CAMINO DE MADRID... DAG 8 SEGOVIA - Añe 22 km

4 mei 2023 - Santa María la Real de Nieva, Spanje

Vandaag een kort verslag. Het was een hele zware dag voor mij omdat ik 12 km verder moest wandelen dan gepland.  Onze overnachting in Añe was geannuleerd. Na 7,92 km was de pijp leeg, en vroegen wij aan een vriendelijke man of hij ons naar de Hostal Avanto wilde brengen. Ik zwaaide met €50,00 maar dat wilde hij niet aan nemen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Gisterenavond nog even de stad in geweest, want als je in zo'n geweldige stad bent moet je je tijd niet liggen verslapen op je hotelkamer. Je kijkt je ogen uit hier... Ik heb heel veel foto's genomen en ik weet niet wat ik wil laten zien.

IMG_20230503_185723

IMG_20230503_185845

IMG_20230503_210953

IMG_20230503_190114

IMG_20230503_194121

IMG_20230503_193641

IMG_20230503_204903

Zeg het met foto's zullen we maar zeggen. Daarna ben ik met Marianne nog even naar de Super geweest, want wij laten Segovia nu achter ons en komen in een gebied waar bijna niets is. Verlaten dorpjes en weinig voorzieningen. Harriet appt ons dat wij overleg moeten voeren over de dag van morgen, (vandaag dus.) Zij zit op Plaza Mayor, en ik bestel een Vino Blanco en een hapje want dat praat beter.

IMG_20230503_201953

Onze overnachting in Añe is geannuleerd... en wat nu? Het plan is om naar Añe te lopen, en als wij daar zijn kijken wij verder. Jacobus zorgt voor ons is onze gedachte, het komt wel goed.

Vanmorgen ben ik bijtijds op want ik ontbijt bij het hotel van Harriet en Marianne, op de Plaza Mayor. Nog even een foto van het Aquaduct en van een mooie schelp op de grond.

De foto's komen later (slechte verbinding.)

Na een goed ontbijt gaan wij iets voor negenen op weg. Wij komen langs de mooiste plekjes van Segovia, waaronder het kasteel. Nu wij nog met drieën bij elkaar zijn, maken wij bij de eerste Camino schelp die wij tegenkomen een selfie.

Daarna laten wij Segovia achter ons, en wandelen de weidse 'Meseta' in. Het golvende weidse en lege landschap vind ik altijd weer zo indrukwekkend. Marianne heeft in Segovia nieuwe oordopjes gekocht, en zet een luisterboek op.

Tot zo ver...

Ik heb wel 3 video's kunnen plaatsen, het geeft een idee van vandaag

Het verhaal maak ik morgen wel af...

1. Ellen (Heelsum):
    4 mei 2023
    Ik hoop dat je in ieder geval een lekker bed hebt kunnen vinden voor die vermoeide benen.
    De video's geven idd mooi weer waar jullie lopen.
  2. Ruud:
    5 mei 2023
    Het goede met het slechten. Maar jullie hebben genoten van de omgeving en dat is het belangrijkste.
    Prettige voortzetting.
    Groet Ruud
  3. Hans van Leur:
    9 mei 2023
    Ook wij vonden Segovia een van de mooiste plaatsen op onze reis destijds. Veel sterkte met de rest van de route
  4. Rianne:
    10 mei 2023