Voorbereiding

4 juli 2019 - Oss, Nederland

In mei 2018 is in feite mijn Camino al begonnen. Ik ben er elke dag mee bezig… Lezen, filmpjes op You tube, bezoek lezingen, bezoeken aan Camino Comfort info Café, gesprekken met pelgrims enz. enz. Langzamerhand ontvouwen mijn plannen zich…

De plannen voor het tijdbestek waarin mijn Camino plaats gaat vinden zijn gesmeed. Mijn voorkeur voor augustus is een financiële kwestie. Ik wil het zelf bij elkaar verdienen en niet zomaar uit het huishoud potje of uit de spaarpot nemen.

download (6)

Ze zeggen dat als je heel basic leeft op je Camino, dat je dan met € 25,00 euro per dag uit zou kunnen komen. Maar dat ga ik niet doen, ik ga nergens op beknibbelen. Ik tel €40,00 per dag, zodat ik ook eens een wat duurder hostel kan nemen met een bad voor mij zelf. Dus is de berekening niet zo moeilijk…. 40 a 50 dagen onderweg x €40,00 euro = minimaal € 1600,00 met een plusminus € 2000,00 max. Maar dit is alleen maar voor onderweg, daar komt mijn reis naar Saint Jean Pied de Port ook nog bij, en de terugreis vanaf Santiago de Compostella.

Het is maar goed dat ik na mijn pensioen nog een paar uurtjes in de week blijf werken. Zo werk en spaar ik mijn onkosten voor de Camino bij elkaar. Voor zo ver mijn voorbereiding voor het financiële gedeelte.

1. Luisa Carou Ferreiro:
    5 juli 2019
    Tof! Wij gaan je uiteraard volgen! Knuffels!
  2. Rob van Empel:
    5 juli 2019
    Nou ik heb je nieuwe reisblog gevonden en het ziet er prima en overzichtelijk uit. Succes met de verdere voorbereiding en vooral tijdens de vierdaagse. Pas een beetje op kreun en steun, want die heb je nog hard nodig tijdens de Camino.😉
  3. Elly:
    5 juli 2019
    Wow dit was wel heel makkelijk te vinden. Succes en ik lees het allemaal graag mee👣👣
  4. AnneMarie:
    5 juli 2019
    Aangemeld. Ik ben reuze neieuwsgierig naar je camino. Ik kan niet wachten tot jij gaat. 😉😉😉
  5. Borrelgasten Ellen en Piet:
    5 juli 2019
    Ik ga je zeker volgen de komende periode.
    Kijk nu al uit naar die mooie reisverhalen van je Camino.🤣😁
  6. Natalie:
    5 juli 2019
    Wouw dit is makkelijk te lezen en je kunt meteen reageren super!! Ik ga je zeker volgen
  7. Bea:
    5 juli 2019
    Aangemeld! Kijk iit naar je verhalen
  8. Ellen en Piet:
    5 juli 2019
    He he eindelijk kan ik een reactie geven😉 ik blijf je graag volgen en Rianne ga zo door met schrijven, wacht met spanning af op je eerste boek📖
  9. Rianne:
    5 juli 2019
    Wie weet Ellen.... Een Kreun en Steun boek over mijn Camino, het zou een mooi verhaal kunnen worden.
  10. Rianne:
    5 juli 2019
    Wat een reacties allemaal, dank Jullie wel. Ik ben blij dat ik deze keus heb gemaakt om hier mijn reisverslag neer te gaan pennen.