooie plek, een oase met een heel aardige gastvrouw, die van mijn gezicht al af leest, dat ik mij niet lekker voel.  Martha heet ze... en zet meteen een beker kamille thee, dat geeft de maag rust zegt ze. Daarna moet ik gaan slapen, en zij doet de was voor mij.

IMG_20190924_125416IMG_20190924_123349

Als ik mijn dutje uit heb, ga ik heerlijk even in het zonnetje zitten, en maak kennis met Belgiesche An... die in 28 dagen naar Santiago de Compostella loopt. Toen ze dat zei, wist ik ook haar achternaam... Bekers. Zij is net als ik lid van de Caminogroep, "Wie stapt met mij mee naar Santiago." Ik wist dat zij onderweg was, en mij ging in halen. Wat een toeval dat wij elkaar dan ook nog treffen in deze oase.

Tot morgen voor Dag 27 Villares de Órbigo - Astora

1. Elly:
    Beterschap!😘
  2. Hennie:
    24 september 2019
    Vervelend dat je je niet lekker voelt.. maar misschien heeft de thee wat geholpen.. vanavond op tijd naar bed met een paracetamolletje en dan morgen gezond weer op! Weer een mooi verhaal en foto’s .💪 en tof dat je geen last hebt van kreun en steun👏
  3. Chris:
    Beterschap en succes
  4. Miranda Hermkens:
    24 september 2019
    Weer een mooi verhaal bij deze etappe. Hopelijk wordt je morgen wakker met een goed gevoel in je buik en heeft de vanille thee geholpen. Kreun en steun doen jullie goed dat jullie Rianne zo steunen. Buen Camino.
  5. Marij Smits:
    Rianne beterschap.
  6. Ellen en Piet:
    24 september 2019
    Rianne, hopelijk heb je een goede nachtrust, dan kun je er morgen weer tegenaan, succes ook voor kreun en steun
  7. Guus en Monique:
    24 september 2019
    Wat lief van Martha! De juiste vrouw op de juiste plaats voor jou! Hopelijk snel beter! Buen camino mañana!! Groetjes Guus en Monique
  8. Lizzie Delen:
    24 september 2019
    Hopelijk morgen beter want is niet ideaal als je je niet goed voelt en je moet dan nog een hele weg afleggen dus rust maar goe
  9. Jan&Ans:
    24 september 2019
    Een nachtrust verder ziet het er allemaal weer anders uit !
    Succes met het traject voor morgen.
    Groetjes
  10. Nolly:
    24 september 2019
    Wat een fijne herberg met een fantastische gastvrouw. Daar knap je van op. Succes morgen. Groetjes
  11. AnneMarie:
    24 september 2019
    Eten van vorige dag niet goed geweest? Flink balen met een weeë maag te koeten lopen. Eten is juist zo belangrijk bij zo'n prestatie.
    Succesmorfen.