Alternatief Peerkepad (4)… Van Susteren naar St Odiliënberg 19,0 km

17 september 2020 - Sint Odilienberg, Nederland

Ik heb goed geslapen in een miniscuul kamertje, maar met een heerlijk bed wat aanvoelde als thuis. De haan in de buurt zorgde er voor dat de vogeltjes (wekker-app) niet hoefde te gaan  fluiten. Om 07:00 uur ben ik beneden en ga even in de tuin zitten, wachtend op mijn ontbijt. Het voelt heerlijk koel aan en heb voor het eerst mijn vest aangedaan.

IMG_20200917_080304

Vanaf deze B&B tot aan St Odiliënberg loop ik over het Pieterpad, dan kan ik dit stuk overslaan mocht ik ooit dit pad willen gaan lopen. Die intenties heb ik niet maar zeg nooit Nooit. En dat blijkt maar weer als ik over prachtige landweggetjes wandel hier over het smalste stukje van Nederland (4,8 km). Van Inge hoorde ik gisteren dat dit het meest westelijke punt van Duitsland is.

1600323096517

1600323598424

Als ik na een uurtje wandelen een bankje zie vlei ik mij neer en geniet van de stilte... In de verte blaft een hond, voor de rest hoor ik het ruisen van bladeren in de wind. En dan ga ik weer verder met dit mooie pad door bos en akkerbouw. Zoals elke dag neem ik de tijd om te genieten van een bankje, ook al is dit nog maar twee kilometer verder dan het vorige.

IMG_20200917_095356

IMG_20200917_095747

Er zijn weer leuke ontmoetingen met Pelgrims onderweg. Bij het Peerkepad had ik ze niet gezien, maar bij het Pieterpad kom ik er heel veel tegen wat het toch wel weer leuk maakt, des te meer. Dat is het fijne als je tegen de stroom in loopt, want de meesten lopen van noord naar zuid.

Het waren er velen maar de tel ben ik kwijt geraakt, het zijn er meer dan twintig geweest. Een ontmoeting wil ik zeker noemen en dat is die met Margreet Lucassen.

IMG-20200917-WA0000

Zij loopt van Pieterburen naar Maastricht een afstand van 487 km en doet dit om geld in te zamelen voor voor het Leger des Heils in Terneuzen.

1600325251522

Het is wel geen Peerkepad meer maar een kapel of kruisbeeld kom je overal tegen. Het is maar goed dat ik elke morgen een broodje of appel mee neem voor onderweg want ook vandaag is er niets onderweg te eten.  Koffie met vlaai... meer is er niet, maar ik heb zin in een geitenkaas maaltijd salade, of iets lekkers met gamba's... En daarom moet ik mijn noodrantsoen aanspreken, heb ik die ook niet voor niets meegenomen.

IMG_20200917_110851

IMG_20200917_110907

Dan kom ik bij de de ruïne van Kasteel Montfort, waar ik even wat foto's maak. Ook hier is een terrasje met koffie met vlaai maar ik heb nu zin in soep!!

1600337314985

Dan loop ik maar verder... Sint Odiliënberg is niet ver meer. Om 14:00 uur en veel te vroeg kom ik bij mijn B&B. De beheerder is er niet... Dan loop ik maar naar de Basiliek dan heb ik dat gehad.... Prachtig prachtig...

IMG_20200917_141516

IMG_20200917_141638

Net als ik op een bankje ga zitten belt de beheerder dat hij er al is, en loop ik terug naar mijn slaapplek.

1600344070185

Morgen wordt het een heel ander verhaal... want...

Gisterenavond appte vriendin Andrea mij... Zij zou op vrijdag met de camper bij de Achelse Kluis staan, omdat ik in de buurt geen slaapplek kon vinden. Zij voelt zich de hele week al niet lekker, en laat vandaag een Corona test doen. Dus ben ik opnieuw op zoek gegaan naar een overnachtingsplek, wat niet eenvoudig was, want met mijn planning van het Peerkepad lukte dit ook niet.

Niets te vinden wat enigzins in de buurt ligt van mijn route, of het was niet vrij... immers het is kort dag. Dus wordt de vrijdag een OV reisdag, en kom ik zaterdagmiddag pas terug op de route van Peerke.

Ik slaap vrijdag in de Brouwershoeve (de naam beloofd in ieder geval veel goeds) in Leende. Morgen is het dus een niet geplande rustdag.

Dat is morgen... Maar omdat ik de Pé er in heb dat ik niet lekker heb kunnen lunchen, ben ik om 18:00 uur heerlijk uit wezen eten... Even een mooie dag af sluiten met een heerlijk glas Chardonnay, een lekker Tom ka kai soepje, en een Thaise gele curry met gamba's... Yammie!! dat maakt wandelen toch wel leuk.

IMG_20200917_180724

IMG_20200917_183437

Tot morgen...

1. Jan en Ria van Rosmalen:
    17 september 2020
    Dat klinkt weer prima! Zeker de lekkere afsluiting 🤭 Houd je wel afstand van al die gezellige mensen? Onze Bart en zijn vrouw hebben alletwee Corona 😥 Vanaf 9 september zit het hele gezin in quarantaine. Onze kleinzoon ging net 2 weken naar het TBL, niks vrienden maken 😣 Een fijn vervolg van je pad. Liefs
  2. Rianne:
    17 september 2020
    Dank je wel Ria. Het blijft op letten met Corona!!
  3. Bea:
    17 september 2020
    Ik heb weer genoten van je verslag!🥰
  4. Rianne:
    Dank je wel Bea😊
  5. Ine:
    17 september 2020
    Ja het valt niet mee maar het is ook een pelgrim tocht 🤪😪💋
    Maar blijf gezond succes
    Liefs van Adriaan en mij
  6. Rianne:
    18 september 2020
    Leuk dat je mij volgt en reageert Ine. Het gaat goed Ine en ik probeer Corona buiten de deur te houden. Vandaag is het mondkapjes dag in bus en trein. Groetjes aan Adriaan.
  7. Hans van Leur:
    17 september 2020
    Hoi Rianne, da's dus even balen. Maar je kunt dan morgen ook even bijkomen. Elk nadeel.....
    Sterkte en geniet ervan; maar dat doe je wel als ik dit zo lees.
  8. Rianne:
    18 september 2020
    Dank je wel Hans. Een rustdag is ook welkom merk ik, dus vandaag is het anders genieten😘😘
  9. Ellen en Piet:
    Rianne,
    Jammer, maar zoals altijd, heb je wel een alternatief gevonden, succes verder met Peerke
  10. Rianne:
    18 september 2020
    Dank je wel Ellen, gaat helemaal goed komen met mij en mijn Peerke😉😊😘
  11. AnneMarie:
    18 september 2020
    Mooi verslag van je dag. Wandelen is echt genieten. We hebben een aantal dagen gefietst maar ben tot de conclusie gekomen dat ik liever wandel. Wat kom je mooie dingen langs je pad tegen.
    Die Thai zou mij ook wel aanstaan.
  12. Rianne:
    18 september 2020
    Het was niet een specifiek Thai's restaurant, maar toen ik het zag staan op de kaart was ik verkocht😊
  13. Sylvia:
    18 september 2020
    Lekker eten en drinken blijft toch wel heel belangrijk he Rianne 😛😛
  14. Rianne:
    20 september 2020
    Het is heel erg belangrijk Syl. Maar goed dat ik het er af kan lopen.... hoop ik🤔😊💖