Camino Madrid... Bijna onderweg

19 april 2023 - Oss, Nederland

Over één week begint voor mij een nieuw avontuur, want dan ga ik beginnen aan de Camino Madrid. Deze week ga ik mijn rugtas inpakken, en wat ik mee neem is afhankelijk van het weertype wat mij te wachten staat. De vaste lezers hier weten inmiddels wel dat ik een koukleum ben, en dat ik de slaapzak niet zomaar thuis laat en alleen maar de lakenzak mee neem die bijna niets weegt. Dus dat blijft een aandachtspunt tot op het laatste moment.

Het gaat om 500 gram minder meenemen en dan kou moeten lijden als de nachten koeler zijn. Durf ik dat risico te nemen want een goede nachtrust is zo belangrijk als je onderweg bent... Op het moment is het 27 graden overdag en 10 graden voor de nacht. Wat ook mee telt is dat wij 11 nachten verblijven in een hotel, hostel of appartement, en de overige nachten in een Albergue. Bij een herberg kun je er op gokken dat ze dekens hebben, en dan is het lakenzak plus deken.

Zoals je al in eerdere Blogs hebt kunnen lezen, ga ik deze keer niet alleen op pad. Na mijn zoekertje bij het Genootschap van Sint Jacob, is Harriet op mijn pad gekomen. Deze Camino gaan wij Samen en toch apart doen. Overdag ieder zijn eigen ding en in de middag en of avond, elkaar weer ontmoeten.

Schermopname (1084)

Ik weet nu al dat Harriet sneller loopt dan ik, dus zij heeft altijd een backup van "Rianne komt er nog aan." En als ik niet kom opdagen, weet ik dat zij op onderzoek uit gaat. Een veilig gevoel op deze eenzame Camino!!

Ik ben meer het type van "Ik zie het onderweg wel."... Harriet wil het allemaal geregeld hebben... een regeltante zeggen wij hier in Oss. En zodoende is alles geregeld en voel ik mij een Luxe Pelgrim. Toch komt het mij deze keer goed uit, want ik heb op het moment best wel wat fysieke problemen met mijn knie, enkel en achilleshiel.

Ik kan het nu niet riskeren van "Ik zie het onderweg wel". En als je van tevoren weet, ik moet nu van A naar B en daar is mijn bedje gespreid, dan loopt dat een stuk ontspannener. Dan weet ik waar ik naar toe moet werken, en kan ik daar bij wijze van spreken de hele dag over doen. Genoeg tijd hebben om onderweg te genieten van de natuur, en in mijn geval ergens lekker gaan zitten schrijven over alles wat er zoal op mijn pad komt.

parroquia_fachada

Door het geregel van Harriet en het feit dat zij een aardig woordje Spaans spreekt, is zij in contact gekomen met ene Antonio van het Camino-Genootschap van Madrid. Zij vroeg of ze daar een Credencial (Pelgrims paspoort / Geloofsbrieven) met eerste stempel kon ophalen. Het kantoor is eigenlijk dicht op vrijdag, maar nu wilde die man speciaal voor ons naar het kantoor komen.

Harriet heeft een uur met Antonio zitten appen, en nu komt hij zelfs naar de Iglesia de Santiago die om 10 uur open gaat. Antonio is dan speciaal voor ons daar, voor het Credencial en de stempels.

credencial-post

Voorlopig zijn Harriet en ik met zijn tweetjes onderweg... maar het zou zo maar kunnen dat wij met drieën op pad gaan. Ik heb namelijk op tweede Paasdag Marianne ontmoet. Zij was op internet op zoek naar info over Camino de Madrid, en kwam zodoende op Rianne Blogt terecht. En daar las zij dat ik eind april naar Madrid af zou reizen, om deze Camino naar Sahagún te gaan bewandelen.

En dat was ook haar planning, en zodoende wilde zij mij graag zo snel mogelijk ontmoeten om wat ideeën uit te wisselen.

images (4)

Marianne heeft ook al wat Camino ervaring en wilde in vergelijking met de Camino Francés, waar het erg druk is met Pelgrims die naar Santiago de Compostela wandelen, nu een pad waar het rustiger is. De enige voorbereiding die zij tot nu had gedaan, was een klein routeboekje kopen waar de etappes in beschreven werden. Ik heb haar onze planning gegeven en ze ging proberen om tegelijkertijd met ons in Madrid te zijn.

Dat zou mooi zijn... Nog één week te gaan!!

1. Gerda:
    19 april 2023
    Ik wens je een prachtige Camino.Veel genieten van alles wat je overkomt
  2. Rianne:
    20 april 2023
    Dank je wel Gerda, dat ga ik zeker doen.
  3. Jan en Ria van Rosmalen:
    20 april 2023
    Een fijne tijd Rianne en we gaan je uiteraard ( in gedachten) volgen. Lieve groet
  4. Rianne:
    20 april 2023
    Dank je wel Ria. Eindelijk is het zo ver, heb er echt zin in. Lieve groet terug ook aan Jan.
  5. Jannie:
    20 april 2023
    Rianne veel succes en geniet er van
  6. Rianne:
    20 april 2023
    Eindelijk is het zo ver en ik ga zeker genieten, van alles wat er op mijn pad komt.
  7. Ria Van Den Heuvel:
    20 april 2023
    Wat een luxe is dit, toch wel wat anders als je gewend bent. Geniet er dan maar lekker van!
    Volgens mij gaat er deze week nog een komooter op pad...., t.w. Flower (Marianne Bloemendaal).
  8. Rianne:
    20 april 2023
    Hier ga ik zeker van genieten, het is weer eens wat anders dan een beetje lanterfanten😉 over God's wegen. Ik heb al een berichtje bij Flower achter gelaten en een Bom Caminho gewenst.
  9. Ruud:
    Veel plezier en genier
  10. Rianne:
    24 april 2023
    Dank je wel Ruud, dat ga ik zeker doen!!
  11. Jose van Empel:
    22 april 2023
    Ik ben heel benieuwd hoe je deze tocht gaat ervaren, heel veel plezier en succes.
    Ik zit al klaar voor de blogs en de foto's die er weer aan zitten te komen👍😘
  12. Rianne:
    24 april 2023
    Ik ook Jose, maar als het wandelen van een leien dakje gaat, gaat het een fantastische tocht worden.
  13. Sylvia:
    25 april 2023
    Goede reis Rianne. En een mooie tocht gewenst!!
  14. Rianne:
    25 april 2023
    Dank je wel Sylvia... Ik ga er van genieten en zal mij goed beschermen tegen de zon, want wie verwacht er nu 32 graden op de dag dat mijn avontuur begint😎😎😎😊
  15. Ineke Arts:
    26 april 2023
    Goede reis. Verzamel lekker veel herinneringen en ervaringen en laat ons hiervan meegenieten. We gaan je weer volgen. Veel plezier!
  16. Rianne:
    26 april 2023
    Ga ik doen. Dank je wel!
  17. Ellen (Heelsum):
    27 april 2023
    Je bent inmiddels onderweg. Ik hoop dat het een prachtige reis wordt en dat het je brengt
    wat je hoopt. Heel veel succes met alles.
  18. Rianne:
    Dank je wel Ellen... Mijn verslag van Dag 1 komt er aan, bijn klaar😅😊😘
  19. Johan en Debbie:
    27 april 2023
    Benieuwd naar je volgende verhalen. Een inspirerende reis toegewenst.
  20. Rianne:
    27 april 2023
    Dank Jullie wel, ik hoop dat ik genoeg mee maak om over te schrijven.