Dag 3 Roncevalles - Zubiri 21 km ( deel 2 )

29 augustus 2019 - Zubiri, Spanje

Meteen als wij onderweg zijn zie ik, dat wij worden genept. Ik zeg altijd tegen iedereen, "Camino Francés 800 km." De 1e etappe is 28 km, en dan wandel je Roncevalles uit... en dan kom je dit bord tegen...

IMG_20190829_073948

Vandaag is het op papier niet zo heel moeilijk, maar in werkelijkheid is het toch weer een zware tocht. Het eerste uur aanvankelijk koel, maar dat duurt niet lang, dus doe ik al snel mijn vest uit. Het is al dagen erg warm van boven de dertig graden, en daar komt voorlopig nog geen eind aan...  Gelukkig lopen wij vandaag wel veel op paden in de schaduw van allerlei soorten bossen.

IMG_20190829_080608In het eerste dorp na wat wij tegen kwamen na 6 km, zijn wij heerlijk even gaan zitten. Een groot stuk ananas en een heerlijke tapa... een sneetje stokbrood met een gebakken eitje en een rondje geitenkaas met honing.😋😋😋 heerlijk.IMG_20190829_092419IMG_20190829_094901

Kreun en Steun voelden zich hier helemaal thuis, want die hadden gisteren hun etappe biertje gemist.

IMG_20190829_083804

Het landschap is weer heel anders, maar toch ook weer mooi. Koeien in de wei met vier gelijke poten aan de grond, dat was gisteren heel anders met die berg koeien, die hebben aan de bergkant een korte... en aan de dalkant een lange poot... voor het geval dat Jullie dit nog niet wisten.

IMG_20190829_105721

Er moesten diverse watertjes gekruist worden.

IMG-20190829-WA0006

Vorige week schreef er iemand op Facebook... Zij kwam in Santiago de Compostella aan en zei, "waar zijn toch allemaal die Nederlanders." Op haar 818 km lange tocht, had zij niemand uit Nederland ontmoet. Hoe raar is het dan dat ik er al meer dan dertig geteld heb🤓🤓, dus er zijn wel Medelanders!

IMG_20190829_114707

Vandaag heb ik veel alleen gewandeld en kennis gemaakt met, Maria uit Argentina; Zeg maar Jen uit Korea; Elsa uit Finland; Willem, een Canadese Nederlander; Michael uit Duitsland. Was erg leuk al die nationaliteiten, ze komen werkelijk overal vandaan.

IMG_20190829_132941

IMG_20190829_105605

Het was een zware dag voor mij, toch nog veel klimmen maar dat vind ik niet zo'n probleem, maar dat dalen vind ik nog het ergst... en als je steeds maar aan het klimmen bent, weet je dat het ook weer naar beneden moet gaan. Veel al door greppels, ezelpaadjes, rotsen en veelal losse grind.

IMG_20190829_150359

De wegwijzers vandaag:

IMG_20190829_102139

IMG_20190829_102207

IMG_20190829_122315IMG_20190829_131041IMG_20190829_132515

Ik was blij dat we in Zubiri waren, en waar wij overnachten in Albergue El Palo. Wij hebben een meiden kamer, zou het dan minder snurken worden? Ik denk het 🤔🤔 niet...

IMG_20190829_172658IMG_20190829_195013

Een pelgrimsmenu waar je U tegen zegt. Nog even aan mijn Blog werken, en dan naar bed.

Tot morgen voor dag 4 naar Pamplona...

1. Marij Smits:
    29 augustus 2019
    Weer een leuk verhaal en foto's Rianne. Mooi om mensen te leren kennen van verschillende nationaliteiten. Welterusten voor nu en weer veel succes voor morgen😴
  2. Luisa Carou Ferreiro:
    29 augustus 2019
    Wat leuk om je elke etappe te kunnen volgen! Denk aan de tips uit Camino Fit en pak ook een dagje zonder trainingsprikkel voor volledig herstel en supercompensatie ;-). Dikke knuffel, ook van Joyce!
  3. Miranda Hermkens:
    29 augustus 2019
    Wat een mooi verslag weer. Fijn om te horen dat het goed gaat en wat een mooie foto's!! Wat een prachtige omgeving. Morgen weer veel succes. En wij zijn weer nieuwsgierig naar het volgende verslag.
    Groetjes Miranda en Pedro.
  4. AnneMarie:
    29 augustus 2019
    Zware tocht hoor. Klimmen en dalen, daar heb ik eigenlijk nooit zo bij stil gestaan. Hier is alles vrij vlak op een klein bultje na.
    Gelukkig ben je goed getraind.
    Super mooi verslag en foto's. Ik kijk uit naar morgen.
    Heel veel succes.
  5. Lizzie Delen:
    29 augustus 2019
    Heel mooie fotos als je het dan met je eigen ogen kunt bewonderen moet het nog mooier zijn
  6. Dorien Boeijen:
    29 augustus 2019
    Mooi verhaal weer,het ziet er mooi uit daar!ik blijf je volgen,op naar pamplona👍
  7. Gerda:
    29 augustus 2019
    Pas op voor de stieren.Je bent wel een vechter, in de goede zin van het woord, maar geen stierenvechter
  8. Jan en Ria van Rosmalen:
    30 augustus 2019
    Hè, hè, iets ging er niet goed blijkbaar. Ik kreeg geen meldingen van je avontuur 😥 Maar vandaag nog maar eens geprobeerd en nu ben ik bij je clubje volgers ingedeeld. Ik was dus flink achter, maar ik heb nu op de vroege morgen al genoten van je verhalen 😍 Maar goed dat er geen fotorolletjes meer zijn, anders kwam er aardig wat gewicht bij in je rugzak 😁😁 Geniet lekker en wij volgen xx
  9. Nellie bosmans:
    30 augustus 2019
    fzag er weer supermooi uit
  10. Rob van Empel:
    31 augustus 2019
    Erg leuk om te lezen weer en mooie foto's. Wat een leeuk album zul je straks kunnen maken.