Dag 4 Zubiri - Villava 21 km

30 augustus 2019 - Villava, Spanje

Hoezo een slaapzak er bij... ik heb in mijn nakie geslapen. Met  9 vrouwen op de kamer, waarvan meer dan de helft in de overgang, is onze kamer oververhit. Midden in de nacht ben ik opgestaan en ben mijn Cobber ( koelsjaal ) gaan halen. Even heerlijk afkoelen door hem rond mijn hoofd te doen, en daarna in mijn hals te leggen. Het gaf zo'n verlichting...

IMG_20190830_063227Echt goed geslapen heb ik daarom ook niet... zodoende hoorde ik de kerkklok elk uur slaan, en dan drie over ook nog eens, voor de mensen die het niet goed gehoord hadden. Om 06:15 uur gaat het licht aan, en is iedereen al snel weer aan het pakken. Het gaat bij iedereen heel gestructureerd, en alles heeft een vaste plek. Om 07:00 uur gauw even ontbijten, en om 7:35 uur gaan we op pad. IMG_20190830_072901Na de zware voorgaande dagen bewust gekozen, voor een kortere afstand vandaag. Gepland zo rond de 16 km, maar uiteindelijk blijken het aan het eind er toch 21 km te zijn. Het is vandaag een relatief gemakkelijke etappe... op papier dan. Smalle paadjes, grind, rotsen, trappen, stijgen dalen... het gaat maar door. Gelukkig weer heel veel schaduw, maar als het dan open ligt, staat die koperen ploert te branden.

IMG_20190830_075835

IMG_20190830_075845

Inmiddels zijn wij al met vijf dames op pad, en vandaag wandel ik met Helma. De anderen zijn ons al vooruit gegaan, ieder in zijn eigen tempo. Als je in dit soort omstandigheden loopt, mag ik blij zijn als ik 3 km in het uur doe.

IMG_20190830_094517

IMG_20190830_081351

IMG_20190830_100528

Af en toe even een rustpauze is een must, soms op een gesloten terras, een bankje... als we maar even kunnen zitten. De meegenomen droge worst van thuis laat zich goed smaken als er niets anders voorhanden is.

IMG-20190830-WA0000

Maar als wij dan een onderweg een restaurantje zien, is dat ook weer een reden om hier even aan te leggen. Als wij aankomen gaan de anderen al weer verder, die lopen een uurtje voor op Helma en mij.

IMG_20190830_103706

IMG_20190830_104238

IMG_20190830_112656

En dan gaat het weer verder met de nodige hindernissen. Angelique weet waar wij naar toe moeten... Zij en de andere twee, José en Dorien reserveren al voor Helma en mij...

IMG_20190830_120009

IMG_20190830_125332

IMG_20190830_125454

Als wij nog een viertal kilometers te gaan hebben, staat er op ons pad een Spaanse man die gekoelde dranken en fruta verkoopt, wat weer een aangename verrassing is.

IMG_20190830_124652

Ik had natuurlijk weer niet goed geluisterd, en zo stond ik bij een Albergue waar niets gereserveerd was, maar waar ze ons wel graag wilde hebben. Die man was wel heel erg lief, want hij hielp ons met de rugzak af te doen... En toen ik bij Angelique geinformeerd, en hem vertelde dat wij verkeerd zaten, hielp hij ons weer met de rugzak aan te doen.

IMG_20190830_135448

Na wat bellen met Angelique, en de routeplanner kwamen Helma en ik dan toch uiteindelijk aan bij de Albergue Villada om 14:00 uur. Het ziet er heel goed uit... Hoe ziet onze aankomst er uit... Wij komen krakkemikkig binnen... kunnen amper nog inschrijven. Zetten onze schoenen in een schoenenrek... zoeken onze kamer en bed op... pakken de tas uit... trekken onze bezweten kleren uit... gaan douchen, doen de was... en dan zijn wij al een uur verder om te gaan rusten. Om 19:00 uur gaan wij lekker eten in het stadje waar het vanmiddag nog 35 graden was.

Tot morgen voor dag vijf naar ?

1. Miranda Hermkens:
    30 augustus 2019
    Oh Wow! Weer een avontuur gehad. Zo trots op jou. Wij genieten van jou verslag iedere dag weer. Heel veel succes en plezier morgen. Groetjes en knuffels Pedro en Miranda.
  2. Dorien Boeijen:
    30 augustus 2019
    Smakelijk eten voor straks,je hebt t weer verdient!en hoop voor je op een betere nacht,das wel belangrijk natuurlijk
  3. Natalie:
    30 augustus 2019
    Het is daar erg mooi zeg, maar toch ook wel afzien al die eerste week. Hopelijk heb je snel een rustdag. Succes
  4. Tilly:
    30 augustus 2019
    Wat ga je goed Rianne, in gedachten loop ik met je mee!
    Liefs Tilly
  5. Ellen en Piet:
    30 augustus 2019
    Rianne, je neemt ons elke dag mee in jou aventuur, geweldig 😍
  6. Hennie:
    30 augustus 2019
    Het is weer een enerverende dag geweest zo te zien en horen... maar wat een geweldige foto’s deel je toch weer elke keer.. toi toi voor morgen🤗
  7. Monique:
    30 augustus 2019
    Hè,Rianne, het ziet er daar mooi uit en elke dag is weer anders. Het is wel een heel avontuur. Je doet het goed geniet ervan. 😘
  8. Nellie bosmans:
    30 augustus 2019
    wat is het toch een prachtige tocht
    nog heel veel wandelplezier
  9. Dorris:
    30 augustus 2019
    Hoi Rianne, mooie etappes en goed tempo heb je! Mooi om je te volgen, en natuurlijk ook veel herkenning...😊. Dank voor je foto’s en verhalen! Succes morgen!😘🍀
  10. Loes:
    30 augustus 2019
    Wat een genot om jouw mooie verhalen te lezen! En de mooie foto's
    te kijken. Erg mooi om dit zo te volgen!! Geniet van deze prachtige
    tocht!😊
  11. Rob van Empel:
    31 augustus 2019
    Goed bezig hoor Rianne, trots op jou. Wat moet het leuk zijn om zoveel te zien, zo dicht bij de natuur en plaatselijke bevolking. Prachtige tocht die je maakt. Veel succes vandaag.
  12. Nolly:
    Hoi Rianne.
    Het ziet er goed uit en als je in Pamplona bent dan heerlijk pintjos eten als ik het goed schrijf. Dat zijn daar de geweldige tapas.
    De hitte is wat minder maar iedere avond na alle ellende weer een heerlijke kan bier.
    🥾🦶
  13. Joke:
    31 augustus 2019
    Geweldig Rianne zoals jij ons elke dag meeneemt op jouw tocht.
    Ik hoop dat je vannacht heerlijk kunt slapen en wens je nog veel wandelplezier.
  14. Joke:
    31 augustus 2019
    Wat geweldig Rianne zoals jij ons elke dag meeneemt op jouw tocht.
    Ik hoop dat je heerlijk kunt slapen vannacht en morgen weer veel succes en plezier.
  15. Lizzie Delen:
    31 augustus 2019
    Heel mooi om te lezen dat het je goed gaat en heel mooie fotos om van te genieten is precies of dat we een klein beetje met je mee wandelen
  16. Guus en Monique:
    Super Rianne!
    het werkt met de dag aanstekelijker! ;)
    Buen camino
    Saludos Guus en Monique