Marskramerpad Dag 12 - 21 augustus. Terschuur - Amersfoort 16 km

21 augustus 2021 - Amersfoort, Nederland

Aangekomen bij de Vrienden op de Fiets, hebben wij alleen nog maar gerust. Petra is de gastvrouw en alleraardigst, en verteld dat wij van alle faciliteiten gebruik mogen maken in de tuin, wat een paradijsje blijkt te zijn. Ons eten hebben wij maar weer besteld, dat is toch wel handig.

IMG_20210820_175759

Het blijkt goed weer te zijn voor de ballonvaart, want wij hebben er verschijnende over zien komen. Vanuit onze kamer zag ik deze twee.

IMG_20210820_201454

IMG_20210820_201544

Vanmorgen al weer bijtijds op... Ai last van mijn rug, Tilly smeert er 'Fit' spierbalsem op en het begint nu lekker te gloeien. Nadat ik mij aangekleed heb en mijn backpack gepakt, geniet ik van ons uitzicht vanaf mijn bed gezien.

IMG_20210821_074126

Om 08:00 uur is er ons ontbijt wat er goed uitziet, eigenlijk zoals wij ook van Petra verwacht hadden.

IMG_20210821_080503

En dan gaan wij op pad. Gisteren hebben wij een heel stuk van de route over geslagen omdat wij naar ons slaapadres moesten. Maar in juni heb ik dat gedeelte al gelopen tijdens mijn wandeling over het Paradijs Klompenpad. Echt een heel mooi stuk.

1629528486561

Maar nu gaan we via de kortste weg naar het Marskramerpad. Volgens Tilly is het zelfs de oude route. Meteen maar een selfie maken bij de springbalsemien.

1629528519794

Tilly herkent deze plant die hier veelvuldig in de berm bloeit. Wij zijn nog maar net onderweg en kan mijn draai nog niet vinden. Nu is het niet de knie die ik voel, maar zeurt mijn rug... Het is ook altijd iets met mij. Normaal loop ik als een diesel voorop, maar nu sjok ik achter Tilly aan...... En dan... Wat doet ze nou, ze loopt zomaar een bankje voorbij.

1629528729636

De weg waar wij overheen gaan komt uit bij Groot Vinselaar. De poort staat open dus lopen wij door, er staat een bordje 'Toegang Verboden'. Ik kan mij  herinneren ergens gelezen te hebben, dat de boer het niet leuk vond dat iedereen hier maar over zijn erf liep. Daarom is de route van het Marskramerpad waarschijnlijk verlegd.

1629530269898

Verderop stond de boer en ik vroeg of wij welkom waren, omdat de poort open stond. Hij mompelde iets en wij wandelden door. Dan komen wij uit bij de Barneveldse Beek die wij lange tijd volgen.

1629530074421

1629530111485

Het is weer heel anders wandelen dan de boeren landweggetjes van de afgelopen dagen, dit is veel leuker. Op onderstaande foto lopen wij zelfs tussen twee beken door.

1629530973939

Als wij een mevrouw tegenkomen, vraag ik haar of ze een bankje weet. Nee niet op dit stuk langs de beek. Op mijn Komoot wandelapp zie ik dat 700 meter verder een thee-en pluktuin is, maar soms is dat al te ver. En wij weten natuurlijk niet of die theetuin wel open is. Dus nemen wij het eerste bankje wat wij tegen komen, en dat is op 500 meter.

1629535107037

Als wij wat gerust hebben gaan wij weer verder, en Ja hoor 200 meter verder is de theetuin. Wij horen wat bedrijvigheid en besluiten hier onze cappuccino te drinken, en misschien hebben ze er nog wat lekkers bij. Tilly neemt een stuk chocolade framboostaart en ik een aardbeien taart, zo heerlijk. Nog even profiteren van het samen op pad zijn.

IMG_20210821_102134

Toen wij hier aan kwamen waren wij de enige, maar nu zie ik waarom het ineens zo druk wordt. Een 100 meter verderop ligt namelijk het Landgoed en Kasteel Stoutenburg. Wij wandelen ook over het Landgoed, maar zien het kasteel nauwelijks liggen. Met een zon die al aardig begint te steken is het hier fijn wandelen.

1629535340520

1629535429874

Langzamerhand komt Amersfoort dichterbij, en in de verte kan ik zelfs al de Onze Lieve Vrouwen kerktoren zien. Toch is het nog een heel eind voordat wij er daadwerkelijk zijn. Het laatste gedeelte gaat door een tweetal parken. En dat is fijn schaduwrijk wandelen, en zijn wij beschut tegen de zon. Er is bedrijvigheid in en op het water.

1629542509166

1629541587549

En dan komen wij uit in het centrum van Amersfoort. Ik blijf bij mijn plan om niet naar de Outdoor winkel van Bever te gaan. Wel willen wij nog ergens wat gaan eten op een terrasje, om deze twee weken wandelen met Tilly af te sluiten.

1629543442034

1629545318081

Daarna moeten wij nog een kilometer door de stad naar het Centraal Station en dan zit het er toch echt op. Het was twee weken volop genieten samen met Tilly. De goede klik die ik met haar had is een dubbele klik geworden, en wij hebben besloten dat wij nog vaker met elkaar op pad zullen gaan.

1629548240114

IMG_20210821_233137

Ter afscheid nog een laatste foto bij het station in Oss. Volgende week ga ik alleen verder en hoop dat de rugpijn dan weer verdwenen is.

Tot maandag😊!!

1. Jannie:
    Fijn weekend
  2. Petra:
    22 augustus 2021
    Succes volgende week Rianne!
    Je zult het gezelschap van Tilly wel missen. Ook hartelijke groeten aan Kitty.
  3. Rianne:
    22 augustus 2021
    Dank je wel Petra. Dat is zeker dat ik haar ga missen.
  4. Gerda:
    22 augustus 2021
    Leuk om je verhaal weer te volgen.Fijn weekend
  5. Rianne:
    22 augustus 2021
    ik heb weer kunnen rusten Gerda, en dat is erg belangrijk nu.
  6. AnneMarie:
    22 augustus 2021
    Het was een hele tippel. Hoeveel kilometer hebben jullie nu gelopen in totaal?
    Leuk om weer te lezen.
    Op naar de volgende wandeling.
  7. Rianne:
    22 augustus 2021
    Iets meer als 200 kilometer AnneMarie.
  8. Ine:
    22 augustus 2021
    Nou dat zit er op samen maar je merkt dat het er niet makkelijker op wordt als je ouder bent dus goed uitrusten en naar je lichaam luisteren maar dank je voor jullie trip die ik gevolgd heb
    Groetjes aan Kitty
  9. Rianne:
    22 augustus 2021
    ik luister altijd naar mijn lichaam Ine, maar ik heb maar ene dag om te rusten. Morgenvroeg om half zeven gaat de trein weer naar Amersfoort!! Want dan gaat mijn trip weer verder hoor naar Scheveningen!!
  10. Joke:
    22 augustus 2021
    Weer erg genoten van het verslag en de foto's,maar vooral respect voor de vele kilometers die jullie afleggen.
    Geniet van het weekend en een hartelijke groet.
  11. Rianne:
    22 augustus 2021
    Dank je wel Joke. Ik ben weer een beetje bijgekomen, en ga morgen met frisse moed verder.
  12. Sylvia:
    22 augustus 2021
    Kon een paar dagen niet lezen vanwege werk en tijdgebrek, maar ik ben weer helemaal bij.
    Wat een mooie tocht!
    Tot de volgende rit maar weer. Ff relaxen nu.
    Liefs Sylvia 🦋😘
  13. Rianne:
    22 augustus 2021
    En dat doe ik Sylvia.... maar morgen neem ik de trein om 06:35 uur al weer richting Amersfoort
  14. De leeuw Jacqueline:
    24 augustus 2021
    Wat weer een prachtige tocht en wat fijn dat het zo klilt met jullie! Voor herhaling vatbaar.
    Nu eerst met Kitty van het weekend genieten en je rug vooral ontlasten, wellicht een massage? Tot maandag.
  15. Rianne:
    24 augustus 2021
    Massage is nooit weg, eens kijken of ik iemand onderweg kan vinden😊😍