Marskramerpad 2

10 juni 2021 - Oss, Nederland

De voorbereidingen zijn begonnen... Ik ben zo ver om alles te gaan plannen. Ik had van te voren allerlei ideeën hoe ik het zou aanpakken, zoals met een klein tentje op pad; niets reserveren onderweg en gewoon op de bonnefooi op weg gaan. Het eerste idee staat mij wel aan, en als ik tien jaar jonger zou zijn, deed ik het.

Ik heb tenslotte mijn hele leven tot twee jaar terug nog gekampeerd. Maar een dag voor ik vertrek wordt ik 69 jaar en ga nu echt niet meer krammig (Brabants dialect) als ik ben, in een tentje en op een matje op de grond liggen. Laat ik nou maar eens verstandig zijn...

omarm-de-eenvoud-lores-300x225-1

Het tweede idee om op de bonnefooi te gaan is niet mogelijk, als je geen tentje bij je hebt. Want dan kun je inspelen op de onverwachte momenten, dat er geen V.O.F. B&B of ander slaapgelegenheid voorhanden is. Een camping is ook niet altijd voorhanden, maar je kunt altijd nog vragen of je bij een boer in de tuin zou mogen slapen.

Dus mijn ideeën aan de kant, en beginnen met het plannen van de dag etappes. Allereerst heb ik het Marskramer GPX-bestand (Navigatie) gedownload. Die heb ik op mijn Komoot wandelapp gezet. Met een gemiddelde van 15 km/dag kom ik op 24 etappes, Althans dat is het plan.

Vriendin Tilly wandelt de eerste twee weken met mij mee, en zo hebben wij samen een middag onze route zitten plannen. Tilly is ervaren hier in, want zij heeft al verschillende LAW’S (Lange Afstand Wandeling)… gewandeld. De bedoeling was om 15 km per dag te wandelen, maar dat moet maar net zo uit komen met een overnachting die je, op je route kunt vinden.

wandelaars-wandelen-cartoon--06-04-2013

Nou en dat is dus niet het geval heb ik gemerkt, dus van dat plan komt ook al niets terecht.

Bedoeling is om zoveel mogelijk te logeren bij V.O.F. Vrienden op de Fiets. Hier moet je wel lid (€8,00 per jaar) van zijn om voor een laag bedrag (€22,50 incl. ontbijt) te kunnen overnachten. Soms kun je bij je gastadres, zelfs mee eten hoorde ik van Tilly. Zo'n adres moet niet al te ver van de route af liggen, want dan worden het weer meer kilometers. Zijn er geen 'Vrienden op de Fiets' dan gaan we kijken naar een Bed & Breakfast of Hotel in de buurt van het Marskramerpad.

Een hele uitzoekerij met aan de hand het Marskramerboekje, de Komoot dag etappes, de Vrienden op de fiets-pagina. Hadden we iets gevonden, dan even telefoneren met het overnachtingsadres om te kijken of er plek voor ons was. Ja!! Vastleggen dan.... Volgende etappe.

De kortste etappe is 15,6 km en de langste 22,5km, en worden het er geen 24 maar 20 etappes.

12079

De eerste twee weken met Tilly zijn al gepland en staan vast. Op maandag 9 augustus beginnen wij met ons Marskramerpad, wandelen in 6 dagen naar Deventer. Daar komen wij op zaterdag aan, en reizen dan met de trein naar huis. Dat kan in Nederland en is ook leuk voor het thuisfront. Op maandag 16 augustus gaat het met de trein naar Deventer, en wandelen wij in 6 dagen naar Amersfoort. Daar komen wij ook op zaterdag aan en reizen dan wederom naar huis.

Ik denk dat zes dagen wandelen en dan even terug naar het thuisfront mij wel goed zal bevallen. Anders zou ik toch een rustdag ingepland hebben, en een overnachting met eten en drinken kost ook geld. Voor dat bedrag kan ik makkelijk met het openbaar vervoer op en neer reizen. En thuis verwelkomen ze mij met open armen... tenminste, daar ga ik van uit.😊

Op maandag 23 augustus reis ik terug naar Amersfoort om mijn weg te vervolgen richting Scheveningen. De derde week wandel ik alleen, maar mocht je zin hebben om een dagje mee te wandelen, dan vind ik dat leuk.

Volgende keer Marskramerpad 3 met het vervolg...

1. Sylvia:
    Ik volg je weer lieve Rianne 🦋
  2. Rianne:
    Dank je wel Sylvia💝
  3. Gerda:
    10 juni 2021
    De spanning of het allemaal lukt met plannen is ook leuk.Daar begint in feite de vakantie al.
  4. Rianne:
    25 juni 2021
    Helemaal met je eens Gerda. Het is zo leuk om bezig te zijn en in feite begint je reis dan al. Zo ben ik ook al aan het kijken voor 2022, want ik ga terug naar de Camino Francés.
    In 2019 werd ik ziek onderweg en heb ik toch heel veel gemist. Nu ga ik terug om te genieten.😁😎
  5. De leeuw Jacqueline:
    10 juni 2021
    Je bent alweer druk dus. Fijn dat de planning van de eerste 2 weken klaar is, geeft rust. Jouw derde week begint de school weer, maar zou natuurlijk best dagje willen spijbelen. Laat het je weten!!!
  6. Rianne:
    25 juni 2021
    Het is al helemaal geregeld s'Jacqueline, ik moet alleen mijn verhaal nog posten hier😉 Dat spijbelen zie ik wel zitten, zou leuk zijn. Wij gaan zeker nog samen wandelen, maar dat gaat niet meer lukken voor het Marskramerpad.
  7. Sjaak en Berrie:
    14 juni 2021
    Hoi Rianne, Wat een onderneming weer. We blijven je weer volgen. Groetjes Sjaak en Berrie
  8. Rianne:
    25 juni 2021
    Leuk dat Jullie mij weer gaan volgen.😁 Dit jaar Nederland en hopelijk in 2022 weer een avontuur in Spanje!!