Camino de Madrid... Onderweg

27 april 2023 - Madrid, Spanje

Na een goede voorbereiding is het eindelijk zo ver....

Woensdagavond... The day before: Ik schiet nog eventjes in de Stress, als een Borrelgast (vriendenclub) mij influistert dat er op de dag van mijn vertrek, Koningsdag geen treinen rijden tussen Nijmegen en Den Bosch. Ik ga meteen op zoek maar kan er niets over vinden. Jan is er van overtuigd dat hij gelijk heeft, om er na twee uurtjes achter te komen dat hij toch ongelijk heeft Pff pff. Jan toch...

Het is donderdag 27 april... Mijn avontuur in Spanje met de Camino Madrid gaat beginnen, en zo neem ik vanmorgen afscheid van mijn Kitty. Zij brengt mij om negen uur naar het station waar om 09:25 uur mijn trein vertrekt naar Breda en daarna door naar Brussel.

Omdat het koud is trek ik nog even een oude jas aan. Die laat ik straks wel achter in de trein als ik aan kom op Zaventem. Nu geeft het mij de nodige warmte... Er wacht mij een complete verrassing als ik aan kom op het station in Oss.

IMG_20230427_090441

Een uitgeleide door onze Borrelgasten vriendengroep... Een mooier begin van mijn Camino kan ik niet wensen.  Door  problemen op het spoor staan wij natuurlijk op het verkeerde perron, maar er is genoeg tijd om naar het goede perron te lopen. Iedereen loopt nog even mee totdat mijn trein vertrekt. Er worden nog twee vlaggetjes in mijn backpack gestoken, ik kan gaan... Dag Lieverds tot over een maand..

IMG_20230427_091852

IMG-20230427-WA0005

Ik ben op weg en reis lekker 1e klas, en ik zit dan ook helemaal alleen in de coupé. Heerlijke rust ik houd daar wel van... In Breda moet ik overstappen en de trein waar ik mee naar Brussel Zaventem reis is overvol. Ik kan nog net de 1e klas bereiken, maar daar houd het dan ook mee op.

IMG_20230427_130759IMG_20230427_104117

Dat wordt staand reizen... De trein is zo vol dat er onderweg bij een staton mensen achter moeten blijven. Ja, als je reist met een grote cello koffer is dat lastig, en zij was niet de enige die achterbleef. Gelukkig stapt meer als de helft uit in Antwerpen, en kan ik toch nog een half uurtje zitten.

IMG_20230427_112238

Op Zaventem verloopt alles vlotjes. Ik kan meteen inchecken, en daarvoor haal ik eerst de transport tas voor mijn backpack tevoorschijn. Die heb ik geleend van Tilly voor het transporteren van mijn backpack in het ruim van het vliegtuig. Een uurtje later ben ik ook al door de security. Ik eet nog wat, en krijg een berichtje van SWISS - Brussels Airlines flight info - We are looking for guests on flight SN3727 to Madrid on 27apr2023 willing to be rebooked to a later flight. As a compensation, we offer an amount up to EUR250. If you are interested in this offer, please go to gate A57 in terminal A or the Brussels Airlines ticketing desk in the departure hall.

Nou dat gaan we niet doen wat ik wil met deze beauty mee, dat maak je niet elke dag mee.

IMG_20230427_134740

Omdat er een passagier wat aan de late kant is vertrekken we een kwartiertje later dan gepland. Het is een prachtig vliegtuig met de tekst "we fly you to the home of tomorrowland." Prachtig toch!! Of er turbulentie is of niet weet ik niet, maar het piept en het kraakt bij het opstijgen, het is net een waggelende eend. Maar eenmaal op hoogte vliegt  hij als een speer...

De afgelopen dagen heb ik 3x daags een neusspray gebruikt, en ook 1 uur voor de landing nog een laatste keer voordat we gaan dalen. Zal het mij zoals in november bij mijn vlucht naar Porto helpen, zodat ik niet het gevoel heb dat mijn hoofd uit elkaar barst... Duimen maar... en het duimen van Jullie heeft geholpen, want ik heb nergens last van.

Madrid... Van het kwartier vertraging is bij aankomst niets van te merken, en komen wij dus stipt op tijd om 16:45 uur aan in Madrid. Zoals in elke hele grote luchthaven is het weer een hele wandeling naar de bagage hal. Ik ga nog maar even naar het toilet, en daarna is het wachten op mijn backpack.

Een uurtje later zit ik al in mijn taxi op weg naar mijn hotel. Het is 30 graden en in de zon gaat ie over de 40 graden. Abnormaal of niet dan? Daar komt Rianne aan met vest en wandel broek, gelukkig maar dat er zoiets bestaat als een airco in de auto.

Ik slaap bij 'Meetingpoint', een eigen kamer met douche en toilet. Het heeft iets weg van een gevangenis ofschoon ik daar nog nooit geslapen heb, maar ik bedoel qua grote dan.

IMG_20230427_192447

Ik installeer mij, en ga daarna eens kijken of ik een hapje kan eten. En dat vind ik op nog geen 200 meter. Ik stap de Hostel uit en sla linksaf... Na 20 meter maak ik deze foto. Achter de boom, is beneden het restaurant waar ik wil gaan eten.

IMG_20230427_204309

Om daar te komen moet ik een trap slechten. Beneden sla ik linksaf en sta meteen voor het Koninklijk Paleis. En daar recht tegenover de Catedral Santa Maria la Real de Almudenda. Wat een bofkont ben ik... alles zo dichtbij gelegen.

IMG_20230427_204134

IMG_20230427_195503

Dus eerst even wat foto's maken en dan eerst wat eten. "La mesa para uno, por favor" zeg ik op mijn beste Spaans, en zowaar krijg ik een tafeltje voor een persoon. Wat een weertje zeg, het lijkt wel vakantie

IMG_20230427_200308IMG_20230427_201034IMG_20230427_205915

Na het eten wandel ik terug naar de Hostel, ik moet tenslotte mijn verhaal nog posten. Een laatste foto van de Catedral...

IMG_20230427_210424

IMG_20230427_210923

Het is een heel verhaal geworden maar het was dan ook een lange dag. Zitten er taalvoutjes... Sorry hoor!

Tot morgen voor Dag 2

Welterusten 😴

1. Luisa Carou Ferreiro:
    27 april 2023
    Mooie start! Buen Camino!
  2. Rianne:
    27 april 2023
    Vind ik ook. Dank Jullie wel!
  3. Louise:
    27 april 2023
    Bedankt heb weer genoten van je avontuur tot nu. Wandelse veel plezier. Wacht op volgende verhaal.
  4. Rianne:
    27 april 2023
    Als ik er tijd voor heb schrijf en post ik elke dag wel een verhaal😊
  5. Ellen (Heelsum):
    Geweldig om te lezen.
    Wat een verrassing ... jouw borrelgasten-vrienden ... zo lief ook. Blij dat je goed en wel in Madrid zit. Wat een reis. Dat het nu voelt als vakantie snap ik ... geniet er nog maar van, nu het nog kan.
    Vanaf morgen moet je werken. Succes.
  6. Rianne:
    Dank je wel! Ja hoor... morgen ga ik werken 😊
  7. Ria Van Den Heuvel:
    27 april 2023
    Wat geweldig toch die borrelgasten. Zo kun je wel op reis. Dag 1 zit erop, ben benieuwd naar de rest. Succes😘👋👋
  8. Rianne:
    27 april 2023
    Ja met die gasten bof ik toch maar. Ik ook! Dankjewel!
  9. Tilly:
    27 april 2023
    Wat leuk dat je "uitgezwaaid " bent en een voorspoedig reis hebt gehad! Voor morgen een gezellige/mooie wandeldag, buen Camino!
  10. Rianne:
    Goedemorgen Tilly
    Het gaat beginnen! Vandaag veelal kilometers door het centrum voordat wij echt op weg gaan. Ik zal mij goed insmeren want er worden tropische temperaturen verwacht. Om 10:00 uur treffen wij elkaar bij de Santiago kerk.
  11. Bea:
    Het begin is gemaakt! Op naar nieuwe avonturen! 👍🏻😊
  12. Rianne:
    28 april 2023
    Jazeker Bea! Ik ben benieuwd wat er vandaag allemaal op mijn pad komt.
  13. Sylvia:
    28 april 2023
    Hahahaha ik moet echt om jou lachen. Hilarisch!! Maar je bent er dus het kan beginnen.
    Ik wens jou een fijne tocht 🍀😘
  14. Rianne:
    28 april 2023
    Dank je wel Sylvia, het gaat nu echt beginnen😘
  15. Elma:
    28 april 2023
    Op de drempel van het nieuwe avontuur. Buen Camino!
  16. Rianne:
    Dank je Elma😊
  17. Jan en Ria van Rosmalen:
    28 april 2023
    Een goed begin .... Wat een uittocht en wat een gezellig verhaal. Tovert altijd een lach. Fijne tijd nogmaals en hou ons op de hoogte. 😘
  18. Rianne:
    28 april 2023
    Ja Ria dat was een mooie uitgeleide door onze Borrel vrienden. Kitty was natuurlijk op de hoogte van dit alles. Dank je wel!
  19. Joke Leertouwer:
    28 april 2023
    Na een goed begin wens ik je voor alles wat komen gaat alle goeds toe.
  20. Rianne:
    Dank je wel Joke.
  21. Borrelgasten Ellen en Piet:
    28 april 2023
    Rianne,heel veel wandelplezier en geniet ervan.We gaan je reisverslagen volgen.😁😎
    Groetjes Ellen en Piet
  24. Rianne:
    Dank je wel Herman. Leuk dat je weer mee leest😊
  25. Loes:
    28 april 2023
    Rianne, wat een leuk verhaal weer. Lieve vrienden om je heen. Heel veel succes met je avontuur 😁 en natuurlijk ga ik je reisverslagen weer volgen. Altijd een feestje !
  26. Rianne:
    28 april 2023
    Dank je wel Loes😊 Fijn dat je er weer bij bent!
  27. Ruud:
    28 april 2023
    Nou, Rianne, het begin gemaakt.
    Ik wens je veel wandel plezier en zal je volgen!!
  28. Rianne:
    Dank je wel Ruud!
  29. Jannie:
    Rianne zo far zo goed
  30. Rianne:
    Het gaat prima hoor Jannie 😊 Groetjes aan Jan
  31. Harriet Jenner:
    28 april 2023
    Wat een leuk verslag Rianne :)
  32. Rianne:
    Dank je wel Harriet 😅😅😊
  33. Nellie bosmans:
    28 april 2023
    fijn dat we weer met jouw mee kunnen reizen
    met die prachtige foto,s
  34. Rianne:
    28 april 2023
    Fijn dat je geniet Nellie!
  35. AnneMarie:
    29 april 2023
    Gelukt, je bent er. Ik ga jiet telkens reageren maar reken maar dat ik je volg. Buen Camino.
  36. Rianne:
    29 april 2023
    Dank je wel AnneMarie. Fijn dat je er weer bij bent😊
  37. Neeltje:
    29 april 2023
    De top is er af je bent begonnen aam je reis! Ik ga je volgen. Heel veel wandelplezier en siccrs toegewenst.
  38. Rianne:
    Leuk Neeltje dat je hier mee leest. Op mijn Blog was geen beginnen aan😅
  39. Neeltje:
    29 april 2023
    Nu zonder foutjes! De top is er af je bent begonnen aan je reis! Ik ga je volgen. Heel veel wandelplezier en succes toegewenst.
  40. Rianne:
    29 april 2023
    Ik wist wat er moest staan, dat scheelt 😉