Dag 22 Sahagún - El Burgo Renero 17,7 km

19 september 2019 - El Burgo Ranero, Spanje

Nadat ik gisterenmiddag eerst gerust had, ging ik voor mijn doen eerder naar de stad. Ik loop de Albergue uit, sla de hoek om en sta oog in oog met Charlotte, en ze vliegt mij om mijn hals. Met haar deelde ik de kamer in Burgos, en ben met haar uit wezen eten. De volgende dag ging zij verder, en had ik een rustdag in  Burgos. We hielden wel contact, en zouden elkaar ontmoeten in León. Door een blessure is zij twee dagen in Sahagún gebleven. En zie... lopen we in elkaars armen. Bijzonder...

b854300e401308bc9c3ecb0617319af8.0

Gisteren kon ik in Sahagún ook mijn halve Compostella afhalen. Ik heb op dit moment al 410 km op de teller staan, dus over de helft.

IMG_20190918_172005IMG_20190918_202128

Met Charlotte ben ik uiteraard uit wezen eten, en kwam daar het Wijchens echtpaar Toon en Serva tegen, die mij eergisteren een beetje uit mijn mineur stemming hielpen tijdens het wandelen.

IMG_20190918_170157

De Albergue Municipal waar ik vannacht verbleef was gevestigd in een oude kerk. Beneden was een soort van expositie ruimte, en voor de Albergue moest ik een drietal trappen omhoog. Boven in de kerk was een zolder getimmerd, en waren per rij vier slaapplaatsen gecreëerd allen met een eigen stopcontact.

IMG-20190918-WA0001

Vannacht weer niet lekker geslapen, dan weer te heet dan weer te koud, dan weer alle indrukken van de dag die voorbij komen. En dan om een uur of twee pas eindelijk de slaap kunnen pakken. Vanmorgen was ik een van de laatsten die op pad ging, nog even bij de overburen een ontbijtje en dan op weg, het is half acht.

IMG_20190919_073433

De hele dag volgen de vele pelgrims een grindpad langs een autoweg, parallel lopend aan de autosnelweg naar León. Er is weinig aan en ik heb nagenoeg geen foto's gemaakt. Op dit stuk van 17,7 km, kom ik maar twee dorpjes tegen voor een stop.

IMG_20190919_110058IMG_20190919_081400Na het eerste dorpje, waar ik op een bankje langs de kant wat heb gegeten, kom ik bij een splitsing. Ik kan links en ik kan rechts, waar moet ik heen? Uiteindelijk kom je op het zelfde punt uit, maar ik moet via links omdat ik in El Burgo Renero wil overnachten. Terwijl ik hier sta te dubben, komen Toon en Serva aan lopen. Zij overnachten ook in El Burgo, en samen lopen wij verder. Het maakt een lange saaie tocht een beetje plezieriger.IMG_20190919_105931

IMG_20190919_111908

Het is onbewolkt en de zon schijnt genadeloos, fijn straks voor de was... maar niet om hierin te wandelen. Eigenlijk mag ik helemaal niet klagen, met één regenbui in drie weken tijd. Er zijn pelgrims die het andersom mee maken, en dan kies ik toch voor deze versie.

Bij het volgende en laatste dorp een tweede stop, om Kreun en Steun er uit te laten. En voor mij een café Americano en een bocadillo en een lange pauze. Telkens zie je dezelfde pelgims, niets nieuws... je weet al waar ze vandaan komen, waar ze gestart zijn en waar ze naar toe willen. Tijd voor een rustdag... en voor een nieuwe lading pelgrims, die mij gaan in halen.

IMG_20190919_075001IMG_20190919_120416

Het laatste stuk naar El Burgo Renero, volgt nog steeds de autoweg, maar is er gelukkig wat meer schaduw en dat is ook wel fijn. Ik ben blij dat in de verte het stadje te zien is, dan weet je dat deze dag er haast op zit.

Ik overnacht in Hostal Restaurante El Pergrino, het eerste en beste wat ik tegen kwam. Ik had geen zin om een bed te gaan zoeken, dus is het een kamer voor mij alleen geworden. De was is al weer gedaan en met een temperatuurtje van 27 graden bijna droog.

Toen ik bij de Hostal aan kwam, kreeg ik meteen de sleutel van de kamer zonder in te checken. Dus na mijn was, dutje... was het tijd om in te checken en een etappe biertje te drinken. En wie tref ik op het terras... Susan, ja die van de statistieken uit Minesota U.S.

Zij heeft het een beetje gehad op de Meseta, en vertrekt zo meteen met de trein naar León. Wij gaan elkaar zeker weer zien... in León of in Santiago de Compostella.... Dat is de Camino!

Tot morgen voor Dag 23 El Burgo Renero - Mansilla de las Mulas 19 km

1. Elly:
    19 september 2019
    Goed zo,🤩🤩 er is een omweg, veel leuker vond ik. Niet langs de snelweg en heerlijk rustig. Nog even doorbijten als je niet van de Meseta houdt. Na Leon wordt het weer keileuk. Leon vond ik 3 keer niks, maar je kent me. Steden🙄🙄🙄🙄niet aan mij besteed .Fijne avond en voor morgen weer fris en fruitig (rustig😂) er tegenaan. 😘
  2. Rianne:
    19 september 2019
    Ik vind de Meseta geweldig Elly, ik houd alleen niet van die paadjes langs autowegen. En van León ga ik helemaal van genieten☺🍷
  3. Elly:
    19 september 2019
    Verkeerd begrepen. Ha ha. Ik heb de omwegen gedaan waar het kon, super. Have fun in de big City. 💃💃💃
  4. Dorien Boeijen:
    19 september 2019
    Wat leuk zeg om elkaar steeds weer tegen te komen,dat zal een feestje worden in santiago🥂
  5. Peregrinofrans:
    Zeg Rianne,
    De Camino gaat niet alleen over rozen...
    Geniet van elke stap...
    Buen Camino 🙏
  6. Rianne:
    19 september 2019
    Ik geniet van elke stap Peregrino Frans, en ben dankbaar dat ik dit kan en mag doen.🙏☺
  7. Petra:
    Hoi Rianne.
    Al over de helft!!! Je gaat erg goed. Lekker uitrusten en je biertje drinken. En morgen weer op pad. Succes.
    John en Petra Maastricht
  8. Miranda Hermkens:
    19 september 2019
    Hey Rianne, het gaat goed, met af en toe een dipje. Dat gaat denk ik over als je in León aankomt en lekker dagje uitrusten kunt en genieten van alles. En al over de helft heen!!!! Doe je goed!!!! Buen Camino.
  9. Nolly:
    19 september 2019
    Rianne het is niet erg dat dipje, je loopt toch weer verder. Het getuigt van een sterk karakter. Goed zo👏👏👍👏
  10. Guus en Monique:
    19 september 2019
    Hoi Rianne, over de helft, top!! En die dipjes, tja ... beetje afzien is niet erg toch?! Hoort er bij! En de afwisseling maakt het zo bijzonder! Buenas noches en buen camino manana! Saludos Guus en Monique
  11. Wilma van Herpen:
    Hallo rian,
    Trots op je dat je elke dag weer de moet hebt om door te gaan en ook zo leuk die ontmoetingen lijkt me.
    Geniet er van het is aftellen, voor je het weet zit je weer in Oss
  12. Corrie van helvoirt:
    20 september 2019
    riane als ik jou foto bekijk zie je er toch lekker uitgerust uit de grootste helft zit er op ,nu op naar de tweede helft ,dan ontmoet je vanzelf weer de 3de helft.als je begrijpt wat ik bedoel.groetjes .
  13. Lizzie Delen:
    20 september 2019
    Proficiat al in de helft da hebt ge goe gedaan en heb meegenoten van al dat moois hoop dat die tweede helft ook zo mooi word 🤗👍👍👍💖
  14. Jannie:
    21 september 2019
    ik vindt het knap dat je iedere dag weer de moed hebt om weer door te gaan, en de mooie verhalen die je iedere dag weer schrijft daar moet je later een mooi boek over schrijver. zorg goed voor steun en kreun