Marskramerpad 3

12 juli 2021 - Oss, Nederland

Eigenlijk is mijn reis al begonnen met het plannen maken. In Marskramerpad 2 vertelde ik, dat ik het programma voor de eerste twee weken al rond had. Die twee weken wandel ik met Tilly van Oost naar west Nederland en leggen wij 220 km af.

De Derde week heb ik inmiddels ook al geheel rond, en zijn alle overnachtingen geregeld. Tjongejonge... dat heb je niet een twee drie voor elkaar, het moet ook maar net passen met het aantal kilometers en je overnachtingen.

Schermopname (216)

Zo wandel ik van Amersfoort naar Maartensdijk, en daar moet ik voor een slaapadres 3 km omlopen. Het ligt precies 3 km van mijn route, ( zie kaartje hier boven ) wat er de volgende dag weer bij komt, want ik moet weer terug naar A (naar boven), waar ik mijn route ga vervolgen. Ik heb echt alle opties bekeken, en dit was het meest gunstigst.

En ook de volgende dag naar Breukelen zijn er weer problemen. Natuurlijk kan ik altijd slapen bij 'Van der Valk' lekker luxe, maar ik ben een pelgrim die al tevreden is met alleen een bed. Daarom ga ik eerst op zoek naar een Vrienden op de Fiets adres. ( v.o.f. )

Het scheelt nogal of ik € 125,00 voor een hotel, of maar € 25,00 euro ( v.o.f. ) hoef te betalen. Die € 25,00 heb ik naar boven afgerond ( slapen + toeristenbelasting ). Het koste mij wel wat telefoontjes, maar ik heb een v.o.f. adres gevonden in Maarssen. Daarvoor moet ik wel vanaf Station Breukelen 5 minuten treinen en 700 meter lopen, maar dat is te doen.

Vanaf Breukelen wordt het er ook niet eenvoudiger op, want vanaf hier komen we in een gebied van de plassen en heel veel sloten, waarlangs ik mijn weg vervolg. Hier woont niemand of bijna niemand en vind dan maar een adres. Natuurlijk is mij dat ook weer gelukt, maar ook hier moet ik van eerdere plannen van maar 15 km per dag, afzien.

Schermopname (218)

Bovenstaand kaartje van het gebied waar ik doorheen moet. Rechts ligt Breukelen, helemaal links Noorden waar ik overnacht. Maar het is gelukt om van de acht overnachtingen, er zes bij 'Vrienden op de Fiets' te reserveren. Dat is een mooi resultaat waar ik blij mee ben, want daarmee is de bodem van mijn Camino spaarpot nog niet in zicht gekomen. Want daar blijf ik voor sparen... en hoop in 2022 weer op pad te kunnen gaan in Spanje.

Tussen het schrijven van dit verhaaltje en het plaatsen hier, is er al weer wat veranderd. De mevrouw van de eerste overnachting belde dat er iets tussen was gekomen, en Tilly en ik op zoek moesten naar een andere slaapplek. Inmiddels is dat ook al weer gelukt.

En op dag 17 (27 augustus) wandelt vriendin Natalie met mij mee. Ze komt al op dag 16, pakt de overnachting met mij in Langeraar, wandelt dag 17 mee en overnacht met mij in Hoogmade. Dus vandaag naar de overnachting adressen gebeld dat wij met 2 personen komen. Een heel geregel maar wel leuk, dat er in de derde week ook weer iemand met mij mee op pad gaat.

Backpack

Het wordt tijd dat ik maar eens mijn backpack en andere spullen bij elkaar ga zoeken, want over een maandje ben ik al onderweg.

Tot dan!!😁

1. Ine:
    12 juli 2021
    Mooi toch succes samen
  2. Rianne:
    Dank je wel Ine😁
  3. Loes:
    12 juli 2021
    Het is een hele tour zo te lezen om ergens te slapen, maat het is je weer gelukt.Heel veel wandelplezier😁Kijk uit naar je mooie verhalen en foto’s. Groet,Loes
  4. Rianne:
    2 augustus 2021
    Ik ga mijn best doen Loes om er weer iets moois over te schrijven. Op mij Blog wordt het een week verslag, maar hier probeer ik elke dag wat te schrijven. Ik zie er naar uit😁 Groeten aan Jac.
  5. Jannie:
    13 juli 2021
    Nog een heel gedoe om alles goed geregeld te krijgen maar uiteindelijk lukt dat jou ,heel veel succes en de groetjes aan kreun en steun gr Jan en Jannie
  6. Rianne:
    Groetjes over gebracht Jannie😊
  7. Marij Smits:
    13 juli 2021
    Heel wat voorbereidingen vooraf.
    Maar dat is ook heel leuk om dat te doen lijkt mij.
    Veel succes straks met het lopen en we gaan het weer volgen. Gr Marij & Tonnie
  8. Rianne:
    2 augustus 2021
    Met de voorbereiding begint in feite al je reis. Fijn dat Jullie mij weer volgen!!
  9. Gerda:
    13 juli 2021
    Ja Rianne een goede voorbereiding is het halve werk.De rest doen dan steun en kreun.Fijn met zulke onderdanen.
  10. Rianne:
    2 augustus 2021
    ik wil het allemaal goed geregeld hebben, maar er zullen altijd wel weer verrassingen op mijn pad komen, maar dat is niet erg.
    Ja het is fijn om Kreun en Steun aan mijn zijde te hebben. die steun heb ik wel nodig😉
  11. De leeuw Jacqueline:
    14 juli 2021
    Er komt veel bij kijken, dat lees ik ieder geval. Wat fijn dat je veel mooie adressen hebt gevonden, dat is super! Succes 👍👍
  12. Rianne:
    2 augustus 2021
    Heb er zin in... en belangrijk, er wordt mooi weer beloofd!!
  13. Sjaak en Berrie:
    14 juli 2021
    Hoi Rianne,Wat fijn dat je de slaapplekken voor elkaar hebt gekregen. We wenden je veel loop plezier.
    groetjes, Sjaak en Berrie
  14. Rianne:
    2 augustus 2021
    Gaat helemaal goed komen!!
  15. Ruud van Breda:
    Hoi Rianne,
    Op 8 augustus en 13 augustus kruis ik je pad per fiets rijden. We fietsen van Elst naar Elspeet en op 13 augustus zijn we in Apeldoorn. Ik wens je veel wandelplezier. En misschien komen we elkaar tegen???
  16. Rianne:
    2 augustus 2021
    Een late reactie hier op Reislogger, maar ik heb je al geantwoord op 'Rianne Blogt'.😊 Jouw wens ik veel fietsplezier!!
  17. Corrie van helvoirt:
    16 juli 2021
    hoi rianne dit krijg jij wel voor elkaar heel veel succes.
  18. Rianne:
    2 augustus 2021
    Dank je wel Corrie. Het komt helemaal voor elkaar, en ik ga er van genieten.
  19. Sylvia:
    20 juli 2021
    Gelukkig. Je hoeft niet in een kartonnen doos 🤗😛
  20. Rianne:
    2 augustus 2021
    Nee gelukkig niet in een kartonnen doos😂😍😍
  21. Jan & Ans:
    3 augustus 2021
    Heel veel succes en wandelplezier de komende weken. Geniet ervan.