Dag 21 Caldazilla de la Cueza - Sahagun 22 km

18 september 2019 - Sahagún, Spanje

Omdat ik gisteren bijtijds in de Hostal was, had ik alle tijd om uitgebreid mijn was te doen. Alles is nu schoon, zelfs mijn vest waar ik gisteren op geknoeid had. Helma zit in de Albergue tegenover, en vroeg of ik daar soms kwam eten. Maar hier kan ik ook eten, en hoef de deur niet uit. Het is zeker zo gezellig, om met de gasten van deze hostel aan tafel te zitten. Al sinds de kathedraal van Burgos, kruist er een vrouw mijn pad. Telkens als ik ergens overnacht is zij er ook, wat toch heel toevallig is, want zij doet aan rugzak vervoer. Ook vandaag is zij er, en hebben wij elkaar maar eens aan elkaar voorgesteld. Ze heet Suzan uit Minnesota U.S.... dit voor de statistieken. Na het eten een korte wandeling, wat met een ondergaande zon altijd de moeite waard is.

IMG_20190917_195248IMG_20190917_195839

Wat is het toch heerlijk slapen met lakens en een dekentje, en met maar 4 personen op een kamer. Ik ben dan ook echt uitgerust. Nog even een ontbijtje en ik kan er weer tegen aan. Ik ben blij dat ik kan gaan uit dit boerendorp met miljoenen vliegen, bah smerige dingen.

Om 07:15 uur ga ik weer op pad, het ochtendgloren laat nog even op zich wachten, maar ik zie voldoende. Vannacht heeft het behoorlijk geonweerd, ik heb er overigens weinig van gemerkt, maar aan de plassen kan ik wel zien dat het behoorlijk geregend heeft. Het is 16 graden dus laat ik mijn vest maar uit, anders loop ik binnen de kortste keren weer te zweten.

IMG_20190918_072856IMG_20190918_081019

Voor een foto van de zonopkomst, moet ik altijd omkijken, ik loop immers van oost naar west. Lange tijd lopen we weer over een keien pad, langs een autoweg, waarbij het af en toe behoorijk glibberig is, door de overvloedige regenval. Hoewel ik allerlei apps op mijn smartphone heb om op de juiste route te blijven, is dat helemaal niet nodig. Er staan overal wel gele pijlen of de bordjes van Camino de Santiago.

IMG_20190918_082049

IMG_20190918_081006

Maar je komt veelvuldig een met stenen gemaakte pijl tegen op je route, het kan niet missen... Je moet die kant op zeggen ze!! Na deze regenval ruikt het zo heerlijk, al kan ik die geuren niet goed thuis brengen. Mijn schoonmoeder had het wel geweten, die was daar heel goed in. Lavas... dat ruik ik wel, en zo zijn er nog wel een paar.

IMG_20190918_103232IMG_20190918_082356Het eerste dorpje wat ik tegen kom loop ik voorbij, wat een verschil met gisteren toen het voor geen meter liep. En vandaag gaat het weer zoveel beter. Gisteren prima paadjes en het gaat niet... Vandaag keien paden en het gaat heerlijk. Conclusie... hoe zwaarder en moeilijker, Rianne gaat als een Speer🤔🤔 Laat ik dat nou maar niet hardop zeggen. Het zal er wel aan liggen dat ik baat heb bij een goede nachtrust. En niet te vergeten de Reiki die mij wordt toegestuurd... de kaarsjes die voor mij branden... Jullie support... Mijn Lief die er elke dag weer is, om mij moed in te spreken... Dank Jullie wel allemaal, die mij begeleiden op mijn weg. Ik ben dankbaar💖💖💋💋IMG_20190918_104559IMG_20190918_110653Vandaag zijn het 22 km tot Sahagún. Morgen en overmorgen is het wat minder, het is soms lastig om goed uit te komen. Soms zijn het grotere afstanden tussen de dorpen, dus moet ik het anders plannen. Ik denk dat ik zaterdag aan kom in Leon, waar ik dan op zondag een rustdag heb. IMG_20190918_112455

Maar zo ver is het nog niet. Na San Nicolas del Real Camino, heb ik besloten zeker nu het toch lekker gaat, een alternatieve route te nemen. Het is trouwens maar een klein stukje om, maar even weg van het pad langs de autoweg is ook wel fijn. Het is natuurlijk een keienpad, maar wie zeurt daar nu over.

IMG_20190918_104443

IMG_20190918_122355

Nog een klein stukje, al is het altijd verder dan je zou willen die laatste kilometers. Een klein stukje worden we nog af geleid. Wat ik wel mis op mijn reis, is een boekje die alle plaatsen beschrijft, het is een duidelijk gemis. Straks als ik weer thuis ben, ga ik het zeker nog aanschaffen, voor een mooi commentaar bij de foto's.

IMG_20190918_122422

IMG_20190918_122656

Zoals deze plek, een oude brug, een kerkje... een oase van rust met twee beelden die iets vertellen.

IMG_20190918_123515IMG_20190918_123631

IMG_20190918_123542

Ik heb mijn plekje weer gevonden in een Albergue Municipal. Eerst mijn oefeningen doen, douchen, rusten en tevens mijn Blog schrijven. En een uur of vijf ga ik de stad in voor nog wat boodschappen, en om ergens heerlijk te eten.

Tot morgen voor Dag 22 Sahagún - El Burgo Renero 17,7 km.

1. Marij Smits:
    18 september 2019
    Rianne, fijn dat het vandaag zo goed ging. Kan je zien dat goed rusten,ook goed voor je 👣 is.
    Verder succes en tot morgen. Gr Marij
  2. Elly:
    18 september 2019
    Yeahhhhhh!!!!! Nu niet overmoedig worden. Er komen nog veel mooie stukken. Mooie foto's weer Rianne, dank je daarvoor. 😘😘😘👣👣
  3. Corrie van helvoirt:
    18 september 2019
    riane fijn dat het zo goed gaat dat houd de moet er in,nog heel veel fijne dagen.corrie
  4. Tilly:
    18 september 2019
    Prachtige foto's Rianne, dank je wel voor je leuke verslagen! Ik "loop" daardoor met je mee! Je gaat super goed!
  5. Jan en Ria van Rosmalen:
    18 september 2019
    Ha die Rianne, vandaag gelukkig een blijere Rianne dan die van gisteren. Ik had met je te doen, maar vanaf hier kunnen we er niks aan veranderen, alleen positieve energie proberen te sturen. Je schrijft gezellig (meestal 😋) en je maakt prachtige foto's. Dat gaat een prachtig album worden straks. Geniet ervan 😍
  6. Sylvia:
    18 september 2019
    Dit geeft de burger weer goede moed. Wel toevallig...... Frans had gisteren ook een slechte dag en gelukkig vandaag weer wat beter 🙏🏻
    Hou je taai !!
  7. Hennie:
    18 september 2019
    Wat goed van je om een omweggetje te maken.. daar kom je ieder geval nog mooie dingen waarover je weer kunt nadenken😉. Smakelijk eten en een goede nachtrust.. morgen weer een fijne wandel dag👍
  8. Luisa Carou Ferreiro:
    18 september 2019
    Je gaat lekker! Erg leuk om je elke dag te kunnen volgen! Oefeningen... ja, goed zo!! Zo ga je als een speer én met een goed gevoel in Kreun & Steun én je eigen koppie! Pas op dat je niet te vroeg in Santiago bent anders kun je straks Kitty gaan binnenhalen op het Obradoiro plein in plaats van andersom :-). Dikke knuffel van Joyce en mij!
  9. AnneMarie:
    18 september 2019
    Fijn dat je uitgerust was. Soms lukt het gewoonweg niet om je rust te krijgen.
    Je gaat weer als een speer.
    Succes morgen en weer veel mooie foto's maken.
  10. Dorien Boeijen:
    18 september 2019
    Fijn te horen dat t vandaag beter ging,nog een paar dagen en dan lekker die welverdiende rustdag,succes morgen weer!
  11. Lizzie Delen:
    18 september 2019
    Blij te horen dat je vandaag een supperdag hebt hopelijk volgen er nog veel en weeral mooie fotos echt genieten 🤗👍💖
  12. Rob van Empel:
    18 september 2019
    Wat fijn dat het vandaag een stuk beter ging. Mooi om te lezen. Wij gaan er na morgen een dag of 10 tussenuit, kamperen in de natuur en mooie foto's maken. We zullen niet meer dagelijks kunnen reageren, maar we proberen soms toch wat te posten. Je blogs leze we in ieder geval allemaal, al zal het soms een paar dagen later zijn. Heeeeeel veel succes, je bent goed onderweg.💞💞💞💞💞
  13. Miranda Hermkens:
    18 september 2019
    Goed om te horen dat het beter is gegaan. Prachtige foto's. Lieverd, komt goed en gaat goed komen. Buen camion por mañana.
  14. Dorris:
    18 september 2019
    Fijn dat jet goed ging vandaag, hopelijk weer een goede nacht. Leuk om je gevolgen!
    En om je foto’s te zien in een ander jaargetijde...feest van herkenning;-)!
    Succes morgen!
  15. Nolly:
    19 september 2019
    Hoi Rianne
    Als je in Leon komt ga dan naar jamon jamon. Bestel een klein biertje en je krijgt gratis een tappa er bij.😀
  16. Natalie:
    19 september 2019
    He Rianne, jeetje wat ga je goed zeg. En ook elke dag weer een super leuk verhaal met mooie foto’s. Tis dat ik niet van wandelen hou anders zou ik het zo ook gaan doen,