Alternatief Peerkepad Dag 5...

18 september 2020 - Leende, Nederland

Vandaag wordt een reisdag omdat ik vanwege Corona niet door België kan en ga. Op het kaartje kun je zien hoe ik vanaf Berg a/d Maas schuin over zou steken naar de Achelse Kluis.

download-1

De afgelopen twee dagen ben ik van Berg a/d Maas richting Roermond gelopen, en daarom ook 'Alternatief Peerkepad'. Ik moet om de Maas plassen heen... en om niet in de knoei te komen met mijn vrije dagen😉 reis ik een dagje met bus, trein, bus naar mijn volgende overnachtingsplek in Leende.

Daar ga ik de tijd voor nemen want het inchecken in mijn B&B is pas om 15:00 uur. Alle tijd dus!!

Ook vannacht heb ik weer heerlijk geslapen, en na een 'op mijn gemakkie ontbijt' ben ik klaar om verder te reizen. Om 09:42 uur gaat de bus naar Roermond waar ik tien minuten later al ben. Ik had het zowaar kunnen lopen maar een rustdag is niet verkeerd.

IMG_20200918_100112

IMG_20200918_100336

Meteen zie ik al een publiekstrekker waar ik natuurlijk ook gefotografeerd wil worden. Het zijn leuke toeristen kiekjes...

Maar voordat ik er eens op zat... het was spiegelglad dus moest ik er op geholpen worden. Gelukkig waren er twee echtparen die mij wel een zetje wilden geven. Daarna loop ik verder het centrum in om naar de Munster kerk te gaan. Een prachtige kerk om te bewonderen, en het heeft een speciale betekenis voor de 'Pelgrim onderweg'.

IMG_20200918_100854

Want hier wordt ieder jaar een Pelgrims mis gehouden voor alle Pelgrims die dat jaar naar Santiago de Compostela lopen.

IMG_20200918_101550

Bij de kerk ontmoet ik ook de twee echtparen die mij het zetje gaven, en er ontstaat een leuk gesprek. Dat is het voordeel van alleen op pad zijn, ik zou niet anders willen ook al is het wel eens eenzaam. Note: Op mijn Blog schrijf ik daar nog over.

Na het bezoeken van de kerk die eigenlijk gesloten is, ga ik in het aangrenzend parkje in de zon zitten, en ontmoet een wat vreemde zonderlinge, maar allervriendelijkste man waarmee ik aan de praat raak. Hij geeft uitgebreid uitleg over de terrassen hier, en waar ik beslist niet moet gaan zitten want je betaald voor koffie en vlaai zomaar tien euro!! Nee... Beter is het om naar de Hema te gaan. Ik zeg dat ik liever op een terrasje ga zitten. "Dat is dan Uw keus" zegt ie, en gelijk heeft ie!!

Ik loop terug naar het station en vlei mij neer op een terrasje in de buurt.

IMG_20200918_110647

IMG_20200918_112701

Hier is het heerlijk genieten in het zonnetje bij een Koffie met wat lekkers. Er is tijd om aan het Blog van vandaag te werken, en om reacties te beantwoorden. In dat laatste gaat veel tijd in zitten, maar nu kan het. Om 12:02 uur ben ik op het station, twee minuten later zit ik in de trein, stom toevallig.

Mijn reis gaat naar Eindhoven, en vandaar reis ik verder met bus 11 naar Leende. Wat een bedrijvigheid, drukte en een anticlimax als je al dagen geniet van rust en stilte. Gelukkig kan ik morgen verder met het Peerkepad.

IMG_20200918_125726

IMG_20200918_130949

Om 14:00 uur ben ik bij mijn B&B het Brouwershuis en ik kan al meteen inchecken. Een prachtige kamer met alle faciliteiten zijn aanwezig. Vanavond kan ik hier eten, en dat is fijn want dan hoef ik de deur niet uit.

De route voor morgen heb ik al weer gemaakt. Eerst wandel ik 8,3 kilometer  voordat ik weer terug ben op het Peerkepad. Dat is bij de Achelse Kluis en vandaar wandel ik 14,1 km naar mijn overnachting in Riethoven.

Tot morgen...

download-1

1. Bea:
    18 september 2020
    Morgen wordt vast een hele fijne wandeldag!👍🏻
  2. Ine:
    18 september 2020
    Mooi jou op die mond met jou kont dat rijmt ha ha hgeniet ervan 💋
  3. Rianne:
    20 september 2020
    Het was hoog en het was glad, maar ik ben er op gekomen Ine👄👄
  4. AnneMarie:
    18 september 2020
    Fijne rustdag om morgen er weer vol tegenaan te gaan.
    Succes.
  5. Rianne:
    20 september 2020
    Ik loop achter 🙄 met reageren. Dank je wel AnneMarie
  6. Nellie bosmans:
    22 september 2020
    hoi rianne ik heb je weer helemaal gevolgd.
    mooie verhalen ik geniet ervan gr nellie