Wandeldag 27 Villares de Órbigo - Astorga 13.9 km.

26 september 2019 - Astorga, Spanje

Ik heb vannacht ontzettend liggen zweten, en ondanks dat toch ook weer goed geslapen. Dus dacht ik vanmorgen dat het wel weer zou gaan. De eerste lichtjesmannen waren vanmorgen al weer om 05:35 uur aan het rommelen. En als de ene bezig is volgt de rest vanzelf. Het was 06:30 uur dat ik zei, "Turn on the light, and you see more."

IMG_20190926_080337IMG_20190926_081649

Toen ze allemaal weg waren ben ik ook maar opgestaan. Ik wilde pas tegen achten vertrekken, dus ik had de tijd. Een licht ontbijt... en op stap. Vandaag een korte etappe naar Astorga van een kleine 14 km. Rustig aan voet voor voet, ik word dan ook door iedereen ingehaald.

IMG_20190926_095922IMG_20190926_093211

De laatste dagen waren redelijk vlak, maar nu gaat het weer stijgen. En dat kost mij moeite, ik voel maar weinig power in mijn lichaam. Dat kan haast niet anders, als je het allemaal hebt achter gelaten in de Albergue, en amper goed gegeten hebt.

IMG_20190926_085042IMG_20190926_085453

Onderweg rust ik geregeld, als er een mogelijkheid zich voor doet, om even lekker te gaan zitten. Eten gaat nog steeds moeizaam. En dan is er een kilometer of zes voor Astorga een kraampje langs de kant, waar ze werkelijk alle soorten thee hebben, je een lekkere bak koffie kunt nemen. Er allerlei verfrissingen zijn, er van alle soorten fruit is. In feite gratis, maar als je niets geeft, maak je het lastig om dit (gratis) te blijven doen. Ik weet zijn naam niet maar hij doet dit al tien jaar op deze plek, zomer en winter.

IMG_20190926_102631IMG_20190926_102457

Er staan enkele houten bouwsels, die hij af kan sluiten met zeilachtige doeken. Op een houtkacheltje wat zomer en winter brand, kookt hij het water etc.  Een hippie als je hem ziet en super aardig. Dus ik heb maar iets in de donativo pot gedaan, zodat diegene die na mij komen, ook kunnen genieten van zijn gastvrijheid.

IMG_20190926_105544

IMG_20190926_111052

Een eindje verderop staat weer een bankje, en recht tegenover mij zit een Spaanse senor op zijn gitaar te spelen ( zie filmpje ) Daarna ga ik weer verder, nog een paar kilometer in de volle zon, en ben dan in Astorga. Er wacht nog een steile klim naar de Albergue en ik ben er...

IMG_20190926_112636IMG_20190926_192825

Ik ben er rond de middag, dus genoeg tijd om te rusten. Luisa een goede vriendin van mij, heeft om 18:00 uur een afspraak geregeld bij een pedicura. Dus alle tijd. Om 17:00 uur loop ik aan, heb nog even een bord spaghetti gegeten, die ik helemaal op kon, en nog even langs de flappentap. Haast alles wordt hier cash afgerekend. En toen naar Podologia Sofia Gonzalez. Ze heeft mijn hele voeten gedaan, en het belangrijkste... een stuk nagel er uit van een milimeter of vijf wat ingegroeid was.

Ik kan weer lachen, nu de rest nog en dan komt alles weer goed. Op de terugweg heb ik nog wat croquetas en wat patatas fritas gegeten, dus het begint weer een beetje de goede kant op te gaan.

IMG_20190926_182240

IMG_20190926_182309

Dat moet ook, want vanaf nu gaan wij alleen nog maar klimmen, tot dat wij bij Cruz de Ferro het hoogste punt van de Camino bereiken op 1520 meter. Maar dat is voor overmorgen...

IMG_20190926_192756

Tot morgen voor Dag 28 Astorga - Rebanal del Camino 20,2 km.

1. Nolly:
    26 september 2019
    Naar Cruz de Ferro is wel omhoog maar het valt best mee . Het is niet zo steil. Heel indrukwekkend en emotioneel.
    Heel veel succes.👏👏
  2. Miranda Hermkens:
    26 september 2019
    Wat ben ik blij dat het een stuk beter met je gaat. En wat een prachtige foto's weer. Gelukkig dat je je beter voelt voor dat de klim begint. Daar heb je alle energie voor nodig. Buen Camino. Kus en knuffels van ons.
  3. Luisa Carou Ferreiro:
    26 september 2019
    David heet hij en zijn stekkie heet La Casa de los Dioses. Mooie plek. Veel succes morgen met de etappe. Hij kan korter... ;-).
  4. Rianne:
    26 september 2019
    Weet ik Luisa... ik heb gereserveerd in Rebanal, en kan er nu mijn tijd over doen met veel rust momenten😘
  5. Lizzie Delen:
    26 september 2019
    Al goe dat je niet meer ziek bent en dat kreun en steun ook terug hun pedicure gehad hebben hopen dat het nu beter gaat en dat je terug in je ritme geraakt
  6. Hennie:
    26 september 2019
    Fijn dat het weer gaat.. en ja, energie ben je meteen weer kwijt al ben je dan maar even niet zo lekker! Gelukkig kan je weer normaal gaan eten en zijn je voeten ook weer op orde.. succes voor morgen.. ook van Nico🤗😜
  7. Dorien Boeijen:
    26 september 2019
    Nou zo te lezen gaat t weer wat beter,als nu ook nog een beetje de kracht terugkomt,ga je die klim zeker redden!
  8. Guus en Monique:
    26 september 2019
    Mooie foto's weer en verhaal natuurlijk! Benieuwd naar Cruz de Ferro!! Weltrusten voor nu! Groetjes Guus en Monique
  9. Elly:
    26 september 2019
    Dat klinkt al een stuk beter gelukkig. Heerlijk naar de pedicure geweest en het eten smaakt weer. Komt weer helemaal goed. Welterusten en voor morgen Buen Camino👣👣
  10. Sylvia:
    26 september 2019
    Fijn dat je weer wat aan het opknappen bent. Je hebt je energie hard nodig ! Sterkte Rianne 😘
  11. AnneMarie:
    26 september 2019
    Je bent gelukkig weer onderweg. Top.💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻
  12. Hans van Leur:
    26 september 2019
    Fijn dat het weer beter met je gaat. Sterkte!!
  13. Jan&Ans:
    27 september 2019
    Je hebt toch maar weer mooi gehaald.
    Ik wens jou een goede nachtrust en loop ze morgen, intussen vandaag.
    Groetjes
  14. Loes:
    27 september 2019
    Wat fijn dat het weer beter met je gaat!!! Kijken weer uit naar je mooie verhalen en foto's
  15. Anja van Rooij:
    27 september 2019
    Wat fijn dat het weer beter gaat, en steun en kreun na een fijne behandeling ook weer kunnen lachen . Succes morgen , grietjes Anja
  16. Nellie bosmans:
    mooie verhalen en mooie foto,s heb ze net tot 10dagen terug zitten lezen
    was op vakantie veel succes voor de komende dagen gr nellie
  17. Peregrinofrans:
    Hola Peregrina Rianne,
    Op de "vlakke" Meseta ben je verwend en kon je heerlijk uitrusten van het heftige stuk van SJPdP naar Burgos.
    Nu mag je weer aan de slag, zeker op het hoogste punt, 1505 mtr, van jouw Camiño! Je hebt voor Rabanal gekozen doch je had ook voor Manjarin kunnen gaan, een bijzondere locatie van Tomas die al ruim 25 jaar elke dag van het jaar klaar staat voor de pelgrim!
    Je hebt de gitarist bij Cruz de Santo Toribio gehoord maar niet de "meneer Pastoor" die daar pelgrims "in de echt verbindt"! 😉
    Ik hoop dat je weer snel de "oude" bent, opdat je op een fijne wijze je pad mag vervolgen!
    Bo Camiño 🙏