CAMINO DE MADRID... DAG 11 Alcazarén - Valdestillas 16 km

7 mei 2023 - Alcazarén, Spanje

Als je zo op weg bent wil je vanalles mee maken, en dat hebben wij dan ook in deze Albergue. Ik vind een bovenbed nooit een succes, en deze keer was dat nog eens goed te merken. Want in de vrij nieuwe herberg (2021) zijn ze vergeten om een plateautje naast het bed te plaatsen, waar je je spullen kan leggen. Dus kukelde mijn bril 2x op de grond, wist ik niet waar ik mijn water moest laten, en mijn telefoon, en er waren in deze moderne tijd geen stopcontacten.

Dat wat nog niet het ergste, want mijn bed piepte bij elke beweging die ik deed en was het bloed warm hierboven. Dan heb je je na veel vijven en zessen geïnstalleerd, en heb je al wat kunnen slapen gaat het licht aan.

Ik hoor een hoop Spaans gepraat, en er wordt een extra opklap bed in elkaar gezet. Ik hoor het dus wel maar zie het niet. En dan denk je aan een late Pelgrim op de fiets, en dat is toch fijn als die nog zo laat ergens een slaapplaats vind.

IMG_20230507_024130

Maar midden in de nacht gaat het licht aan... hoor ik een hoop Spaans gepraat, kijk ik eens goed naar beneden zit daar een jonge Spaanse moeder op dat bed. Zonder bril zie ik geen steek, dus maak ik een foto want die liegt niet. Er ligt een baby... en die moet gevoed worden.

IMG_20230507_024122

Zo maak je dingen mee die je niet mee wil maken als Pelgrim op de Camino midden in de nacht. Het licht gaat uit om 03:14 uur. Ik hoop dat ik nog wat kan slapen.

1. Gert van der Linden:
    7 mei 2023
    Je maakt zo wat mee op een Pelgrimstocht. Ik herinner mij deze herberg nog goed ja. Gelukkig had ik toen een benedenbed en ook nog helemaal achteraan bij iets van een open hekwerk-raam volgens mij. Hopelijk heb je toch nog wat geslapen, en anders maar zo denken (tegen beter weten in meestal), op de volgende plek zal het vast rustiger zijn.... Een mooie dag weer gewenst!
  2. Rianne:
    7 mei 2023
    En het werd weer een mooie dag😊
  3. Ria Van Den Heuvel:
    7 mei 2023
    En dat krijg je er allemaal gratis bij! Ik hoop dat de volgende nacht beter en rustiger verloopt met een benedenbedden. Sterkte meis🙏😘
  4. Rianne:
    7 mei 2023
    Dank je wel wel Ria. De anderen in onze nabijheid zijn gestopt, of anderen zijn ons voor, zodat wij nog maar met drieën onderweg zijn. De Albergue van afgelopen nacht had acht bedden, en als je een van de laatste bent, weet je dat er alleen boven bed voor Jou is. 😘
  5. Gerda:
    7 mei 2023
    Ja en toch zijn dit de dingen die je meestal het langst herinnerd, en dan erom kunt lachen.
    Morgen zal alles anders zijn!!!!
  6. Rianne:
    7 mei 2023
    Daar heb je helemaal gelijk in 😊
  7. Neeltje:
    7 mei 2023
    Zo maal je nog eens iets mee! Hopelijk toch nog wat geslapen. En kun je toch weer een beetje uitgerust op pad. Ik kijk al weer uit naar je volgend verslag.
  8. Neeltje:
    7 mei 2023
    Maal ik maak! Al zal het af en toe ook wel malen! :D
  9. Miranda Hermkens:
    7 mei 2023
    Tjonge, dan maak je inderdaad wat mee!!! Maar dat is je nog wel bekend van de vorige camino. Nu vindt je dat niet erg leuk, maar het is wel weer een verhaal wat je weer kunt vertellen. Laatste paar dagen niet gereageerd, maar wij waren zelf op vakantie. Nu zijn we weer thuis en kan ik weer reageren op jou fantastische verhalen. Het is net of je er bij bent. Heel veel succes nog met jou Camino. Kus en knuffel van ons.
  10. Rianne:
    7 mei 2023
    Dank je wel Miranda voor je reactie, en Ach ja je maakt van alles mee op zo'n tocht waar je normaal een jaar over doet. Dikke knuffel aan mijn schone zus😘
  11. Jan Hermkens:
    7 mei 2023
    Hoi Rianne, ik heb je ook gevolgd. Je bent nu vlakbij Valladolid, daar zijn we vorig jaar tijdens onze rondreis nog langs gekomen richting Tordesillas en Zamora naar Miranda do Doura net over de Portugese grens.
    Veel succes verder met de tocht en veel van groetjes. Zwager Jan Hermkens.
  12. Rianne:
    7 mei 2023
    Dank je wel Jan dat je mij volgt. Wij gaan morgen een dagje naar Valladolid. Ik heb teveel last van mijn enkel, dus even wat gas terugnemen. Groetjes aan Ria😘😘
  13. Tilly:
    7 mei 2023
    Dat is wel afzien Rianne, in een bovenbed slapen, nou ja slapen! En dan wordt er nog een baby gevoed in de nacht, dit is wel extreem! Gelukkig was het maar voor 1 nacht! Volgende keer beter zou ik zeggen! Liefs Tilly.
  14. Rianne:
    7 mei 2023
    Volgende keer beter inderdaad. Je kent het wel... op blote voeten zo'n ijzeren trapje op en af. Bah Morgen nemen Marianne en ik de trein naar Valladolid 😊 Liefs van Rianne 😘
  15. Ellen (Heelsum):
    7 mei 2023
    Hoop dat je dat niet te vaak meemaakt en dat je toch nog fit aan je volgende etappe kon beginnen.
  16. Rianne:
    7 mei 2023
    Het viel reuze mee, en het was een aangename ochtend om te wandelen. 😘