Naar Wittem...

13 september 2020 - Gulpen, Nederland

Eindelijk is het zo ver... Ik reis vandaag naar Wittem. Nog even een ontbijtje samen met Kitty, en dan ben ik zo ver. Mijn wandelspullen staan klaar, en je raad het nooit maar ik krijg die backpack maar niet beneden de 10 kg. Toch neem ik volgens mij niets teveel mee.... ik laat zelfs mijn slaapzak nu thuis en een handdoek minder. Het zal wel aan mijn kleding maat liggen, die is wat groter dan een gemiddelde vrouw, een mooie smoes toch. Maar ik doe nu geen wasje onderweg, dus heb ik iets meer ondergoed bij mij...  daar zal het wel aan liggen.

Ik ben nerveus deze ochtend, maar waarvoor eigenlijk, want zoals altijd heb ik mijn zaakjes goed voorbereid. Ruim van tevoren ben ik klaar en drentel maar wat rond, "ik denk dat ik maar ga" zeg ik tegen Kitty. En zo ben ik ruimschoots op tijd voor mijn trein naar Den Bosch... ach dan kan ik net zo goed een trein eerder pakken.

ns-start-proef-met-reclame-in-de-trein

Hier moet ik overstappen op de trein naar Maastricht waar ik twee minuten de tijd voor heb. Gelukkig hoef ik mij niet te haasten zie ik, hij staat op hetzelfde perron aan de andere kant. Als ik had moeten rennen had ik een trein overgeslagen, want daar houd ik niet van...

In Maastricht ga ik nog even op bezoek bij een nichtje van Kitty, ik kom er zowat voorbij op weg naar mijn bus. Het is een hartelijk weerzien en ik wordt uitgenodigd om mee te lunchen. Daarna ga ik toch echt op pad naar Wittem.

1600004169034

IMG_20200913_154654

Ik stap uit bij het busstation van Gulpen en wandel 2,5 km richting Wittem, kom langs het klooster en kijk even binnen. Ik besluit morgenvroeg bij aanvang van mijn Pelgrims pad een kaarsje op te steken.

Ik hoef maar een klein stukje te lopen en ik heb mij nu al in het zweet gewerkt, dat belooft wat voor morgen. Dus ben ik blij dat ik mijn hotel zie liggen. Ik ben er om 16:00 uur en overnacht In den Roden Leeuw van Limburg.

IMG_20200913_181650

IMG_20200913_185409

Tot morgen...

1. Natalie:
    13 september 2020
    Veel plezier de komende dagen, doe het rustig aan want het wordt warm
  2. Rianne:
    Dank je wel Natalie 😊
  3. Borrelgasten Ellen en Piet:
    13 september 2020
    Veel plezier met je alternatieve wandeling.Geniet ervan!
  4. Rianne:
    Dank je wel Piet😊
  5. Ine:
    Succes maar blijf gezond
  6. Rianne:
    Gaat goed komen Ine😊
  7. Bea:
    13 september 2020
    Heel veel plezier! Je zult je cobbler wel nodig hebben👍🏻😊
  8. Rianne:
    Ik heb hem bij me😊😋
  9. Ruud van Breda:
    13 september 2020
    In het klooster heb ik ook eens een kaarsje met opschrift van Maria altijd durende bijstand gekocht en deze aan mijn moeder gegeven. Zij barste in tranen uit.
    Succes met de tocht en drink veel.
  10. Rianne:
    Ha Ruud. Ja ik heb ook de kaarsjes laten branden vandaag 😊
  11. Petra:
    13 september 2020
    Hoi Rianne. Leuk dat we meteen weer mee kunnen lezen. Toi Toi Toi voor de komende dagen maar ook veel wandelplezier.
  12. Rianne:
    14 september 2020
    Het is zo fijn dat ik nagenoeg pijnvrij kan wandelen, wat een verschil met vorig jaar. Dus is het dubbel genieten 😊😘
  13. Ellen en Piet:
    Rianne,
    Succes met je Pelgrims tocht en geniet ook van de mooie omgeving
  14. Rianne:
    Dank je wel Ellen, het is hier echt genieten 😊
  15. Jan en Ria van Rosmalen:
    14 september 2020
    Heel veel plezier en devotie op je pelgrimstocht. We volgen op de meter 😁 Lieve groet
  16. Rianne:
    Dank je wel Ria😘
  17. Guus en Monique:
    14 september 2020
    Een mooie wandeltocht in eigen land gewenst! Zal zeker mooi zijn! Groetjes Guus en Monique
  18. Rianne:
    14 september 2020
    Het is genieten in eigen land😊
  19. AnneMarie:
    14 september 2020
    Succes morgen. Je hebt prima weer om te wandelen.
    You go girl
  20. Rianne: