Rustdag in Leon

22 september 2019 - León, Spanje

Het heet een rustdag en dat doe ik dan ook. León is een prachtige stad met een gezellig centrum, en vele musea in hele mooie gebouwen. Teveel om op een dag te doen...

IMG_20190922_114319Gisterenavond ben ik nog even de stad in geweest, maar het regende en het nodigde niet echt uit om rond te kijken. Even in de Kathedraal gekeken, maar daar was het zo vol dat ik dacht, " morgenvroeg om 09:30 uur ben ik de eerste." Nolly Luning had gezegd dat ik beslist naar Jamón Jamón, een tapas restaurant moest gaan, om daar een biertje te bestellen. Je krijgt er dan automatisch een tapa bij. Ik was nog te vroeg want die ging pas om 19:00 uur open.IMG_20190922_175927

In dat straatje lopende, zie ik Helma in gesprek met iemand. Het bleek een Duitser te zijn die al 3,5 jaar onderweg was, niet zo zeer naar Santiago de Compostella, maar gewoon onderweg

Als je zo lang onderweg bent, zie je er wel uit als een zwerver wat hij in feite ook is. Hij had een hond bij hem, had een skateboard op zijn rug, en aan de wielen hingen diverse plastic tassen. Bovenop een werphengeltje om een vis te kunnen verschalken. Hij sliep over het algemeen buiten of bij iemand met zijn tentje in de tuin. Vaak kreeg hij dan ook wat te eten... Je moet het maar kunnen om zo te leven.

IMG_20190922_101933IMG_20190922_102047

Vandaag was ik dus al om 09:30 uur bij de Catedral van León. Wat een prachtig iets met die glas in lood ramen, die je eigenlijk moet zien als de zon er op schijnt. Jammer dat het toen nog bewolkt was.. En dan die hoge gewelven...

IMG_20190922_095849IMG_20190922_094633

Daarna nog wat rond gelopen om foto's te maken. Het nodigde nog niet echt uit, om op een terrasje te gaan zitten,want vanmorgen was het maar 9 graden. Daarom maar ergens heerlijk binnen gezeten voor een café Americano en een chocolade gebakje.

IMG_20190922_102828

Daarna via de stadsmuren naar het Plaza Mayor, waar de zon ging schijnen toen ik daar aan kwam.

IMG_20190922_110133IMG_20190922_112057

En toen was het tijd om te gaan rusten. Nog even naar het restaurant beneden het hotel voor mijn lunch. En ook bij een café Americano krijg je een tapa naar keuze.

IMG_20190922_120249

Als lunch een spaghetti carbonara, en ga ik de hele middag met de benen gestrekt, tot dat ik vanavond naar Jamón Jamón ga. Een echte rustdag...

Nolly heeft niets te veel gezegd. Jamón Jamón is een must in León. Wat een fijne bar... bij elke cervezza of ander drankje krijg je een bordje met een snee brood, Jamon, queso en chorizo. Dus ik had na drie biertjes ook mijn buik strak.

Helaas weer problemen met het uploaden van foto's.

Tot morgen voor Wandeldag 25 León - Villar de Mazarife 21,2 km.

1. Lizzie Delen:
    22 september 2019
    Is wel zalig als er eens een rustdag tussenkomt dan kun je morgen weer fris beginnen en kunnen er weer moie fotos genomen worden om van te genieten🤗👍😘
  2. Miranda Hermkens:
    22 september 2019
    Wat een fantastisch tijd in Leòn. Fijn zo'n leuk advies van Nollie. En wat heerlijk voor je dat je kunt ontspannen en ontdekken. Kreun en Steun lekker aan de buitenlucht 🤗. Morgen weer op pad. Weer dichter naar Santiago. Por mañana buen Camino.
  3. Dorien Boeijen:
    22 september 2019
    Prachtig weer rianne!buen camino wederom morgen!
  4. AnneMarie:
    22 september 2019
    Koffie met gebak. Het lijkt wel een must als je onderweg bent. Genieten. Die zwever zag er van achter nog aardig uit. Knap dat je het kunt om nergens thuis te zijn.
  5. Peregrinofrans:
    Hola Peregrina Rianne,
    Na een heerlijke rustige Meseta krijg je binnenkort weer wat kuitenbijters!
    En zo kom je steeds dichterbij je einddoel!
    Ik moet je helaas corrigeren betreffende de door jou genoemde glas en lood ramen.
    Hier is een andere techniek gebruikt:
    Deze
    indrukwekkende gebrandschilderde ramen worden verondersteld als de beste ter wereld in dit genre!
    Bo Camiño 🙏
  6. Corrie van helvoirt:
    23 september 2019
    wat een geschenk om zo ,n prachtige foto,s te kunnen maken van zulke gebouwen en die prachtige kathedraal dit is toch genieten .corrie
  7. Guus en Monique:
    23 september 2019
    Mooi weer hoor, en wat heerlijk dat gebakje! Genieten van de wel verdiende lekkernijen tussendoor Rianne!