En Nou Wij...

3 september 2019 - Estella, Spanje

Kreun & Steun

Wat waren wij blij toen het vrouwtje eindelijk op pad kon. Al weken van te voren was zij al klaar om te gaan, en stond de backpack al gepakt en gezakt klaar. En ons tweetjes heeft zij nog eens heerlijk verwend.... Nou Ja niet zelf dan, want daar had zij geen zin in. De schoenmaker van shoeshiners moest er aan te pas komen, voor een nieuwe onderkant, en bovenop een heerlijke bijenwas, omdat wij dat zo lekker vinden. Nu kunnen wij er tegen aan, en hopen we... dat wij met zun drietjes tegen alle weersinvloeden beschermt zijn.

Op 25 augustus konden wij eindelijk op reis met de Flixbus. De twee vrouwtjes van Camino Comfort, en onze grote vriend Paio, en natuurlijk Kitty... brachten ons weg... Nou ja, Rianne dus want dat Kreun en Steun er bij zijn is vanzelfsprekend.

IMG_20190825_175326

Het was een hete dag toen wij gingen Puff Pfff, wij waren nog niet weg en we zweten ons al kapot. In de bus zitten was geen pretje voor het vrouwtje, maar wel voor ons. Rianne deed in de bus meteen haar schoenen uit, en kregen wij de volledige vrijheid.

Effektive-Hausmittel-gegen-Schweissfuesse-und-fussgeruch

Maar ze deed ook haar sokken uit ... en dat had die Italiaanse chauffeur gezien, en dat mocht van hem niet. Helemaal  niet eerlijk vonden wij, hij mat met twee maten, want er waren van die onverzorgde snotjong op slippers en dat mocht dan wel. Die stinken zeker niet... hij moest eens weten hoe goed ons vrouwtje haar voeten verzorgd, en hoe lekker ze ruiken.

En dan gaat zij op pad... dit lied is heel toepasselijk De Reiziger

Voor Rianne is deze Camino een bezinningstocht, en wij zijn er voor de nodige ondersteuning. Zij doet het op haar wilskracht... Kreun en ik... Steun dus, zetten alles op alles om voor haar dit mogelijk te maken.

Dat van die bezinning snappen wij nog wel... maar ze denkt ook nog eens dat zij over zeven weken haar buikje kwijt is. En gé geleufd dá Kreun Hahaha, laat mij niet lachen. Nou ja, misschien dan... want het begin is er al na een week op de Camino. Niet dat je het ziet hoor, maar het vrouwtje heeft een riem op de groei gekocht .

IMG_20190731_122515

En ja hoor... ze heeft hem al een gaatje moeten aanhalen.

Hoe zijn Kreun en Steun, ik dus... de eerste week doorgekomen. Je hebt ons maar weinig gehoord, wij genieten zo van de natuur, en van de vogels die hier nog in grote getalen te horen en zien zijn. En dan van die grote roofvogels die door de lucht zweven. Dan gaat Rianne ergens zitten en geniet van de stilte van de natuur, heerlijk is dat.

IMG_20190828_093359

Kreun en ik moeten hier wel hard werken maar eerlijk is eerlijk, zij verzorgd haar voetjes of het haar dierbaarste bezit is. Er is er maar één iemand die haar dierbaarder is, en dat is haar Kitty. Voor haar komen wij graag op het tweede plan.

IMG_20190827_154110

Natuurlijk gaat niet alles over rozen, want die steile paadjes over grind en losse keien, vergen nog al wat van Kreun en mij. Normaal is Kreun diegene die de boel bij elkaar kreunt, maar ik kan er nu ook wat van. Het maakt de rolverdeling wat ingewikkelder, maar dat is van minder belang.

Wat ook fijn is... en Rianne doet dit alleen als er niemand in de buurt, zij zet de muziek aan. Niet via de oortjes want dan horen wij niets, maar gewoon over de luidspreker. In het weidse alleen op de wereld landschap spreid zij haar armen... en geniet... dankbaar dat zij dit mag mee maken. Now we are Free - Andrea Bocelli Het klinkt misschien wat theatraal, maar het vrouwtje voelt de vrijheid hier van.

IMG_20190831_103438Oh ja... dit willen wij ook nog even vertellen, ons vriendje Felix moest thuis blijven. Op al onze reizen op de motor door Europa was hij er bij, maar nu was er geen plaats voor hem. Wel een beetje sneu hoor vinden wij, maar hij wenst ons toch een goede reis.IMG_20181222_091944_BURST001_COVER

Kreun en Steun, ik dus... kunnen nog uren schrijven, maar wij gaan verder... verder met genieten.

Tot een volgend keer... Buen Camino

1. Hennie:
    Hoe komen ze erop🤣😜👍
  2. Rianne:
    3 september 2019
    Ja dat vraag ik mij ook af Hennie, waar halen ze het vandaan. Fijn dat je van mijn verhalen geniet.😄😘
  3. Kitty van Leur:
    3 september 2019
    je hebt het weer fantasties geschreven ,ga zo door ik zorg wel voor Felix.
    veel knuffels
  4. Rianne:
    3 september 2019
    Dank je wel schat en knuffel Felix ook maar even namens mij. 💖💋💖
  5. Miranda Hermkens:
    3 september 2019
    Ik geef felix wel een knuffel als ik hem zie. Je hebt weer een prachtig verhaal gemaakt. Kreun en steun kunnen goed vertellen. Haha
  6. Rianne:
    3 september 2019
    Bedankt voor het compliment Miranda, en fijn dat je geniet van mijn verhalen. Dikke knuffel 💖💋
  7. Nellie bosmans:
    mooi geschreven rianne
  8. Dorien Boeijen:
    Haha ,prachtig👍
  9. Ellen en Piet:
    3 september 2019
    Steun en kreun verdienen in Santiago de Compostello ook wel een kruisje
  10. Rianne:
    Vind ik ook Ellen🤔😄
  11. Corrie van helvoirt:
    3 september 2019
    weer een mooi verhaal geschreven mooie fotos ik geniet er van .corrie
  12. Rianne:
    3 september 2019
    Fijn dat je er van geniet Corrie, dat doe ik ook😄
  13. Elly:
    😎😎👌
  14. Marij Smits:
    3 september 2019
    Rianne je weet er iedere keer weer een leuk verhaal van te maken.
    Mooi om te lezen. Groetjes en succes maar weer voor morgen. Marij
  15. Dorris:
    Mooi stel jullie samen🤣!
    Dank voor je mooie verhalen, mooi dat ik met je mee kan reizen! Zie het dan weer...😊🍀
  16. Lizzie Delen:
    3 september 2019
    Wazr blijf je het toch allemaal halen ik geniet ervan alle dagen je verhaal te lezn🤗👍👍👍
  17. Petra:
    Hallo Rianne

Ontzettend grappig geschreven. En nu lekker genieten van je rustdag.
    Tot de volgende keer maar weer.
  18. Nolly:
    3 september 2019
    Misschien een klein boekje schrijven over steun en kreun.!😀
  19. Sylvia:
    Wat leuk geschreven zeg!
    Straks op de markt brengen als “ mijn pelgrimsavontuur “
  20. Rob van Empel:
    4 september 2019
    Geweldig weer hoor, die twee. Die kunnen boeken schrijven samen.🤭
  21. Rianne:
    💖😘
  22. Jpa de Lorijn:
    5 september 2019
    Sorry dat ik nu pas its van mijn laat horen maar je verhalen geniet ik van ga zo door met kreun en steun ik kan alleen maar zeggen geweldig