Dag 25 León - Villar de Mazarife 21,2 km.

23 september 2019 - Villar De Mazarife, Spanje

Als je in een grote stad komt met de Camino, dan voert de route altijd langs bijzondere objecten. In León is dat langs de catedral, het San Isodoro en nog enkele anderen. Mijn Hostel aan de Calle Ancha ligt ook op de route, en aangezien ik alle gebouwen gisteren al gezien heb, besloot ik niet de route te volgen, maar een stuk binnendoor te gaan. Op de app van Maps.me kan ik precies zien waar ik ben en waar de route loopt.

IMG_20190923_080254IMG_20190923_081500

Ik moest een uur lopen om de stad uit te komen. In het centrum zelf merk je niet zo veel van alle uitlaatgassen, maar in dat uur tijd des te meer.

IMG_20190923_090509IMG_20190923_090740

De oorspronkelijke route gaat weer langs een auto weg, maar dat heb ik al genoeg gehad voor León, dus besluit ik de alternatieve route te nemen. Die is een stuk aantrekkelijker over de heide, en we weer kilometers ver kunnen kijken.

IMG_20190923_102542IMG_20190923_094317

Het gaat moeizaam vandaag, en volgens mij was dat ook na de rustdag in Burgos. Ik kan maar niet lekker op gang komen, het loopt niet. Gelukkig op een plek waar je het niet verwacht, een donativo kraampje. Even zitten, even een Café Americano en een banaantje en dan weer verder. Het doet ook gelijk zeer... Kreun heeft nog steeds zijn problemen met de nagel, zijn middenvoets beentjes steken af en toe, en niet te vergeten de enkel. Steun die normaal nergens last van heeft, heeft een pijnlijke enkel. Dat het niet een voudig zou worden had ik al ingecalculeerd... maar vandaag pff pff.

IMG_20190923_110333IMG_20190923_111037_1

Als ik bij de splitsing kom... rechtdoor langs de autoweg, of links een alternatieve en 4 km langere route, kies ik uiteraard voor de linkse...  In het eerste gehucht wat ik tegen kom is de bar dicht, dus ga ik op een bankje zitten. Er zit een Duitse vrouw, die haar ontbijt met mij deelt. Stokbrood met Jamón is altijd welkom. Zitten betekend, schoenen uit... daarna weer verder. Over de heide, en het ruikt heerlijk hier, jammer dat je daarvan geen foto's van kunt maken... "Oh wat een mooie foto, en wat ruikt het daar heerlijk."

IMG_20190923_104031

Je ziet af en toe maar een pelgrim, en dat vind ik ook wel fijn. Al leid gezelschap als je het moeilijk hebt wel af, kies ik toch voor het eerste. Af en toe kom je een boertje of mensen uit een dorp tegen... op weg naar??? En uit welk dorp of gehucht komen ze dan... er is nergens een dorp te zien.

Bij het volgende dorpje moet je even van de route af, om bij de plaatselijke bar te komen. Hmm, toch verder dan ik verwacht had, maar ik moet even zitten en de schoenen uit. Daarna is het nog maar 4,5 km naar Villar de Mazarife over een gewone weg.

IMG_20190923_124122IMG_20190923_135421

Bij het binnen komen van het plaatsje, zijn er al meteen twee Albergues, ik kies voor de rechtse, die hebben een tuin met ligbedden. Er is genoeg plek, en ik kan hier vanavond eten, en morgen ontbijten en dat is ook wel fijn. Wat minder fijn is... alle bedden (60) piepen, en er zijn weer grote aantallen vliegen die de boel verzieken.

Tot morgen voor Dag 26 Villar de Mazarife - Villaris de Órbigo 17,1 km.

1. Gerda:
    23 september 2019
    Ja het leven gaat niet altijd over rozen, maar zonnebloemen zijn ook mooi.Veel goede moed gewenst, en zeg maar tegen kreun en steun dat ze het ook niet voor niets krijgen zo’n prachtige reis
  2. AnneMarie:
    23 september 2019
    Oef. Hier klinkt het als een vermoeide pelgrim. Sterkte .
  3. Lizzie Delen:
    23 september 2019
    Ja het kan niet altijd rozengeur zijn maar na regen komt terug zonneschijn dus morgen hopelijk terug wat beter zal duimen
  4. Guus en Monique:
    23 september 2019
    Pittig dagje Rianne, we hopen dat het morgen weer een stuk makkelijker gaat! Lekker uitrusten en morgen gezond weer op! Groetjes Guus en Monique
  5. Elly:
    23 september 2019
    Rust goed uit en Morgan gaat het vast weer beter!👣👣
  6. Dorien Boeijen:
    23 september 2019
    Dat was afzien vandaag,maar t kan zomaar morgen weer heel anders zijn!rust maar weer lekker uit en doe maar oordoppen in dan hoor je t gepiep niet!succes weer morgen💪
  7. Miranda Hermkens:
    23 september 2019
    Beetje late reactie en die lees je morgen wel. Even afzien vandaag, maar hopelijk wordt het morgen beter. Hopelijk lekker uitgerust, ondanks de vliegen en piepende bedden haha. Buen camion por mañana.
  8. De leeuw Jacqueline:
    24 september 2019
    Toch weer vele kilometers gemaakt! Mooie vergezichten en een piepend bed, dat kan niet iedereen zeggen. Ruim over de helft! Kanjer!! Liefs uit een plaats waar de beren vanuit de grond grommen! We blijven hier ook in beweging 😁
  9. Jannie:
    24 september 2019
    het piept en het kraakt vandaag ,morgen zal het wel wat beter gaan moet je maar denken kop op je kunt het !