Dag 30 El Acebo de San Miguel - Ponferrada 15,6 km.

30 september 2019 - Ponferrada, Spanje

Vannacht heerlijk geslapen, en er waren maar weinig pelgrims die vanmorgen echt vroeg op pad wilden. Gisterenavond had het wat geregend, en daardoor de afdaling spekglad. Er was geen ontbijt, dus ben ik een eindje verder gegaan, naar de rand van het dorp, waar bij een nieuwe Superdeluxe Albergue wel een ontbijt te scoren viel.

Superdelux of niet... een goed ontbijt kennen ze niet, en dat is jammer genoeg overal een beetje zo. Toast en jam en hier hadden ze er dan wel kaas bij.

IMG_20190930_075206

Om 08:20 uur ga ik op pad, en loop met mijn hoofd in de wolken deze ochtend, smalle paden een beetje parallel lopend met de hoofdstraat, soms wat stijgen en dan weer over die venijnige afdalingen. Een gele pijl wijzend waar ik heen moet, maar er is geen andere mogelijkeid...

IMG_20190930_082241IMG_20190930_095102

Het gaat goed met mij, nog niet Super maar goed. Ik ga mij wel afvragen waardoor het komt, dat ik nu al een week aan het sukkelen ben. Vorige week zaterdag liep ik door het kletsnatte León op mijn sandalen. Ik kan daar een kou hebben gepakt. Ook heb ik afscheid genomen van mijn drinksysteem, ik vertrouw het niet meer, en dat zich hier misschien bacteriën in gaan vormen. Ook mijn flesjes waar ik de tabletten met mineralen in doe, gooi ik weg.

IMG_20190930_090522IMG_20190930_090614

Vandaag kom ik ook weer door mooie dorpjes. In Molinaseca passeer ik weer een mooie oude brug uit de middeleeuwen.  Hier ga ik ook even op een terras zitten om wat te eten, en om even contact te zoeken met mijn provider. Sinds gisterenavond had ik geen internet meer omdat ik over mijn databundel voor het buitenland zat, maar dat is nu weer opgelost. Toch wel handig als je een blog schrijft. De Albergues hebben wel vaak Wifi, maar de kwaliteit laat te wensen over.

IMG_20190930_102054

IMG_20190930_102323

Bij een supermarkt vul ik mijn watervoorraad aan en koop wat noodrantsoen in de vorm van een droge worst. Ik had nog een chorizo in mijn backpack, maar die is te vettig voor mijn gestel, dus daar heb ik na hem honderden kilometers meegezeuld te hebben,  afscheid van genomen. Ik loop de supermarkt uit en spreek een pelgrimspaar aan. Hij heeft een roodwitblauwe schelp aan zijn tas hangen. Hij is Engelsman met een Nederlandse vrouw, die vandaag 47 jaar getrouwd zijn. Zij zijn in Asorga gestart en wandelen naar Sarria.... ik loop even met hun op, en dan is het Buen Camino.

IMG_20190930_111435

IMG_20190930_121235

En dan ben ik haast in Ponferrada waar ik na een goede tip van Luisa, overnacht bij Albergue Guiana. Lekker douchen, rusten, uit eten, en weer slapen. En dan ga ik morgen op pad voor weer een geweldige wandeldag

Tot morgen voor Dag 31 Ponferrada - ???

Nog 207 km🎺☺🎂🎈

1. Jan en Ria van Rosmalen:
    30 september 2019
    Gelukkig weer een blijer geluid 😋 Geniet van je tocht en van alle positieve energie die wij je sturen. Liefs
  2. Anja van Rooij:
    Gelukkig gaat het weer beter met je . Geniet ervan 👍🏼
  3. Dorien Boeijen:
    30 september 2019
    Nou dat klinkt positief,je schiet al lekker op en weer mooie foto s!nog even en dan is kitty daar🤗
  4. AnneMarie:
    30 september 2019
    Het gaat gelukig weer beter met je. Hoop dat je het niet weer krijgt. Dat kun je er niet bij hebben me1t zoveel kilometers voor de boeg.
    Rust lekker uit en succes morgen weer.
  5. Gerda:
    30 september 2019
    Alles komt goed, je zult het zien.Wel heel goed dat je nadenkt over de oorzaak van je ongemakken.Hopelijk gaat het nu beter
  6. Marij Smits:
    30 september 2019
    Is idd beter denk ik de flesjes niet te hergebruiken.
    Hopelijk gaat het beter. Gr Marij
  7. Natalie:
    30 september 2019
    Fijn dat het beter gaat het einde is ook in zicht dat scheelt misschien ook wel.
  8. Sylvia:
    30 september 2019
    Super!! En wat fijn dat je weer wat beter bent!
    207 km. Jemig .... dat is de 4- daagse maar dan iets meer 😄!!
    💪👍🏻😘😘
  9. Miranda Hermkens:
    30 september 2019
    Goed zo! Dat klinkt al heel wat beter. En idd dat drinksysteem kan bacteriën krijgen die je ingewanden en de rest ziek kunnen maken. Komt goed!!!! Buen Camino
  10. Lizzie Delen:
    30 september 2019
    Al goed dat het beter gaat maar voorzichtig zijn met je waterflesjes terug te vullen want is niet echt aante raden veel kans om slechte bacterien binnen te krijgen en nu begint het wel af tekorten zult nu kitty vlug terugzien toi toi 👍👍👍👍👍😘
  11. Jan&Ans:
    30 september 2019
    Fijn dat het weer beter gaat ! De dag rust heeft je goed gedaan .Ook een goed besluit om je veel gebruikte flesjes weg te doen. Voor de volgende km. nog veel succes en plezier. Groetjes Ans en Jan
  12. Hennie:
    30 september 2019
    Fijn dat het weer beter gaat.. en idd ook hier mag je een drinkflesje (plastic) maar een keer gebruiken. En wat doe je zolang met een worst in je tas🤣🤣. Die is dan toch ook niet lekker meer.. mooie foto’s wederom👌