Dag 10 Logroño - Ventosa 19,5 km

6 september 2019 - Ventosa, Spanje

Gisteren was ik om 20:30 uur al weer terug in de Albergue, en heb nog wat liggen luieren tot dat het licht uit ging. Normaal is dat 22:00 uur, maar hier was het een kwartier eerder. De aardige hospita kwam iedereen een welterusten en Buen Camino wensen, dat was heel lief.

Daarna geprobeerd te gaan slapen, en met tussenpauzes is dat ook wel gelukt. Bij de meesten herbergen moet je voor 22:00 uur binnen zijn, maar hier in de grote stad dus niet. En die later komen... moeten in het stikke donker hun weg zien te vinden. Anderen worden daar weer wakker van, met als gevolg dat de Israeliër het beu werd en om 00:30 uur zijn boeltje pakte en weg ging. Waar naar toe? Geen idee... Van snurkers geen last, maar er was ergens een bed wat constant piepte... En om Vijf uur waren de eerste al weer aan het vertrekken. Dus jullie begrijpen het al, ik heb maar weinig geslapen.

Er was geen ontbijt, maar de hospita had twee mandjes met cakejes klaar gezet. Precies om 07:00 uur ga ik op pad en probeer de route weer op te pakken. Ik loop dwars door de stad, en verlaat Logroño via diverse mooie parken en een groot meer.

IMG_20190906_071426

IMG_20190906_080737

IMG_20190906_091856

Het gaat lekker dus stap ik lekker door. In het begin dacht ik, dat ik alleen op pad was. De vroege vogels zijn natuurlijk voor mij... en op de anderen heb ik wat voorsprong. Ik wordt ingehaald door een jonge knappe man... en het gaat altijd "Buen Camino... Where You come from?" Hij kwam uit de Oekraine en heette Yaroslav, en dacht dat hij de enige Oekrainer op de Camino was. Maar hoopte dat hij toch nog een landgenoot tegen zou komen.

IMG_20190906_082109IMG_20190906_082121Hij liep wat sneller dan ik, dus op een gegeven moment was ik weer alleen. Maar tot Navarrete bleef hij in het zicht, en daar haalde ik hem weer in. Zo gaat het steeds vaker...IMG_20190906_082455IMG_20190906_082523

IMG_20190906_083333

Gisteren en vannacht had ik behoorlijk last van Steun mijn rechter enkel. Maar ik kwam vannacht met een geniaal idee. Als ik nu eens mijn Cobber (koelsjaal) om mijn enkel doe als compress. En het heeft dus geholpen.

IMG_20190906_094039

Ik twijfel om in Navarrete te overnachten... het gaat lekker en om 10:00 uur in de ochtend al hier te blijven, vind ik maar niks. Dus ga ik nog 6 km verder... In Navarrete zijn diverse terrasjes en ontmoet ik een Koreaanse, die al enkele dagen in mijn nabijheid vertoefd. Spreekt geen Engels maar zegt alleen "Buen Camino." Ik loop verder en zie zowaar een Duitse vrouw, waar ik woensdag lange tijd mee heb opgelopen. Ook nu lopen wij een tijd samen, ben ze weer even kwijt en later zie ik Katrina weer. Het maakt het alleen wandelen leuk.

IMG_20190906_102319

IMG_20190906_102313

Bij de kerk ga ik even op een terras zitten, pak een café Americano en een bocadillo. Maar ik blijf niet lang, er waait hier een koude wind die ik niet prettig vind. Ik verlaat de stad en loop verder langs velden vol met wijnranken.

IMG_20190906_103646

IMG_20190906_114954

IMG_20190906_095633

Ik lust graag een wijntje, dat weten ze waarschijnlijk hier, want deze fles hebben ze achter slot en grendel gezet.

IMG_20190906_095154

Op een enkel hellinkje na valt het klimmen wel mee, al blijven de bergen altijd in het zicht. Wel alsmaar paden van grind... eindeloos, met af en toe een kerkje of kerkhof. En dan ineens staat er iemand op uit de berm, en weer is het Katrina uit Saarbrücken.

IMG_20190906_103931

IMG_20190906_115226

Katrina wil net als ik naar Ventosa, dus gaan wij samen... maar even verderop komen wij er achter dat Ventosa niet op de route ligt. De pijlen staan voor rechtdoor, en voor Ventosa moet je naar links 1km... Even op de app van Maps.me gekeken, en Ja hoor voor Ventosa moet je linksaf. Ik ga dus linksaf, en Katrina blijft op de route en loopt nog 10 km verder naar Najera.

IMG_20190906_120258

12:30 uur kom ik daar aan en ga op zoek naar een Albergue. De ene gaat pas om 13:00 uur open en is telefonisch niet bereikbaar. De andere is completo, dus wordt het Hotel Las Aqaedas. Ach weer een eigen kamer zonder gesnurk van een ander, is ook wel fijn.

photo0jpg

IMG_20190906_173738

Nogmaals bedankt voor al die leuke reacties, daar geniet ik van.

Al 188 km gelopen en nog 587 km te gaan.

Tot morgen voor Dag 11 Ventosa - Azofra 17 km

1. Gerda van den Broek:
    6 september 2019
    Succes met de verdere kilometers .Je doet het goed ga zo door .Bedankt voor je mooie verhalen .Groetjes 👏
  2. Miranda Hermkens:
    6 september 2019
    Doe je goed Rianne. De ene dag is de andere niet. En vandaag ging het dus heel voorspoedig. Weer genoten van je prachtige verhaal. Het is alsof ik er ook ben. Tot morgen - hasta mañana.
  3. Hennie:
    6 september 2019
    Goed dat je nu een hotelletje neemt... lekker even je eigen dingetjes doen zonder pottekijkers🤔👍
  4. De leeuw Jacqueline:
    6 september 2019
    Top can je, goed bezig. Wat een goed idee om de cobber te gebruiken voor je voet!
    Graag tot je volgende verhaal, ik kijk er naar uit. Groetjes uit regenachtig Middelstum
  5. Lizzie Delen:
    6 september 2019
    Zo een wijntje zou ik ook wel lusten maar te veel is dan ook weer niet goed als je nog wat km moet wandelen rust maar goe dan kan je er weer met goede moed tegenaan
  6. Dorien Boeijen:
    Prachtig weer rianne!
  7. AnneMarie:
    6 september 2019
    Je geeft een goede indruk hoe het gaat bij een camino.
    De foto's zijn weer prachtig en het ziet er daar mooi uit.
  8. Dorris:
    Je gaat goed! Super!
  9. Chris:
    6 september 2019
    Ik blijf genieten van je verhalen en foto's
  10. Anja van Rooij:
    6 september 2019
    Mooie verhalen over je prachtige reis 👍🏼🙋🏻‍♀️
  11. Sylvia:
    6 september 2019
    Alle dagen heb ik je verhaal gevolgd vanuit Zuid Frankrijk. Morgenavond weer vanuit Elst 👍🏻😘
    Leuk hoor!
  12. Nellie bosmans:
    zaterdag passeer je de 200 k.m knap rianne
    en je geniet nog steeds.
    en wij van je mooie foto,s en verhalen.
  13. Rob van Empel:
    7 september 2019
    Mooie tocht weer en weer een mooi verslag. Ongeveer een kwart van de tocht achter de rug. Je bent goed bezig Rianne, bewondering voor.🏆🥇
  14. Guus en Monique:
    Hoi Rianne,
    wat een mooie dag weer! En wat een ervaring!
    Ook vandaag Buen Camino!
    Groetjes Guus en Monique
  15. Sjaak en Berrie:
    7 september 2019
    Hoi Rianna, wat een prachtige verhalen. We genieten er erg van. (zo mooi het is net of we er zelf bij zijn) Sjaak en Berrie
  16. Corrie van helvoirt:
    7 september 2019
    wat een mooi verhaal hier geniet ik van,, mooie fotos het is of dat de rust helemaal over je heen komt .geniet van alle mooie dingen die je tegen komt corrie.
  17. Ine:
    7 september 2019
    Fijn even geen snurkers zodat je de volgende dag er weer tegen aan kunt veel succes verder we zullen aan je denken als ik wandel
    Liefs van ons.
  18. Miranda Hermkens:
    7 september 2019
    Heerlijk om geen snurkers en gepiep om je heen te hebben gedurende de nacht.
    Kun je weer uitgerust gaan wandelen. En natuurlijk weer prachtige foto's. Wij denken aan je .